Eğitim Bilgileri
2005 - 2015
2005 - 2015Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Matematik dersi öğretim programlarının (6-8. sınıf) matematik öğretmenlerinin görüşleri açısından analizi: Matematiksel süreç becerileri, öğretim yaklaşımları ve ölçme-değerlendirme boyutu
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr)
2004
2004Yüksek Lisans
Lineer sistemlerin kararlılığı ve kararlılık kriterleri üzerine
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
TEZ ÇALIŞMASI
MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZMEYE DAİR İLERİ ÇALIŞMALAR
UZMANLIK ALAN DERSİ
Matematik Eğitiminde Problem Çözmeye Dair İleri Çalışmalar
Uzmanlık Alan Dersi 2
Matematik Eğitimi Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
Uzmanlık Alan Dersi 1
Yüksek Lisans Tezi 1
Matematiksel Kavramların Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Yüksek Lisans
TEZ ÇALIŞMASI
MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZMEYE DAİR İLERİ ÇALIŞMALAR
UZMANLIK ALAN DERSİ
Matematik Eğitiminde Problem Çözmeye Dair İleri Çalışmalar
Tez Çalışması 2
Uzmanlık Alan Dersi 2
Matematik Eğitimi Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
Uzmanlık Alan Dersi 1
Yüksek Lisans Tezi 1
Matematiksel Kavramların Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Lisans
Lineer Cebir 1
Analitik Geometri
İlkokul Matematik Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması 1
Analiz 1
Lineer Cebir 2
Lineer Cebir 1
Geometri ve Ölçme Öğretimi
Analitik Geometri
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması 2
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
İlköğretimde Matematiksel Modelleme
Ortaokul Matematik Öğretim Programları
Matematikte Problem Çözme
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi
Sayıların Öğretimi
Olasılık
Analiz 2
İlkokulda Temel Matematik
Analiz 1
Genel Matematik 2
Temel Matematik 2
Genel Matematik 1
Matematik Ders Kitabı İncelemesi
Kompleks Sayılar ve Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar
Alan Çalışması
İstatistik ve Olasılık 1
İstatistik ve Olasılık 2
Okul Deneyimi
Matematik Öğretim Semineri
Temel Matematik 1
Lisans
Lineer Cebir 1
Analitik Geometri
İlkokul Matematik Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması 1
Analiz 1
Lineer Cebir 2
Lineer Cebir 1
Öğretmenlik Uygulaması 1
Geometri ve Ölçme Öğretimi
Analitik Geometri
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması 2
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
İlköğretimde Matematiksel Modelleme
Ortaokul Matematik Öğretim Programları
Matematikte Problem Çözme
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi
Sayıların Öğretimi
Olasılık
Analiz 2
İlkokulda Temel Matematik
Analiz 1
Genel Matematik 2
Temel Matematik 2
Genel Matematik 1
Matematik Ders Kitabı İncelemesi
Kompleks Sayılar ve Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar
Alan Çalışması
İstatistik ve Olasılık 1
İstatistik ve Olasılık 2
Okul Deneyimi
Matematik Öğretim Semineri
Temel Matematik 1
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin matematik öğrenme yaklaşımları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Şen E. Ö. (Danışman)
A.ÖZKAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
5E modeline göre tasarlanan cebir öğrenme ortamında 7. sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
Şen E. Ö. (Danışman)
A.ÇELEBİ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (5)
Scopus (3)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (6)
2024
20241. Effects of the Flipped Learning Model on Primary School 4th Grade Students’ Learning of Geometry
Camcı S. F., Şen E. Ö.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.339-351, 2024 (TRDizin)
2024
20242. Creating Digital Storytelling as Digital Materials in Mathematics Education
ŞEN E. Ö.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, cilt.2024, sa.40, ss.55-81, 2024 (ESCI, TRDizin)
2022
20223. Matematik Ders Kitaplarında Tam Sayılarla Çarpma ve Bölme İşlemleri Nasıl Öğretiliyor: Türkiye, ABD ve Kanada Karşılaştırması
ŞEN E. Ö.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.13, sa.2, ss.806-825, 2022 (TRDizin)
2022
20224. Effect of Educational Videos on the Interest, Motivation, and Preparation Processes for Mathematics Courses
ŞEN E. Ö.
Contemporary Mathematics and Science Education
, cilt.3, sa.1, ss.1-8, 2022 (Scopus)
2022
20225. THEMATIC ANALYSIS OF ARTICLES ON FLIPPED LEARNING IN MATHEMATICS EDUCATION
ŞEN E. Ö.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.23, sa.2, ss.202-222, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20226. Perspectives of Mathematics Instructors on The Flipped Learning Model
ŞEN E. Ö.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.51, sa.1, ss.566-589, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20227. Middle School Students’ Engagement in Mathematics and Learning Approaches: Structural Equation Modelling
ŞEN E. Ö.
Pedagogical Research , cilt.7, sa.2, ss.1-11, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Yoluyla TV’de Yayınlanan Ortaokul Matematik Derslerini Değerlendirme Çalışması
ŞEN E. Ö.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.40, ss.71-83, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Matematik Dersi Öğretim Programının Eisner Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi
ŞEN E. Ö., PEKER ÜNAL D.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.605-632, 2021 (TRDizin)
2021
202110. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAHOOT UYGULAMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ İLE MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
HAVA K., ŞEN Ö.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, 2021 (TRDizin)
2021
202111. The Relationship Between Pre-Service Primary Education Mathematics Teachers\u2019 Spatial Visualization and Spatial Habits of Mind
ŞEN Ö.
Anadolu Journal Of Educational Sciences International
, cilt.11, ss.268-286, 2021 (TRDizin)
2020
202012. Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri
ŞEN Ö.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 2020 (TRDizin)
2020
202013. Determination of Middle School Students' Interest in Mathematics: The Case of Grades 7 and 8
ŞEN E. Ö., KOYUNLU ÜNLÜ Z.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.50, ss.491-510, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202014. Prospective middle school mathematics teachers' points of view on the flipped classroom: The case of Turkey
ŞEN E. Ö., HAVA K.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.25, sa.5, ss.3465-3480, 2020 (SSCI, ESCI, Scopus)
2019
201915. Turkish Adaptation Study of Attitudes towards Mathematics in Secondary School Students
ŞEN Ö.
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi , 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201816. 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Etkinliklerin Bilimsel Araştırma ve Mühendislik Tasarım Sürecine Göre İncelenmesi
KOYUNLU ÜNLÜ Z., ŞEN Ö.
Sakarya University Journal of Education
, cilt.8, sa.4, ss.185-197, 2018 (TRDizin)
2018
201817. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri
ŞEN Ö.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.852-862, 2018 (TRDizin)
2018
201818. An Analysis of Fifth Grade Mathematics Course Book in Terms of Advance Organizers
ŞEN Ö.
Journal of Educational Issues , cilt.4, sa.1, ss.212-223, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. Analysing the Correlations between Primary School Teachers’ Teaching Styles and Their Critical Thinking Disposition
ŞEN Ö.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.6, sa.1, ss.130-136, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Matematik Dersi Ortaokul Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: 2009-2013-2017
ŞEN Ö.
Current Research in Education
, cilt.3, sa.3, ss.116-128, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. SCRATCH DESTEKLİ MATEMATİK EĞİTİMİ ETKİLERİNİN FARKLI AÇILARDAN İNCELENMESİ
ŞEN E. Ö., YALIM A.
EGE ZİRVESİ 12. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 26 - 30 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. The Evaluation of the Flipped Learning Model in Mathematics Education
ŞEN E. Ö.
World Conference on Education and Training (WCET-2024), Singapur, 25 - 27 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Matematik Eğitiminde Öğretim Materyali Olarak Dijital Hikâye Geliştirme Süreci
ŞEN E. Ö.
6th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2021
20214. Matematik Dersi Öğretim Programının Eisner Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi
PEKER ÜNAL D., ŞEN E. Ö.
VIII th International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2020
20205. Matematik Eğitiminde Ters Yüz Öğrenme Modelini Konu Alan Makalelerin Tematik Analizi
ŞEN E. Ö.
VII th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20196. Ters Yüz Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Becerileri ve Bilişötesi Farkındalık Düzeylerine Etkisi
ŞEN E. Ö., HAVA K.
4 th International Turkish Computer & Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Concept Images: Complex Numbers
ŞEN E. Ö.
28 th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. The Relationship Between Prospective Mathematics Teachers Spatial Visualization and Spatial Habits of Mind
ŞEN E. Ö.
4 th International Scientific Research Congress (UBAK), Yalova, Türkiye, 14 - 17 Şubat 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Materyallerle Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin İlişkilendirilmesi
PEKER ÜNAL D., ŞEN Ö.
ERPA, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Matematik Öğretmeni Adaylarının Tasarladıkları Materyallerle Matematik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin İlişkilendirilmesi
ŞEN Ö., PEKER ÜNAL D.
ERPA 2018 International Congresses on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Determining secondary school students’ interest in mathematics
ŞEN Ö., KOYUNLU ÜNLÜ Z.
ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Öğretmen Adaylarının 21. YY. Öğrenen Becerileri İle Üstbiliş Düşünme Becerilerini Kullanma Düzeyleri Arasındaki İlişki
ŞEN Ö., KELLECİ Ö.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Bir TÜBİTAK 4004 Projesi: Özel Yetenekli Kızlar Mühendislikle Tanışıyor
KOYUNLU ÜNLÜ Z., UMUCU R., ŞEN Ö.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
201714. 5. SINIF MATEMATİK DERS KİTABININ ÖN ÖRGÜTLEYİCİLER AÇISINDAN ANALİZİ
ŞEN Ö.
3rd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology- ICDET, Antalya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. The investigation of 5th grade science textbooks activities in terms of scientific inquiry and engineering design process
KOYUNLU ÜNLÜ Z., ŞEN Ö.
International Multidisciplinary Studies Congress, Antalya, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM STİLLERİ
ŞEN Ö., SÜSLÜ A.
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. COMPARISON OF MATHEMATICS CURRICULUM
ŞEN Ö.
I. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Gözünden Matematik
ŞEN Ö.
1. Uluslararası sınırsız eğitim ve araştırma sempozyumu (USEAS 2017), Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.219-224, (Tam Metin Bildiri)
2017
201719. Ondalık Kesirlerle Bölme İşleminde Hesap Makinesi Kullanımı
ŞEN Ö.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Gözünden Matematik
ŞEN Ö.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Eğitsel Dijital Hikâyeler ile Veriden Olasılığa
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Şen E. Ö.
2023 - 2024
2023 - 2024Scratch Destekli Matematik Eğitimi Etkilerinin Farklı Açılardan İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Şen E. Ö.
2023 - 2024
2023 - 2024Sanal Gerçeklik Uygulamasına Yönelik Matematik Öğretmen Adaylarının Deneyimleri
TÜBİTAK Projesi
Şen E. Ö.
2018 - 2020
2018 - 2020Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik ilgilerinin belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şen E. Ö. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Fizik üstbiliş ölçeğini türkçeye uyarlama çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şen E. Ö., Dökme İ., Babayiğit Ö., Koyunlu Ünlü Z. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2025
Aralık 2025Technology, Innovation and Special Education Research (TISER)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2025
Ağustos 2025Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2025
Nisan 2025EDUCATION SCIENCES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2025
Mart 2025MILLI EGITIM
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024Osmangazi Journal of Educational Research (OJER)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2024
Ekim 2024Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023International e-journal of Educational Studies (IEJES)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021Trakya Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019TURKISH STUDIES
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi