Dr. Öğr. Üyesi AYSEL KORKMAZ


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Okul Öncesi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Temel Bilimler (Sci)


Avesis Araştırma Alanları: Okul Öncesi Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Korkmaz Aysel

Metrikler

Yayın

41

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

9

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

15

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

11

Proje

3

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2020

2014 - 2020

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim A.B.D., Türkiye

2012 - 2014

2012 - 2014

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Sürdürülebilirlik için drama eğitim programının 48-60 aylık çocukların zihin kuramı ve empatik becerilerine etkisi Sürdürülebilir Kalkınma

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2014

2014

Yüksek Lisans

Eko-okul programını uygulayan okul öncesi eğitim kurumlarının sürdürülebilir gelişme için eğitim açısından değerlendirilmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli)

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2022

2022

TÜRKÇE ERKEN DİL GELİŞİM TESTİ (TEDİL)

Mesleki Kurs

DETAY YAYINCILIK

2021

2021

Sosyal Bilimlerde Nicel ve Nitel Araştırma Yapma Eğitimi: MAXQDA Eğitimi

Mesleki Kurs

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ

2019

2019

Mananing Big Emotions-Helping Children Develop Social Emotional Skills and Learning Comes Naturally: Nature as a Teaching Tool in Early Chilhood

Mesleki Eğitim

ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ

2019

2019

NVIVO12 İleri Düzey Eğitimi

Mesleki Kurs

Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık

2019

2019

NVIVO12 Başlangıç Düzeyi Eğitimi

Mesleki Kurs

Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık

2018

2018

Yaşam için Süper Beceriler: BDT Eğitimi

Mesleki Eğitim

TÜBİTAK

2017

2017

Bilimsel Yazı Yazma ve Yayın Yapma Eğitimi

Mesleki Eğitim

Hacettepe Üniversitesi

2014

2014

TÜBİTAK Proje Yazma Eğitimi

Mesleki Eğitim

TÜBİTAK

2008

2008

Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı Dördüncü Aşama Katılım Belgesi

Mesleki Eğitim

Çağdaş Drama Derneği

2008

2008

Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı Üçüncü Aşama Katılım Belgesi

Mesleki Eğitim

Çağdaş Drama Derneği

2008

2008

Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı İkinci Aşama Katılım Belgesi

Mesleki Eğitim

Çağdaş Drama Derneği

2007

2007

Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı Birinci Aşama Katılım Belgesi

Mesleki Eğitim

Çağdaş Drama Derneği

2006

2006

Okul Öncesinde “Yaratıcı Drama”

Mesleki Eğitim

LERA Liz Teyze Eğitim Rehberlik Araştırma

2006

2006

Okul Öncesinde Orff Yaklaşımı ile Oyun-Hareket ve Yaratıcı Müzik

Mesleki Eğitim

LERA Liz Teyze Eğitim Rehberlik Araştırma

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2020 - 2022

2020 - 2022

Araştırma Görevlisi Dr.

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2012 - 2020

2012 - 2020

Araştırma Görevlisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2011 - 2012

2011 - 2012

Araştırma Görevlisi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması 2

Öğretmenlik Uygulaması 2

Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi

Eğitimde Drama Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyal Beceri Eğitimi

Aile Eğitimi ve Katılımı Sürdürülebilir Kalkınma

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi

Çocuk ve Medya

Öğretmenlik Uygulaması 1

Öğretmenlik Uygulaması 1

OÖE403AZ Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi

Çocuk ve Medya

Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi

Makaleler

Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Rubric development for the assessment of preschool children’s artificial intelligence literacy

ÇİLSALAR SAGNAK H., KORKMAZ A.

SITE 2025 - Society for Information Technology & Teacher Education, Orlando, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 22 Mart 2025, ss.2137-2142, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Preservice Early Chilhood Teachers' Perceptions on Artifical Intellegence

Çilsalar Sagnak H., Korkmaz A.

YOBU INTERNATIONAL MIDDLE ANATOLIAN SYMPOSIUM, Yozgat, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yapay Zekaya İlişkin Metaforik Algıları

AKIN G., KORKMAZ A.

YOBU INTERNATIONAL MIDDLE ANAYOLIAN SYMPOSIUM, Yozgat, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences

KORKMAZ A., KOÇ C.

The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences, Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. The Predictability of Preschool Teacher Canditates' Levels of Motivational Regulation on 21st Century Skills

KORKMAZ A., KOÇ C.

The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences (2-3-4 June 2022), Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

6. Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Aile Eğitimi ve Katılımı Etkinliklerinin Değerlendirilmesi

KORKMAZ A., KOYUNCU ŞAHİN M.

The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences, Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. COVID-19 SÜRECINDE OKUL ÖNCESI DÖNEM ÇOCUKLARININ DIJITAL MEDYA ARAÇLARINI KULLANIM DURUMLARI İLIŞKIN EBEVEYN GÖRÜŞLERI

KORKMAZ A., ÖZBAY İ.

7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Dair Algı ve İnançları

KOYUNCU ŞAHİN M., ÇOBAN A., KORKMAZ A.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Türkçe ve Çeviri Eser Olan Okul Öncesi Dönem Öykü Kitaplarında Yaşlılık Kavramının İncelenmesi

KORKMAZ A., KOYUNCU ŞAHİN M., GÖNEN M. S.

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Family Context of Low-Income Young Children and Their Self-Regulation Skillsin the U.S. and Turkey

VEZIROGLU CELIK M., GARCIA A., ACAR İ. H., GÖNEN M. S., RAIKES H., KORKMAZ A., et al.

SRCD Biennial Meeting-SOCIETY FOR RESEARCH IN CHILD DEVELOPMENT, AUSTIN, TEXAS, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Metaphor Study on Antibias Education Curriculum Program 12th International Congress on Qualitative Inquiry

AKMAN B., KURU N., KOŞAN Y., KORKMAZ A., KARADEMİR A.

12th International Congress on Qualitative Inquiry, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Studies of Self Regulation and Social Emotional Development in US and Turkey

Raikes H., Davis D., Acar İ., Encinger A., Esteraich J., Escalante E., et al.

2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood, University of Nebraska, Nebraska, Amerika Birleşik Devletleri, 07 Nisan 2016, (Yayınlanmadı)

2016

2016

14. Examining the relationship between language skills and social emotional development of children in disadvantaged districts

GÖNEN M. S., TURAN F. F., VEZİROĞLU ÇELİK M., BURÇAK F., KORKMAZ A.

2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood, Nebraska, Amerika Birleşik Devletleri, 07 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Working and Non working Mothers View about Preschool Education

ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.

2016 Interntional Conference on Humanities and Education Research, Washington, Kiribati, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

16. Examining self regulation skills of preschool children regarding various variables

GÖNEN M. S., BURÇAK F., KORKMAZ A., ÖZBAY İ., KORKMAZ H. İ.

4 th International Preschool Education Conference, Ankara, Türkiye, 2 Eylül - 05 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

17. Eko Okul Programını Uygulayan Okul Öncesi Eğitim Kurumu Müdür ve Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Gelişme için Eğitimle İlgili Görüşleri

KORKMAZ A., GÜLER YILDIZ T.

International Conference of Interdisciplinary Studies, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 16 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Creativity analysis of 5 6 year s old children in preschool education Ankara Sivas and Van case

GÖNEN M. S., KARDEŞ S., KORKMAZ A.

International Conference of Interdisciplinary Studies, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 16 - 19 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

19. Examining of Values in the Early Childhood Education Curriculum in Six Countries

GÜLER YILDIZ T., KORKMAZ A., İNCE SEZER Ş., ÖZEN TOPAL Z. Z.

The 65th OMEP World Assembly and Congress, Shanghai, Çin, 11 - 13 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Drama workshop: Climate activists

KORKMAZ A.

Sustainability Teaching for Impact: How to Inspire and Engage Students Using Drama, Hallgren Eva, Wall Tony, Österling Eva, Editör, Routledge: Taylor & Francis Group, New York, ss.233-245, 2025

2023

2023

2. Sürdürülebilir Gelişme için Geleneksel Çocuk Oyunları

KORKMAZ A.

Geleneksel Çocuk Oyunları, Kanak Mehmet, Kurtdede Fidan Nuray, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.61-80, 2023

2023

2023

3. Çocuk Ruh Sağlığının Değerlendirilmesi

KORKMAZ A.

Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı, Gözün Kahraman Özlem, Editör, Nobel, Ankara, ss.223-266, 2023

2023

2023

4. Sürdürülebilir Gelişme için STEM Eğitimi

KORKMAZ A.

STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamlar, Anagün Şengül, Özden Muhammet, Editör, Vizetek, Ankara, ss.255-327, 2023

2022

2022

5. Erken Çocuklukta Alternatif Yaklaşımlarla Çevre Eğitimi: Farklı Ülkelerden Örnekler

KORKMAZ A.

Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, Öztürk Elif, Uçuş Güldalı Şükran, Editör, Nobel, Ankara, ss.251-289, 2022

2020

2020

6. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Çevre Eğitimi, Eko-Okullar ve Orman Okullar

ATIŞ AKYOL N., KORKMAZ A.

Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Çifçi Taner, Buldur Aycan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.165-194, 2020

2018

2018

7. Hepimiz Öğreniyoruz

GÜLER YILDIZ T., ALAN Ü., KORKMAZ A., BANKO Ç., ALAT Z., KOŞAN Y., et al.

Çeşitliliklerin Olduğu Bir Dünyada Öğrenme Ve Öğretim: Çocuklar İçin Çok kültürlü Eğitim, Güler Yıldız, Tülin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.17-40, 2018

2017

2017

8. Erken Çocukluk Eğitiminde Sürdürülebilir Gelişme için Eğitim

GÜLER YILDIZ T., KORKMAZ A.

Çocuk ve Çevresi, Gökçe Türk Eylem, Editör, Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma Uygulama Merkezi Yayınları, ankra, ss.219-251, 2017

2016

2016

11. 6-8 Yaş Arasındaki Çocuklar İçin Danslar

GÖNEN M. S., KALKAN E., BİLİR SEYHAN G., KORKMAZ A., AKALIN N., KARADEMİR A., et al.

Yaratıcı Dans İçin Ders Planları, Gönen, Mübeccel Kalkan, Elif, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.111-125, 2016

Desteklenen Projeler

2025 - 2027

2025 - 2027

Yapay Zeka Odaklı Pedagoji: Okul Öncesi Eğitimi Zenginleştiren Yenilikçi Profesyonel Gelişim ModülleriSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı

Ulutaş H., K. F. Chiu T., Akın G., Korkmaz A., Çilsalar Sagnak H. (Yürütücü), Kilis S., et al.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 15

h-indeksi (SCOPUS): 2