Eğitim Bilgileri
2019 - 2025
2019 - 2025Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2016 - 2019
2016 - 2019Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2009 - 2013
2009 - 2013Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerisinde yaşadıkları güçlüklerin öğretmen görüşlerine dayalı olarak incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2016 - 2023
2016 - 2023Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Makaleler
Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. Cultivating social acceptance by seeing the unseen: disability representation in Turkish EFL textbooks
TAŞ T., ÇETİN E.
International Journal of Inclusive Education
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Çevrimiçi Eğitimde Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıf Öğretmenleri: Ebeveyn Perspektifinden
KARADAŞ C., ÇETİN E., CEYLAN M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.1-26, 2025 (TRDizin)
2024
20243. Effects of combined reading intervention on reading fluency and comprehension of three young adults with autism
Laçin E., Ceylan M., ÇETİN E.
International Journal of Developmental Disabilities
, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Practice, Teaching, and Research Ethics in Special Education
ÇETİN E., LAÇİN E.
International Journal of Progressive Education , cilt.19, sa.3, ss.120-133, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20225. INVESTIGATION OF MATERIAL DEVELOPMENT AND USE OF TEACHERS WORKING WITH SPECIAL NEEDS
LAÇİN E., ÇETİN E.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.7, sa.20, ss.2086-2125, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. An Examination of Teachers Use of Metacognitive Strategies in Supporting the Reading Comprehension Skills of Children with Learning Disabilities
LAÇİN E., ÇETİN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.9, ss.519-531, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Description of educational experiences and challenges faced by parents of children diagnosed with learning disability
ÇETİN E., CEYLAN M., TAŞLIBEYAZ H. F.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.14, sa.3, ss.2761-2789, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. WHAT DO THESES AND DISSERTATIONS TELL US ABOUT LEARNING DISABILITIES?
CEYLAN M., ÇETİN E., KARADAŞ C.
International Online Journal of Education and Teaching , cilt.9, sa.1, ss.308-332, 2022 (Hakemli Dergi)
2018
20189. TEKRARLI OKUMA YÖNTEMİNİN OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERİN OKUMA HATALARINA VE OKUMA HIZLARINA ETKİSİ
CEYLAN M., LAÇİN E., ÇETİN E.
International Journal of New Approaches in Special Education , cilt.1, sa.1, ss.22-45, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Engelli Yükseköğrenim Öğrencilerinin Sosyal Kabullerinin Akran Görüşlerine Dayalı Olarak Betimlenmesi
Yıldız E., ÇETİN E.
2. Uluslararası Karadeniz Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sinop, Türkiye, 30 - 31 Ekim 2025, ss.59, (Özet Bildiri)
2024
20242. Disability And Public Interest: A Google Trends Analysis of Dısabılity Representation In Türkiye
ÇETİN E., TAŞ T.
5. Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Güçlüğüne İlişkin Bilgi Düzeylerinin Artırılması
CEYLAN M., ÇETİN E., KARADAŞ C.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. Erken Okuryazarlık ve E-Kitap
ÇETİN E.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Çevrimiçi Eğitimde Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri: Ebeveyn Perspektifinden
KARADAŞ C., ÇETİN E., CEYLAN M.
IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesinde Uygulanan Müdahale Paketinin Etkililiği
ÇETİN E., CEYLAN M., LAÇİN E.
12. ULUSLARARASI SOSYAL, BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 19 - 20 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Okuduğunu Anlama Becerilerini Desteklemede Öğretmenlerin Üstbilişsel Strateji Kullanımlarının İncelenmesi
ÇETİN E., LAÇİN E.
12. ULUSLARARASI SOSYAL, BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 19 - 20 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2020
20208. Türkiye’de Öğrenme Güçlüğü Alanında Yapılan Tez Çalışmaların İncelenmesi
CEYLAN M., ÇETİN E.
3. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
20209. Özel Eğitim Meslek ve Uygulama Etiği
Çetin E., İnan B.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202010. Koronavirüs (Covid-19) Pandemisinde Özel Eğitim Ebeveyn Rehberliği
İnan B., Çetin E.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201911. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Becerisinde Yaşadıkları Güçlüklerin Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi
ÇETİN E., GÜLDENOĞLU İ. B.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Öğrenme Güçlüğü Tanısı Bulunan Öğrenci Ailelerinin Çocuklarına İlişkin Eğitim Deneyimlerinin ve Karşılaştıkları Güçlüklerin Betimlenmesi
ÇETİN E., CEYLAN M., TAŞLIBEYAZ H. F.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
201813. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Materyal Geliştirme ve Kullanma Durumlarının İncelenmesi
Çetin E., İnan B., Demir E.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Okuma ve Okuduğunu Anlama Becerilerinin Desteklenmesi
ÇETİN E.
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi, CEYLAN MUSTAFA, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.177-204, 2022
2022
20222. Erken Okuryazarlık ve E-Kitap
ÇETİN E.
BÜYÜK ZAFERİN 100. YILI ANISINA EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER EĞİTİM BİLİMLERİ 1, KOÇAK MUHAMMET, TEMUR NEZİR, Editör, Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.112-119, 2022
2021
20213. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Okumaya Giriş
ÇETİN E.
Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Okuma ve Okumanın Gelişimi, LAÇİN EMRE, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-22, 2021