Eğitim Bilgileri
2014 - 2020
2014 - 2020Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim A.B.D., Türkiye
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Sürdürülebilirlik için drama eğitim programının 48-60 aylık çocukların zihin kuramı ve empatik becerilerine etkisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2014
2014Yüksek Lisans
Eko-okul programını uygulayan okul öncesi eğitim kurumlarının sürdürülebilir gelişme için eğitim açısından değerlendirilmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022TÜRKÇE ERKEN DİL GELİŞİM TESTİ (TEDİL)
Mesleki Kurs
DETAY YAYINCILIK
2021
2021Sosyal Bilimlerde Nicel ve Nitel Araştırma Yapma Eğitimi: MAXQDA Eğitimi
Mesleki Kurs
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
2019
2019Mananing Big Emotions-Helping Children Develop Social Emotional Skills and Learning Comes Naturally: Nature as a Teaching Tool in Early Chilhood
Mesleki Eğitim
ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ
2019
2019NVIVO12 İleri Düzey Eğitimi
Mesleki Kurs
Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık
2019
2019NVIVO12 Başlangıç Düzeyi Eğitimi
Mesleki Kurs
Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık
2018
2018Yaşam için Süper Beceriler: BDT Eğitimi
Mesleki Eğitim
TÜBİTAK
2017
2017Bilimsel Yazı Yazma ve Yayın Yapma Eğitimi
Mesleki Eğitim
Hacettepe Üniversitesi
2014
2014TÜBİTAK Proje Yazma Eğitimi
Mesleki Eğitim
TÜBİTAK
2008
2008Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı Dördüncü Aşama Katılım Belgesi
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
2008
2008Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı Üçüncü Aşama Katılım Belgesi
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
2008
2008Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı İkinci Aşama Katılım Belgesi
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
2007
2007Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı Birinci Aşama Katılım Belgesi
Mesleki Eğitim
Çağdaş Drama Derneği
2006
2006Okul Öncesinde “Yaratıcı Drama”
Mesleki Eğitim
LERA Liz Teyze Eğitim Rehberlik Araştırma
2006
2006Okul Öncesinde Orff Yaklaşımı ile Oyun-Hareket ve Yaratıcı Müzik
Mesleki Eğitim
LERA Liz Teyze Eğitim Rehberlik Araştırma
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2022
2020 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2012 - 2020
2012 - 2020Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Verdiği Dersler
Lisans
Eğitimde Drama
Aile Eğitimi ve Katılımı
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması 2
Öğretmenlik Uygulaması 2
Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi
Eğitimde Drama
Sosyal Beceri Eğitimi
Aile Eğitimi ve Katılımı
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi
Çocuk ve Medya
Öğretmenlik Uygulaması 1
Öğretmenlik Uygulaması 1
OÖE403AZ Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi
Çocuk ve Medya
Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. Etkileşimli Kitap Okuma Sırasında Okul Öncesi Öğretmenlerinin Metin Dışı Konuşma Profillerinin Çocukların Dil Gelişimine Etkisi
Soydan s. B., KORKMAZ A., Şen H. N., Tekbaş U.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.717-729, 2025 (TRDizin)
2024
20242. Perceptions of preschool teacher candidates’ regarding artifical intelligence and the meanings they attribute.
KORKMAZ A., ÇİLSALAR SAGNAK H.
Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.1319-1342, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Çift dilli eğitim okul öncesi öğretmenleri için bir handikap mı?
Şahin M. K., Korkmaz A.
Turkish Journal of Education
, cilt.13, sa.4, ss.332-359, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20244. The Effect of Preschool Teachers Emotion Regulation Skills and Levels of Cognitive Flexibility on Classroom Management
SOYDAN S., AKALIN N., KORKMAZ A.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.301-318, 2024 (TRDizin)
2023
20235. A content analysis of text in children's picture books with regard to the inclusion of geographical concepts
KORKMAZ A., ÖZBAY İ., DEDEOĞLU H.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.31, sa.4, ss.623-639, 2023 (SSCI, Scopus)
2020
20206. Family context of low-income young children and their self-regulation in the United States and Turkey
VEZİROĞLU ÇELİK M., GARCIA A., ACAR İ. H., GÖNEN M. S., RAIKES H., KORKMAZ A., et al.
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE
, cilt.190, sa.11, ss.1712-1724, 2020 (SSCI, Scopus)
2018
20187. TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ VE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZÜNDEN
KOYUNCU ŞAHİN M., ÇOBAN A., KORKMAZ A.
Journal of the International Scientific Research
, cilt.3, sa.2, ss.735-752, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20188. TÜRKÇE VE TÜRKÇE’YE ÇEVRİLMİŞ OKUL ÖNCESİ DÖNEM RESİMLİ ÖYKÜ KİTAPLARINDA YAŞLILIK KAVRAMININ İNCELENMESİ
KORKMAZ A., KOYUNCU ŞAHİN M., GÖNEN M. S.
The Journal of International Education Science , cilt.5, sa.15, ss.125-140, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Metaphors in anti-bias educational program: Educators’ voices.
KOŞAN Y., KURU N., KORKMAZ A., KARADEMİR A., AKMAN B.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.353-376, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201810. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sınıf İçi Geçişlerin Değerlendirilmesi
KORKMAZ A., ÇOBAN A., KOYUNCU ŞAHİN M.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, ss.1201-1218, 2018 (TRDizin)
2017
201711. Assessing preschools using the Eco-Schools program in terms of educating for sustainable development in early childhood education
Korkmaz A., Yildiz T. G.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.25, sa.4, ss.595-611, 2017 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Rubric development for the assessment of preschool children’s artificial intelligence literacy
ÇİLSALAR SAGNAK H., KORKMAZ A.
SITE 2025 - Society for Information Technology & Teacher Education, Orlando, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 22 Mart 2025, ss.2137-2142, (Özet Bildiri)
2024
20242. Preservice Early Chilhood Teachers' Perceptions on Artifical Intellegence
Çilsalar Sagnak H., Korkmaz A.
YOBU INTERNATIONAL MIDDLE ANATOLIAN SYMPOSIUM, Yozgat, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yapay Zekaya İlişkin Metaforik Algıları
AKIN G., KORKMAZ A.
YOBU INTERNATIONAL MIDDLE ANAYOLIAN SYMPOSIUM, Yozgat, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2022
20224. The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences
KORKMAZ A., KOÇ C.
The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences, Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. The Predictability of Preschool Teacher Canditates' Levels of Motivational Regulation on 21st Century Skills
KORKMAZ A., KOÇ C.
The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences (2-3-4 June 2022), Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Aile Eğitimi ve Katılımı Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
KORKMAZ A., KOYUNCU ŞAHİN M.
The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences, Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20217. COVID-19 SÜRECINDE OKUL ÖNCESI DÖNEM ÇOCUKLARININ DIJITAL MEDYA ARAÇLARINI KULLANIM DURUMLARI İLIŞKIN EBEVEYN GÖRÜŞLERI
KORKMAZ A., ÖZBAY İ.
7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2018
20188. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Dair Algı ve İnançları
KOYUNCU ŞAHİN M., ÇOBAN A., KORKMAZ A.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sınıf İçi Geçişlerle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
KORKMAZ A., ÇOBAN A., KOYUNCU ŞAHİN M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201710. Türkçe ve Çeviri Eser Olan Okul Öncesi Dönem Öykü Kitaplarında Yaşlılık Kavramının İncelenmesi
KORKMAZ A., KOYUNCU ŞAHİN M., GÖNEN M. S.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Family Context of Low-Income Young Children and Their Self-Regulation Skillsin the U.S. and Turkey
VEZIROGLU CELIK M., GARCIA A., ACAR İ. H., GÖNEN M. S., RAIKES H., KORKMAZ A., et al.
SRCD Biennial Meeting-SOCIETY FOR RESEARCH IN CHILD DEVELOPMENT, AUSTIN, TEXAS, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201612. Metaphor Study on Antibias Education Curriculum Program 12th International Congress on Qualitative Inquiry
AKMAN B., KURU N., KOŞAN Y., KORKMAZ A., KARADEMİR A.
12th International Congress on Qualitative Inquiry, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. Studies of Self Regulation and Social Emotional Development in US and Turkey
Raikes H., Davis D., Acar İ., Encinger A., Esteraich J., Escalante E., et al.
2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood, University of Nebraska, Nebraska, Amerika Birleşik Devletleri, 07 Nisan 2016, (Yayınlanmadı)
2016
201614. Examining the relationship between language skills and social emotional development of children in disadvantaged districts
GÖNEN M. S., TURAN F. F., VEZİROĞLU ÇELİK M., BURÇAK F., KORKMAZ A.
2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood, Nebraska, Amerika Birleşik Devletleri, 07 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Working and Non working Mothers View about Preschool Education
ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.
2016 Interntional Conference on Humanities and Education Research, Washington, Kiribati, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201516. Examining self regulation skills of preschool children regarding various variables
GÖNEN M. S., BURÇAK F., KORKMAZ A., ÖZBAY İ., KORKMAZ H. İ.
4 th International Preschool Education Conference, Ankara, Türkiye, 2 Eylül - 05 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201517. Eko Okul Programını Uygulayan Okul Öncesi Eğitim Kurumu Müdür ve Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Gelişme için Eğitimle İlgili Görüşleri
KORKMAZ A., GÜLER YILDIZ T.
International Conference of Interdisciplinary Studies, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 16 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201518. Creativity analysis of 5 6 year s old children in preschool education Ankara Sivas and Van case
GÖNEN M. S., KARDEŞ S., KORKMAZ A.
International Conference of Interdisciplinary Studies, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 16 - 19 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
2013
201319. Examining of Values in the Early Childhood Education Curriculum in Six Countries
GÜLER YILDIZ T., KORKMAZ A., İNCE SEZER Ş., ÖZEN TOPAL Z. Z.
The 65th OMEP World Assembly and Congress, Shanghai, Çin, 11 - 13 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Drama workshop: Climate activists
KORKMAZ A.
Sustainability Teaching for Impact: How to Inspire and Engage Students Using Drama, Hallgren Eva, Wall Tony, Österling Eva, Editör, Routledge: Taylor & Francis Group, New York, ss.233-245, 2025
2023
20232. Sürdürülebilir Gelişme için Geleneksel Çocuk Oyunları
KORKMAZ A.
Geleneksel Çocuk Oyunları, Kanak Mehmet, Kurtdede Fidan Nuray, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.61-80, 2023
2023
20233. Çocuk Ruh Sağlığının Değerlendirilmesi
KORKMAZ A.
Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı, Gözün Kahraman Özlem, Editör, Nobel, Ankara, ss.223-266, 2023
2023
20234. Sürdürülebilir Gelişme için STEM Eğitimi
KORKMAZ A.
STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamlar, Anagün Şengül, Özden Muhammet, Editör, Vizetek, Ankara, ss.255-327, 2023
2022
20225. Erken Çocuklukta Alternatif Yaklaşımlarla Çevre Eğitimi: Farklı Ülkelerden Örnekler
KORKMAZ A.
Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, Öztürk Elif, Uçuş Güldalı Şükran, Editör, Nobel, Ankara, ss.251-289, 2022
2020
20206. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Çevre Eğitimi, Eko-Okullar ve Orman Okullar
ATIŞ AKYOL N., KORKMAZ A.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Çifçi Taner, Buldur Aycan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.165-194, 2020
2018
20187. Hepimiz Öğreniyoruz
GÜLER YILDIZ T., ALAN Ü., KORKMAZ A., BANKO Ç., ALAT Z., KOŞAN Y., et al.
Çeşitliliklerin Olduğu Bir Dünyada Öğrenme Ve Öğretim: Çocuklar İçin Çok kültürlü Eğitim, Güler Yıldız, Tülin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.17-40, 2018
2017
20178. Erken Çocukluk Eğitiminde Sürdürülebilir Gelişme için Eğitim
GÜLER YILDIZ T., KORKMAZ A.
Çocuk ve Çevresi, Gökçe Türk Eylem, Editör, Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma Uygulama Merkezi Yayınları, ankra, ss.219-251, 2017
2016
20169. Okula Geçiş Algılar Beklentiler Deneyimler
ERKAN N. S., BİLİR SEYHAN G., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., AKASLAN N., ALAN Ü.
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016
2016
201610. Yaratıcı dans için ders planları
GÖNEN M. S., KALKAN E., BİLİR SEYHAN G., AKASLAN N., KORKMAZ A., KARADEMİR A., et al.
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016
2016
201611. 6-8 Yaş Arasındaki Çocuklar İçin Danslar
GÖNEN M. S., KALKAN E., BİLİR SEYHAN G., KORKMAZ A., AKALIN N., KARADEMİR A., et al.
Yaratıcı Dans İçin Ders Planları, Gönen, Mübeccel Kalkan, Elif, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.111-125, 2016
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027
Yapay Zeka Odaklı Pedagoji: Okul Öncesi Eğitimi Zenginleştiren Yenilikçi Profesyonel Gelişim Modülleri
TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
Ulutaş H., K. F. Chiu T., Akın G., Korkmaz A., Çilsalar Sagnak H. (Yürütücü), Kilis S., et al.