Duyurular & Dokümanlar
Diğer
Gamification in English as Second Language Learning in Secondary Education Aged Between 11-18: A Systematic Review Between 2013-2020
Diğer
27.08.2022
Gamification in English as Second Language Learning in Secondary Education Aged Between 11-18: A Systematic Review Between 2013-2020
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Yüksek Lisans
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Investigating faculty members’xx technology integration intention and behavior: A case of a higher education institution
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
Erciyes Üniversitesi öğretim üyeleri profili
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim Teknolojisi
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2017 - 2018
2017 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2012 - 2018
2012 - 2018Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2017 - 2017
2017 - 2017Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2016 - 2016
2016 - 2016Uzman
University of Delaware, College Of Education And Human Development, Learning Scienes
2009 - 2012
2009 - 2012Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2018 - 2021
2018 - 2021Merkez Müdürü
Yozgat Bozok Üniversitesi, Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi
Akademi Dışı Deneyim
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam Ediyoraraştırma görevlisi
ortadoğu teknik üniversitesi, araştırma görevlisi
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam Ediyoraraştırma görevlisi
bozok üniversitesi, araştırma görevlisi
2016 - 2016
2016 - 2016Visiting Scholar-Ziyaretçi Araştırmacı
University of Delaware, Visiting Scholar-Ziyaretçi Araştırmacı
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Generative artificial intelligence competency self-efficacy scale for teachers and researchers (GAICS-TR) in higher education
Xia Q., Yang Y., Weng X., ÇİLSALAR SAGNAK H., Cheng W. K., Chiu T. K. F.
Journal of Computers in Education
, cilt.12, sa.4, ss.1-25, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20252. Curriculum comparison: chemical and mechanical engineering education in the United States and Turkey
ÇİLSALAR SAGNAK H., Anakok I., Katz A.
Australasian Journal of Engineering Education
, cilt.30, sa.1, ss.62-79, 2025 (Scopus)
2024
20243. Perceptions of preschool teacher candidates’ regarding artifical intelligence and the meanings they attribute.
KORKMAZ A., ÇİLSALAR SAGNAK H.
Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.1319-1342, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Okul Öncesi Öğretmenliği Programındaki Öğretim Teknolojileri Dersinin Yansıtıcı Değerlendirme Modeli ile Değerlendirilmesi
Aslanderen M., Çilsalar Sagnak H., Sağlam M.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.543-562, 2024 (TRDizin)
2023
20235. Teknoloji Entegrasyonu ile Yükseköğretimde Yüz Yüze ve Karma Öğretim Uygulamalarının Zenginleştirilmesi: Çiçekdağı MYO Örneği
Aslanderen M., Çilsalar Sagnak H.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online)
, cilt.6, sa.2, ss.171-181, 2023 (TRDizin)
2022
20226. TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE TARİH ÖĞRETİMİNİN TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU İLE DESTEKLENMESİ: SİSTEMATİK DERLEME ÇALIŞMASI
Altıntaş B., ÇİLSALAR SAGNAK H.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.50, ss.237-257, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Experiences of In-service Teachers on Online In-Service Training during Pandemic Period
ÇİLSALAR SAGNAK H., KAYA G., TOKER H., ALTINTAS B.
The International Journal of Research in Teacher Education , cilt.13, sa.3, ss.38-55, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Gamification in English as Second Language Learning in Secondary Education Aged Between 11-18
KAYA G., ÇİLSALAR SAGNAK H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF GAME-BASED LEARNING , cilt.12, sa.1, ss.1-14, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
20219. Examination of Teacher Identities of Pre-service Teachers Within the Scope of Teaching Practice
ÇİLSALAR SAGNAK H., SANCAK AYDIN G.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.762-780, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Faculty members' planned technology integration behaviour in the context of a faculty technology mentoring programm
Sagnak H., Baran E.
AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.37, sa.3, ss.1-21, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
202011. TÜBİTAK 4004 DOĞA LAB: DOĞADA SORGULAMA TEMELLİ BİLİM PROJESİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİM İNSANI İMAJ VE GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ
SEZEN VEKLİ G., ÇİLSALAR H., YAMAN F.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.149-167, 2020 (TRDizin)
2017
201712. Investigating the Preservice Teachers Knowledge Sources for Classroom Management A Case Study
BARAN E., ÇİLSALAR H., MESUTOĞLU C.
Kastamonu Eğitim Dergisi , 2017 (Hakemli Dergi)
2014
201413. An evaluation of Cappadocia Vocatonal College two year restoration curriculum
OK A., ÇİLSALAR H., SARIKAYA ERDEM Y.
International Journal of Curriculum and Instructional Studies , cilt.4, sa.8, ss.1-21, 2014 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Mülteci Öğrencilere İngilizce Eğitimi Veren İngilizce Öğretmenlerinin Yaşadığı Sorunlar: Yozgat İli Örneği
Erkişi A., Çelik K. E., Altuntaş C., ÇİLSALAR SAGNAK H.
XX. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Bartın, Türkiye, 27 - 29 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Creating an instructional design teaching the values of friendship, compassion, and love, and evaluating its effectiveness
Arslan İ., ÇİLSALAR SAGNAK H., Arslan B. Ü.
13th International Congress on Curriculum and Instruction, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 25 Ekim 2025, (Tam Metin Bildiri)
2025
20253. Rubric development for the assessment of preschool children’s artificial intelligence literacy
ÇİLSALAR SAGNAK H., KORKMAZ A.
SITE 2025 - Society for Information Technology & Teacher Education, Orlando, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 22 Mart 2025, ss.2137-2142, (Özet Bildiri)
2024
20244. Karşılıklı Mentorluk Uygulamalarına Yönelik Öğretim Üyelerinin VE İngilizce Öğretmenlerinin İhtiyaç AnaliziÇalışması
ÇİLSALAR SAGNAK H., BAŞTUĞ S. D.
XI International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. Preservice Early Chilhood Teachers' Perceptions on Artifical Intellegence
Çilsalar Sagnak H., Korkmaz A.
YOBU INTERNATIONAL MIDDLE ANATOLIAN SYMPOSIUM, Yozgat, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20236. Investigation of the Attitudes and Perceptions of Teachers Working at eTwinning Schools in Türkiye from Various Perspectives
KAYA G., ÇİLSALAR SAGNAK H.
European Conference on Educational Research, ECER 2023, Glasgow, İngiltere, 21 - 25 Ağustos 2023, (Tam Metin Bildiri)
2020
20207. Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri: Pandemi Dönemi Örneği
ÇİLSALAR SAGNAK H.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, cilt.1, ss.925-928, (Özet Bildiri)
2020
20208. Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında Aday Öğretmenlerin Yaşadıkları Duyguların İncelenmesi
SANCAK AYDIN G., ÇİLSALAR SAGNAK H.
VIIth International EurasianEducational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, cilt.1, ss.964-966, (Özet Bildiri)
2019
20199. Unboxing Self-confidence, Attitude, Acceptance, and Usage of Technology in Future Classrooms
ÇİLSALAR H.
7TH INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, cilt.2019, ss.265-266, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Preservice Teachers’ Attitude toward Computer-Supported Instructions and Technology Acceptance: An Experience of Reform at a Teacher Education Program
ÇİLSALAR H., PEKER ÜNAL D.
The European Conference on Educational Research, Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, cilt.2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Pre-service teachers’ instructional material design: An example of technology integrated design course
ÇİLSALAR H.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference-SITE 2019, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 22 Mart 2019, ss.1768-1770, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. TECHNOLOGY INTEGRATION OF PRESERVICE TEACHERS AS BOTH TEACHER AND STUDENT
ÇİLSALAR H.
International Conference on New Horizons in Education, Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018, cilt.2, ss.721-723, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Doğa_Lab:Doğada Sorgulama Temelli Bilim
SEZEN VEKLİ G., ÇİLSALAR H., ŞEYİHOĞLU A., BİRİNCİ KONUR K., TEKBIYIK A., YAMAN F.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Doğa Lab: Doğada Sorgulama Temelli Bilim
SEZEN VEKLİ G., ÇİLSALAR H., ŞEYİHOĞLU A., BİRİNCİ KONUR K., TEKBIYIK A., YAMAN F.
UFMEK, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. ”DOĞA_LAB:DOĞADA SORGULAMA TEMELLİ BİLİM”
SEZEN VEKLİ G., ÇİLSALAR H., ŞEYİHOĞLU A., BİRİNCİ KONUR K., TEKBIYIK A., YAMAN F.
UFBMEK-2018, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Examining Faculty Members’ Technology Integration Behavior in a Faculty Technology Mentoring Program
ÇİLSALAR H., BARAN JOVANOVİC E.
Teacher Education and Educational Researchin the Mediterranean, Valletta, Malta, 8 - 09 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Factors Affecting Faculty Members’ Technology Integration Behavior
ÇİLSALAR H., BARAN JOVANOVİC E.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.265-288, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. An investigation of change on career decision and professional identity of pre-service teachers during teaching practice
ÇİLSALAR H.
SITE 2018, Washington, Kiribati, 26 - 30 Mart 2018, ss.1393-1398, (Tam Metin Bildiri)
2017
201719. Growing Computational Thinkers:Longitudinal Trajectories of Middle-School Students
Pan Y., Mouza C., Yang H., ÇİLSALAR H.
AERA 2017, San Antonio-Texsas, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2015
201520. Investigation of Faculty Members Point of View on Technology Integration A Case Study
ÇİLSALAR H.
3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK-2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201521. A Meta Review on Self Efficacy Beliefs of Pre Service Novice and In Service Turkish Teachers
SARIKAYA ERDEM Y., ÇİLSALAR H.
ECER 2015, BudapestEducation and Transition - Contributions from Educational Research, Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201522. Investigation of Instructors Point of View toward Technology Integration
ÇİLSALAR H.
7th International Congress on Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2013
201323. Investigating Technological Pedagogical Content Knowledge TPACK in Action Workshop Design Cases
BARAN JOVANOVİC E., erdem u., ALTAN T., BAHÇEKAPILI T., ÇİLSALAR H.
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Tampere, Finlandiya, 24 - 27 Haziran 2013, cilt.2014, ss.1536-1541, (Tam Metin Bildiri)
2013
201324. Designing In service Technology Integration Training Program for Vocational Instructors
ÇİLSALAR H., BARAN JOVANOVİC E.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014, Tampere, Finlandiya, 23 - 25 Haziran 2013, cilt.2014, ss.1851-1857, (Tam Metin Bildiri)
2014
201425. Kapadokya Meslek Yüksekokulu Restorasyon Programının Etkililiğinin PAydaşların Algılarına Göre Değerlendirilmesi
OK A., ÇİLSALAR H., SARIKAYA ERDEM Y.
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201326. Students Achievement From Different School Types Comparision Of Turkey With Shanghai China Canada And France
ÇİLSALAR H., BARIŞ PEKMEZCİ F.
International Conference on New Horizons on Education (INTE), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201227. İlköğretim hayat bilgisi programı değerlendirme çalışmalarına genel bir bakış
ÇİLSALAR H., AKAR H.
Applied Education Congress, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201228. Evaluation of educational sciences courses at Middle East Technical University A case study
YILDIRIM Ö. F., YILMAZ E., ÇİLSALAR H., öden acar a.
Applied Education Congress, 13 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201229. Erciyes Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Profili
ÇİLSALAR H., Cihan Güngör H.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Pre-Service Teachers’ Confidence, Attitudes, Acceptance, and Technology Usage in their Future Classrooms
ÇİLSALAR SAGNAK H.
Curriculum, Teachers and Technology in the Turkish and International Contexts, Fatma Bıkmaz ve Fatma Mızıkacı, Editör, Cambridge Scholars, ss.318-344, 2022
2021
20212. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme
ÇİLSALAR SAGNAK H.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Tuncer, Murat, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.175-208, 2021
2020
20203. PROGRAM GELİŞTİRME VE TEKNOLOJİ
ÇİLSALAR SAGNAK H.
Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulama Örneklerine, Hasan Güner BERKANT, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.27-70, 2020
2019
20194. POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ
ÇİLSALAR H.
Eğitimde Proje Hazırlama, Peker Ünal, Dilşay, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.129-141, 2019
2019
20195. PROJE SUNUMLARI
ÇİLSALAR H.
Eğitimde Proje Hazırlama, Peker Ünal, Dilşat, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.117-128, 2019
2019
20196. Öğretim Yöntem ve Teknikleri
ÇİLSALAR H.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Duman, Tayip Peker Ünal, Dilşat, Editör, PegemA yayıncılık, Ankara, ss.200-237, 2019
2019
20197. PROJE RAPORU HAZIRLAMA, GELİŞTİRME VE SONUÇLANDIRMA
ÇİLSALAR H.
Eğitimde Proje Hazırlama, Peker Ünal, Dilşat, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.95-108, 2019
2019
20198. PROJE DEĞERLENDİRME VE İYİ ÖRNEKLERİN İNCELENMESİ
ÇİLSALAR H.
Eğitimde Proje Hazırlama, peker ünal, dilşat, Editör, vizetek yayıncılık, Ankara, ss.109-116, 2019
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027
Yapay Zeka Odaklı Pedagoji: Okul Öncesi Eğitimi Zenginleştiren Yenilikçi Profesyonel Gelişim Modülleri
TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
Ulutaş H., K. F. Chiu T., Akın G., Korkmaz A., Çilsalar Sagnak H. (Yürütücü), Kilis S., et al.
2017 - 2020
2017 - 2020
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Kariyer Kararı verme ve Öğretmen Kimliğindeki Değişimin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çilsalar Sagnak H. (Yürütücü), Sancak Aydın G.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorEğitim Programları ve Öğretim Derneği
Asli Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2024
Mayıs 2024TECHNOLOGY, KNOWLEDGE AND LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024ERCIYES UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE
Diğer Dergiler
Temmuz 2021
Temmuz 2021Etr&D-Educational Technology Research And Development
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 2021AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Burslar
2016 - 2016
2016 - 20162214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 11
h-indeksi (SCOPUS): 1
Jüri Üyelikleri
Ocak-2024
Ocak 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Doktora yeterlilik sınavı Ocak 2024 - Yozgat Bozok University
Ağustos-2019
Ağustos 2019