Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Examination of the Effectiveness Biodiversity Argumentation Activities’ During the Distance Education Process
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.511-546, 2023 (Hakemli Dergi)
Uzaktan Eğitim Sürecinde Biyoçeşitlik Argümantasyon Etkinliklerinin Etkililiğinin İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.511-546, 2023 (Hakemli Dergi)
Example of thematic learning in early childhood science education: seed
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
, cilt.10, sa.3, ss.399-409, 2022 (Hakemli Dergi)
Examining Critical Thinking Disposition of Science High School Students: 9th Grade Example
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.9, sa.2, ss.841-851, 2022 (Hakemli Dergi)
Investigation of pre-service science teachers' knowledge about food web
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.8, sa.3, ss.1511-1526, 2021 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Eğitimi Öğrencilerinin Liselere Geçiş Sınavında Sorulan Biyoloji Sorularına Yönelik Başarılarının İncelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.1, ss.142-163, 2021 (Hakemli Dergi)
Identifying and Correcting Pre-Service Teachers’xx Misconceptions about the Alternation of Generations
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.1047-1063, 2020 (Hakemli Dergi)
Investigation of the views of biology teachers on distance education: The case study of COVID-19 Pandemic
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.6, sa.4, ss.246-258, 2020 (Hakemli Dergi)
Fen Lisesi Öğretmenlerinin TEOG ve LGS Sistemlerine Yönelik Görüşleri
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.116-126, 2020 (Hakemli Dergi)
2018 Biyoloji Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.122-135, 2020 (Hakemli Dergi)
Determination of middle school students’xxviews about stem activities
IOJET
, cilt.7, sa.2, ss.537-551, 2020 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Partenogeneze Yönelik Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Düzeltilmesi
BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.81-91, 2020 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğretmenlerinin Türkiye’deki Merkezi Sınavlara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.352-372, 2019 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.13, sa.30, ss.98-113, 2019 (Hakemli Dergi)
İlkokul Öğrencilerinin STEM Etkinlikleri Hakkında GörüşlerininBelirlenmesi: 4. Sınıf Örneği
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.1-14, 2019 (Hakemli Dergi)
11.SINIF BİYOLOJİ DERS KİTABINDAKİ KONULARIN BİLİMSEL İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.999-1015, 2019 (Hakemli Dergi)
2018 Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programındaki Biyoloji Derslerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.133-143, 2019 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe Hazır Olma Düzeyleri
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.1, ss.373-396, 2019 (Hakemli Dergi)
Ortaöğretim öğrencilerinin endemik türlere yönelik etik yaklaşımlarının belirlenmesi
Gazi Journal of Education Sciences
, cilt.5, sa.3, ss.113-128, 2019 (Hakemli Dergi)
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyal Medyada Yer Alan Hatalı Sekizinci Sınıf Biyoloji Soruları Hakkında Farkındalıkları
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.1, ss.138-145, 2019 (Hakemli Dergi)
The Misconceptions of Pre-Service Teachers Regarding the Spelling of Terms Identified with the Names of Scientists
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.14, sa.4, ss.347-360, 2018 (Hakemli Dergi)
BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ORTAÖĞRETİM BİYOLOJİ DERSİ ÜNİTE/KONULARINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD)
, cilt.3, sa.2, ss.145-154, 2018 (Hakemli Dergi)
Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının incelenmesi
KSÜSBD
, cilt.15, sa.2, ss.359-376, 2018 (Hakemli Dergi)
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN STEM YAKLAŞIMINA YÖNELİK FARKINDALIKLARI
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi (JRES)
, cilt.5, sa.1, ss.124-138, 2018 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının çevreye yönelik etik tutumlarının incelenmesi
Başkent University Journal of Education
, cilt.5, sa.2, ss.225-232, 2018 (Hakemli Dergi)
STEM education awareness of pre-service science teachers
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
, cilt.5, sa.2, ss.348-359, 2018 (Hakemli Dergi)
SEKİZİNCİ SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDAKİ BİYOLOJİKONULARININ BİLİMSEL İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ
Anadolu Öğretmen Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.17-35, 2018 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi öğretmen adaylarının insan anatomisi ve fizyolojisi dersine yönelik sınav kaygılarına neden olan durumlar ve kaygı durumunu azaltan etkenler.
Anadolu Öğretmen Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.1-18, 2018 (Hakemli Dergi)
Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Akranlarının Çevre Algılarının İncelenmesi
Online Fen Eğitimi Dergisi,
, cilt.3, sa.1, ss.25-32, 2018 (Hakemli Dergi)
Ortaokul öğrencilerinin fen-teknoloji-mühendislik-matematik (FeTeMM) mesleklerine olan ilgileri
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD)
, cilt.3, sa.1, ss.36-53, 2018 (Hakemli Dergi)
Environmental Ethics Awareness of Teachers
International Electronic Journal of Environmental Education
, cilt.7, sa.2, ss.105-115, 2017 (Scopus)
EXAMINATION OF PRE-SERVICE TEACHERS’xx ANXIETY LEVELS ABOUT TEACHING PROFESSION
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
, cilt.4, sa.2, ss.162-172, 2017 (Hakemli Dergi)
EXAMINATION OF TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENTKNOWLEDGE (TPACK) SELF-EFFICACY FOR PRE-SERVICESCIENCE TEACHERS ON MATERIAL DEVELOPMENT
European Journal of Education Studies
, cilt.3, sa.3, ss.252-270, 2017 (Hakemli Dergi)
Analysis of Primary School Student s Science Learning AnxietyAccording to Some Variables
Journal of Education and Practice
, cilt.7, sa.33, ss.24-31, 2016 (Hakemli Dergi)
Ethical Reasoning in STEM Disciplines
Ethical Reasoning in STEM Disciplines
, cilt.7, sa.32, ss.182-188, 2016 (Hakemli Dergi)
DETERMINING THE TEACHERS LEVEL OF OBEYING THE ETHICAL RULES ACCORDING TO STUDENT PERCEPTION
European Journal of Education Studies
, cilt.2, sa.12, ss.1-11, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Biyoloji Konularına İlişkin Öz Yeterlikleri: Covid-19 Pandemi Örnek Olayı
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023
Biyoloji Eğitimi Öğretmen Adaylarının 204 Zooloji-2 Dersi Kapsamında Vize ve Final Puanlarının Beklenen ve Gözlenen Puanlar Açısından İncelenmesi
IV. ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Ekim 2022
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Bilimsel İçerik ve Kazanımlar Açısından İncelenmesi: Biyoloji Konuları Örneği
IV. ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Ekim 2022
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
IV. ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Ekim 2022
YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DIŞ PAYDAŞLARDAN BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ
III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 30 Kasım - 01 Aralık 2019
BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL YETERLİLİK TESTİ (TYT) VE ALAN YETERLİLİK TESTİNE (AYT)YÖNELİK BAŞARI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
VI th International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1744-1748
Views of Biology Teacher Candidates on Project-Based Learning Methodology
2nd International Conference on Education,Technology and Science, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019
Views of Biology Teacher Candidates on Project-Based Learning Methodology
2nd International Conference on Education,Technology and Science-GlobETS, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, ss.17-30
İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
2nd International Water Congress, 29 Kasım - 01 Aralık 2018
Biyoloji Öğretmen Adayların Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi
2nd International Water Congress, 29 Kasım - 01 Aralık 2018
MEB Ortaöğretim 10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabının Bilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), 16 - 17 Kasım 2018
MEB Ortaöğretim 9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabının Bilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), 16 - 17 Kasım 2018
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Hazır Olma Düzeyleri
II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi-UBEK, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusunda Çevre Etik Değerlerinin İncelenmesi.
X.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Ortaöğretim Biyoloji Dersi Konularına Yönelik Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018
İlköğretim öğrenci görüşlerine göre öğretmenlerin mesleki etik ilkelerine uyma düzeylerinin belirlenmesi
VI. International Congress on Research in Edducation (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016
Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeylerinin belirlenmesi
VI. International Congress on Research in Edducation (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016
Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güvenlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
VI. International Congress on Research in Edducation (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016
Öğretmen Adaylarının Doğayla İlişkisinin Çeşitli Değişkenlere Göre Belirlenmesi
3.Ulusal Çevre Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 28 Eylül 2016
Hayvanların Deneylerde Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Adaylarının Sahip Olduğu Etik Değerler
IIInd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Ortaokul Öğrencilerinin Stem e S Stem Karşı Tutumlarının Belirlenmesi
IIInd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Öğretmen Adayların Çevre Okuryazarlığı Hakkında Tutum Davranış ve Algı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
1.Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (UBEK), Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016
Kitap & Kitap Bölümleri
Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri
Milattan Önce Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri, Yılmaz Mehmet, Özen Yunus, Yüksel İbrahim, Karakaya, Ferhat, Editör, Palme Yayınevi, Ankara, ss.1-14, 2023
Ortaokul Öğrencilerinin Canlı Varlıklara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - VIII, Gül Ali, Benzer, Semra, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.133-148, 2023
Öğretmenlerin Su Sorununa Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - VIII, Gül Ali, Benzer Semra, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.149-168, 2023
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Covid-19 Salgınına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış-IV, Gül Ali, Benzer Semra, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.107-120, 2022
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
Eğitimde Kuramsal ve Uygulamalı Akademik Araştırmalar- I, Çetin Turhan, Kılıçoğlu Gökçe, Sözen Erol, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.483-490, 2022
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi Dersine Yönelik Görüşlerin İncelenmesi: Okul Öncesi Örneği
Pandemi Sürecinde Eğitim Bilimlerinde Yeni Yönelimler, Çetin Turhan; Türksever, Ömer; Gökalp Aydın, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.159-171, 2021
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi Dersine Yönelik Görüşlerin İncelenmesi: Okul Öncesi Örneği
Pandemi Sürecinde Eğitim Bilimlerinde Yeni Yönelimler, Çetin, Turhan; Türksever, Ömer; Gökalp, Ali, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.132-158, 2021
Pre-Service Biology Teachers‟Values in Deciding on Ethical Dilemmas about Environment: Global Warming Example
Current Researches in Environmental Education, Ali Gül Nurcan Uzel, Editör, SRA Academic Publishing, ss.153-162, 2019
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının KPSS Fen Bilimleri Öğretmenliği ÖABT Sorularını Cevaplama Durumlarının ve Sınava Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
İlköğretim Çalışmaları: Bütünsel Açıdan Çocuk, Sinan OLKUN Mehmet Engin DENİZ Mehmet TORAN Mehmet Hayri SARI Halil KAMIŞLI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.499-515, 2019
MEB ortaöğretim 10. sınıf biyoloji ders kitabının bilimsel içerik bakımından incelenmesi
EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL AKADEMİK ÇALIŞMALAR-2018, Şahin, Harun; Temizer, Abidin; Erdoğan, Fatma, Editör, IVPE, ss.607-630, 2018