Prof. Dr. ÖZGÜR BABAYİĞİT


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sınıf Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

84

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

4

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

6

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

65

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

156

Proje

8

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

20
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2016

2012 - 2016

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

İlk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemi uygulamaları

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)

2012

2012

Yüksek Lisans

İlk okuma-yazma öğretiminde ses temelli cümle yöntemine ilişkin alternatif ses sıralamasının etkililiğinin incelenmesi

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2012 - 2016

2012 - 2016

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)

2011 - 2012

2011 - 2012

Araştırma Görevlisi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2017 - 2018

2017 - 2018

Bölüm Başkan Yardımcısı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Akademi Dışı Deneyim

2010 - 2011

2010 - 2011

ÖĞRETMEN

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN

2005 - 2010

2005 - 2010

MEMUR

NİĞDE ÜNİVERSİTESİ, MEMUR

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

SEMİNER

SEMİNER

OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

UZMANLIK ALAN DERSİ I

YÜKSEK LİSANS TEZİ I

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

UZMANLIK ALAN DERSİ II

YÜKSEK LİSANS TEZİ II

OKUMA YAZMANIN NÖROLOJİK TEMELLERİ

Lisans

Lisans

OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI

KÜLTÜR VE DİL

İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI

ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME

KÜLTÜR VE DİL

İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ

GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

SINIF YÖNETİMİ

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

İLK OKUMA YAZMA VE ÖĞRETİMİ

İLKOKUL PROGRAMI

ETKİLİ İLETİŞİM

İLKOKULDA DRAMA

İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ

OKUL DENEYİMİ

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

GÜZEL YAZI TEKNİKLERİ

İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI

İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA

TÜRKÇE II: SÖZLÜ ANLATIM

TÜRKÇE I: YAZILI ANLATIM

ARAŞTIRMA PROJESİ II

DOĞRU VE GÜZEL KONUŞMA

TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI

ARAŞTIRMA PROJESİ I

MEDYA OKUR YAZARLIĞI

GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI

Makaleler

Tümü (55)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (24)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Sözcük Düzeyinde Yazım Yanlışlarının İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.38-42, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

2. İlkokul Öğrencilerinin Kelimeyi Hecelerine Ayırma Durumlarının İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö.

4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2020), Ankara, Türkiye, 03 Eylül 2020, cilt.1, ss.252-259, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. İlkokul Türkçe Öğretiminde Yöresel Yazarların Eserlerinin Kullanımı

BABAYİĞİT Ö., GÜÇLÜ F.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2019), Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, cilt.1, ss.64-69, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

4. Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö., GÜÇLÜ F., GÜLAY O.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.816-817, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

BABAYİĞİT Ö., GÖKÇE A., YILMAZ Ö.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.1066-1067, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. İlk Okuma Yazma Öğretiminde Dik Temel Harflerle Yazma Öğretiminin İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö., KARABAY F. H., METİN Z., HALICI B.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.91-92, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

SAĞLAM M., BABAYİĞİT Ö.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Primary School Teacher’s Job in The Primary School Teacher’s Eyes

BABAYİĞİT Ö.

I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu (BİLMES 2017), Nevşehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, cilt.1, ss.650-654, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

9. Eğitim Fakültesindeki Akademisyenlerin Bilimsel Araştırma Yaparken Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

BAŞARAN M., BABAYİĞİT Ö.

I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu (BİLMES 2017), Nevşehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, cilt.1, ss.452, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. İlkokul Öğrencilerinde Kaybolan Değerler

KILIÇ D., BABAYİĞİT Ö., ERKUŞ B.

International Symposium of Education and Values (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, ss.13-14, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullardaki Uygulamaların Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumuna Etkisinin İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö., BAŞARAN M.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, cilt.1, ss.51-52, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Kitap Okuma Nedenlerinin İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö., AKAR C.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, cilt.1, ss.52, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Velilerin Sınıf Öğretmenlerine Bakış Açısının İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö., ALTUNER G. Ş.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, cilt.1, ss.51-52, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. İlk Okuma Yazma Öğretimi Sürecinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Erkuş B., BABAYİĞİT Ö.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.236, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. İlk Okuma Yazma Öğretimi Sürecinde Oyunlardan Yararlanma: Bir Durum Çalışması

GÜLTEKİN M., BABAYİĞİT Ö.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, cilt.1, ss.131, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. Sınıf Panolarının Etkin Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Görüşleri

BAHATTİN E., BABAYİĞİT Ö., HARMANKAYA T.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, cilt.2, ss.644-649, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

17. Velilerin İdeal Sınıf Öğretmeni Özelliklerine İlişkin Görüşleri

GÜLTEKİN M., BABAYİĞİT Ö.

3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.153, (Özet Bildiri)

2013

2013

18. Değişen Toplumda Değişen Veli Profili: Yönetici ve Öğretmen Görüşleri

GÜLTEKİN M., PAPATYA E., BABAYİĞİT Ö., SEVER I.

22. Ulusal Eğitim Blimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı), Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, cilt.1, ss.54, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. İlkokul Birinci Sınıf Uyum ve Hazırlık Çalışmaları Kitaplarının Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri

BAHATTİN E., ÇAYLI Ö. F., BABAYİĞİT Ö.

12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 Mayıs - 25 Mart 2013, cilt.1, ss.559-562, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

20. İlk Okuma Yazma Öğretimi Ses Temelli Cümle Yönteminde Alternatif Ses Sıralamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri

TALAS M., ÇAYCI B., BABAYİĞİT Ö., HIZLIOK A., ERDEM E.

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.93-99, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Amaçlı Örnekleme Nedir ve Örnekleme Alma Türleri

BABAYİĞİT Ö.

Nitel Araştırma Pratikleri Eğitimciler İçin, BAŞ ÖZLEM, GÖK BİLGE, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.207-232, 2024

2021

2021

2. İlk okuma yazma öğretiminde yöntem ve teknikler

BABAYİĞİT Ö.

Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi Özel Eğitim ve Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıfları İçin, MELEKOĞLU, Macid Ayhan, ANILAN, Hüseyin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.71-93, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

3. Birleştirilmiş sınıflar

BABAYİĞİT Ö.

İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları, YILDIZ YILMAZ, Nihal, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.45-57, 2021

2021

2021

4. Örnekleriyle çocuk edebiyatı türleri-2

BABAYİĞİT Ö.

Çocuk Edebiyatı, ŞAHİN, Ayfer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.157-182, 2021

2021

2021

5. Dinleme becerisi eğitimi

BABAYİĞİT Ö.

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi Özel Eğitim ve Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıfları İçin, MELEKOĞLU, Macid Ayhan, ANILAN, Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.43-71, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

6. İlk Okuma Yazma Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı

BABAYİĞİT Ö.

İlkokul Eğitiminde Eğitsel Oyunlar ve Uygulamalar, Alkış Küçükaydın, Menşure, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.35-52, 2020

2020

2020

7. Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Uygulanan Ara Tatilin Veli Görüşlerine Göre İncelenmesi

BABAYİĞİT Ö.

Eğitime Adanmış Yarım Asır Prof. Dr. Tayip Duman'a Armağan, Peker Ünal Dilşat, Demir Fatih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.139-148, 2020

2019

2019

8. İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİNDE KULLANABİLECEK ARAÇ-GEREÇLER

BABAYİĞİT Ö.

İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ, Prof. Dr. Emine Kolaç - Dr. Öğr. Üyesi Sibel Dal, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.155-174, 2019

2018

2018

9. HANDWRITING INSTRUCTION

BABAYİĞİT Ö.

NEW HORIZONS IN EDUCATIONAL SCIENCES-I, Prof. Dr. Turhan ÇETİN, Assist Prof. Dr. Almasa MULALIĆ, Assoc. Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN, Assist. Prof. Dr. Nudžejma OBRALIĆ, Editör, LAP Lambert Academic Publication, ss.167-182, 2018

Desteklenen Projeler

2021 - 2024

2021 - 2024

Bilim ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Türkçe Derslerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BABAYİĞİT Ö. (Yürütücü), ÜNAL Y., GEZER U., KOYUNLU ÜNLÜ Z., KARLIDAĞ İ.

2018 - 2020

2018 - 2020

İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Yazma Uygulamaları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

BABAYİĞİT Ö. (Yürütücü)

2018 - 2019

2018 - 2019

Kalem Şeklinin İlkokul Öğrencilerinin Yazma Hızına Etkisinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BABAYİĞİT Ö. (Yürütücü)

2018 - 2019

2018 - 2019

Sinyalleme İlkesine Dayalı Paragraf Çözme Teknikleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

GEZER U., KOYUNLU ÜNLÜ Z., BABAYİĞİT Ö. (Yürütücü), MEŞE C.

2018 - 2019

2018 - 2019

Fizik üstbiliş ölçeğini türkçeye uyarlama çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

Şen E. Ö., Dökme İ., Babayiğit Ö., Koyunlu Ünlü Z. (Yürütücü)

2018 - 2019

2018 - 2019

Fizik üstbiliş ölçeğini Türkçeyeuyarlama çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BABAYİĞİT Ö., KOYUNLU ÜNLÜ Z. (Yürütücü)

2016 - 2017

2016 - 2017

Okudukça Okur Yazdıkça Yazar

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

BABAYİĞİT Ö., ALTUNER ÇOBAN G. Ş.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 6

h-indeksi (SCOPUS): 2