Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
İlk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemi uygulamaları
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
İlk okuma-yazma öğretiminde ses temelli cümle yöntemine ilişkin alternatif ses sıralamasının etkililiğinin incelenmesi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2012 - 2016
2012 - 2016Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
2011 - 2012
2011 - 2012Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2017 - 2018
2017 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2011
2010 - 2011ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN
2005 - 2010
2005 - 2010MEMUR
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ, MEMUR
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
SEMİNER
SEMİNER
OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
UZMANLIK ALAN DERSİ I
YÜKSEK LİSANS TEZİ I
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
UZMANLIK ALAN DERSİ II
YÜKSEK LİSANS TEZİ II
OKUMA YAZMANIN NÖROLOJİK TEMELLERİ
Lisans
Lisans
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
KÜLTÜR VE DİL
İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
KÜLTÜR VE DİL
İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1
SINIF YÖNETİMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İLK OKUMA YAZMA VE ÖĞRETİMİ
İLKOKUL PROGRAMI
ETKİLİ İLETİŞİM
İLKOKULDA DRAMA
İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
OKUL DENEYİMİ
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
GÜZEL YAZI TEKNİKLERİ
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI
İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA
TÜRKÇE II: SÖZLÜ ANLATIM
TÜRKÇE I: YAZILI ANLATIM
ARAŞTIRMA PROJESİ II
DOĞRU VE GÜZEL KONUŞMA
TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI
ARAŞTIRMA PROJESİ I
MEDYA OKUR YAZARLIĞI
GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Eğitsel Oyunların İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ve Türkçe Dersi Tutumuna Etkisi
Babayiğit Ö. (Danışman)
K.YİĞİT(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim strateji, yöntem ve teknikler
Babayiğit Ö. (Danışman)
F.DEMİRTAŞ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Kitap okumanın ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin kelime hazinesi gelişimine etkisi
Babayiğit Ö. (Danışman)
M.GÜR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Türkiye'de fen eğitiminde yapılan astronomi konulu lisansüstü tezlerin sistematik literatür incelemesi
Babayiğit Ö. (Danışman)
Y.ÜNAL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin Türkçe dersi tutumu, yazma tutumu ve yaratıcı yazma becerileri üzerine etkisi
BABAYİĞİT Ö. (Danışman)
A.GÖKÇE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kalem şeklinin ilkokul öğrencilerinin yazma hızına etkisinin incelenmesi
BABAYİĞİT Ö. (Danışman)
B.HALICI(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (55)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (24)
2025
20251. Kitap Okumanın İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerin Kelime Hazinesi Gelişimine Etkisi
Gür M., Babayiğit Ö.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.16, sa.2, ss.2542-2560, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Exploring the relationship between teachers’ competencies in AI-TPACK and digital proficiency
Hava K., Babayiğit Ö.
Education and Information Technologies
, cilt.30, sa.3, ss.3491-3508, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Development of preservice elementary teachers scientific reasoning skills through scientific inquiry
Koyunlu Ünlü Z., Babayiğit Ö., Ünlü V.
Research in Science and Technological Education
, cilt.43, sa.2, ss.656-673, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Adaption of Teachers’ Perceptions of Digital Citizenship (T-PODS) Scale into Turkish
Hava K., Babayiğit Ö.
International Journal of Computers in Education , cilt.27, sa.2, ss.146-156, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Examination of Turkish Lessons Applied in Science and Art Centers
BABAYİĞİT Ö., KOYUNLU ÜNLÜ Z., GEZER U.
Türk Akademik Yayınlar Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.263-286, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ile Kelime Hazineleri Arasındaki İlişki
ERKUŞ E., BABAYİĞİT Ö.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.1786-1798, 2023 (TRDizin)
2023
20237. Enstrüman Çalan ve Çalmayan Ortaokul Öğrencilerinin Dinlediğini Anlamalarının Karşılaştırılması
DAĞLI ŞAHİN L., BABAYİĞİT Ö.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.568-580, 2023 (TRDizin)
2023
20238. Parmakla Satır Takibinin İlkokul Öğrencilerinin Sesli Okuma Hızına Etkisi
GÜVENCE T., BABAYİĞİT Ö.
Anadolu Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.532-547, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Sınıf Öğretmenlerinin Ana Dili Arapça Olan Çocukların İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaştıkları Problemler
BİÇER M., BABAYİĞİT Ö.
Ahi Bilge Eğitim Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-15, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. Yetmiş İki Aydan Küçük Çocukların İlk Okuma Yazma Sürecinde Karşılaştığı Problemler
SOYSAL Y. G., BABAYİĞİT Ö.
Sınıf Öğretmenliği Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.35-45, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202211. The Period, Duration, Type and Aim of Pre-Service Primary School Teachers for Writing Literature
BABAYİĞİT Ö.
SLAVERY : THEORY AND PRACTICE , cilt.10, sa.1, ss.251-260, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Kalem Şeklinin İlkokul Öğrencilerinin Yazma Hızına Etkisi
Halıcı B., Babayiğit Ö.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.33, ss.250-273, 2022 (TRDizin)
2022
202213. Effect of Peer Teaching on the Academic Achievement of Fourth Grade Primary School Students
BABAYİĞİT Ö., ERKUŞ B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.9, sa.3, ss.782-791, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Dünya’da ve Türkiye’de İlkokul Eğitimindeki Yönelimlerin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, ss.45-54, 2019 (TRDizin)
2019
201915. Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Bozukluklarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.45, ss.117-132, 2019 (TRDizin)
2019
201916. The Effect Of Signaling Principles Of Primary School Teaching Undergraduate Program Students On Paragraph Questions Success
BABAYİĞİT Ö.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.37, ss.863-872, 2019 (TRDizin)
2019
201917. ORTAOKUL ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SESLİ OKUMA HIZLARI İLE SESLİ OKUMA PROZODİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
BABAYİĞİT Ö.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.17, ss.191-202, 2019 (TRDizin)
2019
201918. I Don’t Read: The Reasons Of Preservice Primary School Teachers Who Do Not Read
BABAYİĞİT Ö.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.12, ss.76-110, 2019 (TRDizin)
2019
201919. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Derslerinde Öğretim Materyali Kullanma Amaçlarının ve Durumlarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.51, ss.42-59, 2019 (TRDizin)
2019
201920. İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları
BABAYİĞİT Ö., GÜLTEKİN M.
Anadolu Journal Of Educational Sciences International
, cilt.9, ss.450-483, 2019 (TRDizin)
2019
201921. Yarıyıl Tatili Öncesinde ve Sonrasında İlkokul Öğrencilerinin Sesli Okuma Hızlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.327-334, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201922. Examination the Metacognitive Reading Strategies of Secondary School Sixth Grade Students
BABAYİĞİT Ö.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.3, ss.1-12, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201923. İlkokul Öğrencilerinin Değişen Davranış, Kişilik ve Tutum Özelliklerinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.1, 2019 (TRDizin)
2019
201924. Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullardaki Uygulamaların Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumuna Etkisinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.43-53, 2019 (TRDizin)
2019
201925. Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalında Yüksek Lisans Yapma Nedenlerinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.3, sa.6, ss.6-19, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201926. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Dik Temel Yazı ile Kelime Yazım Hatalarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, ss.229-245, 2019 (TRDizin)
2019
201927. Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Doğru Kullanma Durumlarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.18, ss.355-376, 2019 (TRDizin)
2019
201928. 2017 Yılı Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
SAĞLAM M., BABAYİĞİT Ö.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.7, sa.12, ss.38-52, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201929. Dünya’da ve Türkiye’de Anadili Eğitiminde Güncel Yönelimlerin Öğretim Üyelerinin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
BABAYİĞİT Ö.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.187-196, 2019 (TRDizin)
2019
201930. Examining the Print Script Letters Shapes Taught in Primary Scholls in Turkey
BABAYİĞİT Ö.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.1, ss.61-75, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201931. Sixth Grade Students’ Listening Comprehension of the Story Text
BABAYİĞİT Ö.
International Journal of Educational Methodology
, cilt.5, sa.1, ss.35-42, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201932. The Reading Speed of Elementary School Students on the All Text Written with Capital and Lowercase Letters
BABAYİĞİT Ö.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.2, ss.371-380, 2019 (Scopus)
2019
201933. Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Sözcük Düzeyinde Yazım Yanlışlarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.7, ss.94-114, 2019 (TRDizin)
2019
201934. Examining the Effect of Creative Writing Activities on Reading, Writing and Language Lesson Attitudes of Elementary School Fourth Grade Students
BABAYİĞİT Ö.
European Journal of Educational Research
, cilt.8, sa.1, ss.213-220, 2019 (Scopus)
2018
201835. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Dik Temel Yazı Harf Yazım Hatalarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.176-199, 2018 (TRDizin)
2018
201836. Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazım Hatalarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., GÜÇLÜ F., GÜLAY O.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.3, ss.83-104, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201837. İlkokul Birinci Sınıfta Dik Temel Harflerle Yazma Öğretiminin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., KARABAY F. H., METİN Z., HALICI B.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.11, ss.45-61, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201838. Okuma-Yazma Bilmeyen Yetişkinlerin Okuma-Yazma Öğrenme Nedenlerinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., GÖKÇE A.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.813-826, 2018 (TRDizin)
2018
201839. Velilerin Sınıf Öğretmenlerine Bakış Açısının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.31-46, 2018 (TRDizin)
2018
201840. İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.46, ss.409-427, 2018 (TRDizin)
2017
201741. İlkokul Birinci Sınıf Türkçe Dersinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
BABAYİĞİT Ö.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.34-42, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201742. Problems and Solutions of Academicians in the Faculty of Education When They Do Scientific Research
BABAYİĞİT Ö., BAŞARAN M.
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.103-111, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201743. İlkokul Öğrencilerinde Kaybolan Değerler
KILIÇ D., BABAYİĞİT Ö.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.2, sa.3, ss.81-92, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201744. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Derslerinde Kültürel Öğeleri Kullanma Durumlarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.4, ss.627-648, 2017 (TRDizin)
2017
201745. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sırada Yanlış Oturma Biçimlerinin ve Nedenlerinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.1144-1171, 2017 (TRDizin)
2017
201746. İlk Okuma Yazma Öğretimi Sürecinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri
BABAYİĞİT Ö., ERKUŞ B.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.271-284, 2017 (TRDizin)
2017
201747. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Kitap Okuma Nedenlerinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
International Journal Of Education Technology and Scientific Researches , cilt.2, sa.2, ss.32-46, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201748. Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.8, ss.316-341, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201749. Sınıf Öğretmenlerinin Derslerde Kullandıkları Pekiştireç ve Cezaların Etkililiği
BABAYİĞİT Ö., ERKUŞ B.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.2, ss.567-580, 2017 (TRDizin)
2016
201650. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerilerinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., ÖKTEN B.
International Journal Of Education Technology and Scientific Researches , cilt.1, sa.1, ss.1-12, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201651. Öğrenme Stilleri ve Eğitimdeki Önemi
BABAYİĞİT Ö.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-8, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201652. Aday Öğretmenlerin Adaylık Eğitimine İlişkin Görüşleri
KILIÇ D., BABAYİĞİT Ö., ERKUŞ B.
EKEV Akademi Dergisi , sa.68, ss.81-91, 2016 (TRDizin)
2014
201453. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dikte Becerilerinin Değerlendirilmesi
BABAYİĞİT Ö., ERKUŞ B.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.123-135, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201454. Analysis of Effectiveness of Alternative Phonic Sequence on Phonic Based Sentence Method in First Literacy Education
BABAYİĞİT Ö., ÜNAL E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.36, ss.121-135, 2014 (TRDizin)
2013
201355. İlkokul 2. Sınıftan İtibaren Yabancı Dil Eğitimi Verilmesine İlişkin Sınıf ve İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
BAHATTİN E., BABAYİĞİT Ö.
Researcher: Social Science Studies , cilt.1, sa.1, ss.40-49, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Sözcük Düzeyinde Yazım Yanlışlarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.38-42, (Tam Metin Bildiri)
2020
20202. İlkokul Öğrencilerinin Kelimeyi Hecelerine Ayırma Durumlarının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2020), Ankara, Türkiye, 03 Eylül 2020, cilt.1, ss.252-259, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. İlkokul Türkçe Öğretiminde Yöresel Yazarların Eserlerinin Kullanımı
BABAYİĞİT Ö., GÜÇLÜ F.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2019), Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, cilt.1, ss.64-69, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., GÜÇLÜ F., GÜLAY O.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.816-817, (Özet Bildiri)
2018
20185. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
BABAYİĞİT Ö., GÖKÇE A., YILMAZ Ö.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.1066-1067, (Özet Bildiri)
2018
20186. İlk Okuma Yazma Öğretiminde Dik Temel Harflerle Yazma Öğretiminin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., KARABAY F. H., METİN Z., HALICI B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.91-92, (Özet Bildiri)
2018
20187. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
SAĞLAM M., BABAYİĞİT Ö.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20178. Primary School Teacher’s Job in The Primary School Teacher’s Eyes
BABAYİĞİT Ö.
I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu (BİLMES 2017), Nevşehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, cilt.1, ss.650-654, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Eğitim Fakültesindeki Akademisyenlerin Bilimsel Araştırma Yaparken Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
BAŞARAN M., BABAYİĞİT Ö.
I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu (BİLMES 2017), Nevşehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, cilt.1, ss.452, (Özet Bildiri)
2017
201710. İlkokul Öğrencilerinde Kaybolan Değerler
KILIÇ D., BABAYİĞİT Ö., ERKUŞ B.
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, ss.13-14, (Özet Bildiri)
2017
201711. Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullardaki Uygulamaların Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumuna Etkisinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., BAŞARAN M.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, cilt.1, ss.51-52, (Özet Bildiri)
2017
201712. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Kitap Okuma Nedenlerinin İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., AKAR C.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, cilt.1, ss.52, (Özet Bildiri)
2017
201713. Velilerin Sınıf Öğretmenlerine Bakış Açısının İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö., ALTUNER G. Ş.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, cilt.1, ss.51-52, (Özet Bildiri)
2016
201614. İlk Okuma Yazma Öğretimi Sürecinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Erkuş B., BABAYİĞİT Ö.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.236, (Özet Bildiri)
2015
201515. İlk Okuma Yazma Öğretimi Sürecinde Oyunlardan Yararlanma: Bir Durum Çalışması
GÜLTEKİN M., BABAYİĞİT Ö.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, cilt.1, ss.131, (Özet Bildiri)
2014
201416. Sınıf Panolarının Etkin Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Görüşleri
BAHATTİN E., BABAYİĞİT Ö., HARMANKAYA T.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, cilt.2, ss.644-649, (Tam Metin Bildiri)
2014
201417. Velilerin İdeal Sınıf Öğretmeni Özelliklerine İlişkin Görüşleri
GÜLTEKİN M., BABAYİĞİT Ö.
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.153, (Özet Bildiri)
2013
201318. Değişen Toplumda Değişen Veli Profili: Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
GÜLTEKİN M., PAPATYA E., BABAYİĞİT Ö., SEVER I.
22. Ulusal Eğitim Blimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı), Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, cilt.1, ss.54, (Özet Bildiri)
2013
201319. İlkokul Birinci Sınıf Uyum ve Hazırlık Çalışmaları Kitaplarının Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
BAHATTİN E., ÇAYLI Ö. F., BABAYİĞİT Ö.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 Mayıs - 25 Mart 2013, cilt.1, ss.559-562, (Tam Metin Bildiri)
2011
201120. İlk Okuma Yazma Öğretimi Ses Temelli Cümle Yönteminde Alternatif Ses Sıralamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
TALAS M., ÇAYCI B., BABAYİĞİT Ö., HIZLIOK A., ERDEM E.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.93-99, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Amaçlı Örnekleme Nedir ve Örnekleme Alma Türleri
BABAYİĞİT Ö.
Nitel Araştırma Pratikleri Eğitimciler İçin, BAŞ ÖZLEM, GÖK BİLGE, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.207-232, 2024
2021
20212. İlk okuma yazma öğretiminde yöntem ve teknikler
BABAYİĞİT Ö.
Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi Özel Eğitim ve Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıfları İçin, MELEKOĞLU, Macid Ayhan, ANILAN, Hüseyin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.71-93, 2021
2021
20213. Birleştirilmiş sınıflar
BABAYİĞİT Ö.
İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları, YILDIZ YILMAZ, Nihal, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.45-57, 2021
2021
20214. Örnekleriyle çocuk edebiyatı türleri-2
BABAYİĞİT Ö.
Çocuk Edebiyatı, ŞAHİN, Ayfer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.157-182, 2021
2021
20215. Dinleme becerisi eğitimi
BABAYİĞİT Ö.
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi Özel Eğitim ve Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıfları İçin, MELEKOĞLU, Macid Ayhan, ANILAN, Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.43-71, 2021
2020
20206. İlk Okuma Yazma Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı
BABAYİĞİT Ö.
İlkokul Eğitiminde Eğitsel Oyunlar ve Uygulamalar, Alkış Küçükaydın, Menşure, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.35-52, 2020
2020
20207. Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Uygulanan Ara Tatilin Veli Görüşlerine Göre İncelenmesi
BABAYİĞİT Ö.
Eğitime Adanmış Yarım Asır Prof. Dr. Tayip Duman'a Armağan, Peker Ünal Dilşat, Demir Fatih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.139-148, 2020
2019
20198. İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİNDE KULLANABİLECEK ARAÇ-GEREÇLER
BABAYİĞİT Ö.
İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ, Prof. Dr. Emine Kolaç - Dr. Öğr. Üyesi Sibel Dal, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.155-174, 2019
2018
20189. HANDWRITING INSTRUCTION
BABAYİĞİT Ö.
NEW HORIZONS IN EDUCATIONAL SCIENCES-I, Prof. Dr. Turhan ÇETİN, Assist Prof. Dr. Almasa MULALIĆ, Assoc. Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN, Assist. Prof. Dr. Nudžejma OBRALIĆ, Editör, LAP Lambert Academic Publication, ss.167-182, 2018
Desteklenen Projeler
2021 - 2024
2021 - 2024Bilim ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Türkçe Derslerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BABAYİĞİT Ö. (Yürütücü), ÜNAL Y., GEZER U., KOYUNLU ÜNLÜ Z., KARLIDAĞ İ.
2018 - 2020
2018 - 2020İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Yazma Uygulamaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BABAYİĞİT Ö. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Kalem Şeklinin İlkokul Öğrencilerinin Yazma Hızına Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BABAYİĞİT Ö. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Sinyalleme İlkesine Dayalı Paragraf Çözme Teknikleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
GEZER U., KOYUNLU ÜNLÜ Z., BABAYİĞİT Ö. (Yürütücü), MEŞE C.
2018 - 2019
2018 - 2019Fizik üstbiliş ölçeğini türkçeye uyarlama çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şen E. Ö., Dökme İ., Babayiğit Ö., Koyunlu Ünlü Z. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Fizik üstbiliş ölçeğini Türkçeyeuyarlama çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BABAYİĞİT Ö., KOYUNLU ÜNLÜ Z. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Okudukça Okur Yazdıkça Yazar
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
BABAYİĞİT Ö., ALTUNER ÇOBAN G. Ş.
2015 - 2016
2015 - 2016İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yönteminin Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Babayiğit Ö., Gültekin M.(Yürütücü)