Biyografi
Simge Aksu, 1988 Gölcük, Kocaeli doğumludur. Lisans eğitimini 2011 yılında Anadolu Üniversitesi Basın ve Yayın Bölümü'nde tamamlamıştır. Yüksek Lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde tamamlamıştır. 2011-2013 yılları arasında danışmanlığını Prof. Dr. Nevzat Bilge İspir'in gerçekleştirdiği "Lüks Markaların Sosyal Medya Kullanımı" tezi ile Türkiye'de gelişmekte olan lüks sektörüne sosyal medyada kurumsal kimlik, imaj ve itibarlarını geliştirmelerine yönelik bir çalışma yürütmüştür. Doktora eğitimine de Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde devam eden Dr. Simge Aksu, Prof. Dr. Nevzat Bilge İspir'in danışmanlığını yaptığı doktora tez çalışmasında Ajzen'in Planlı Davranış Teorisi Modeli'nden yararlanarak yeşil tüketici davranışını açıklamaya yönelik bir model önerisi geliştirmiştir. Journal of Consumer Behaviour Dergisi'nde makale olarak yayınlanan çalışma, SSCI, SCI, ESCI dergilerden dünya çapında atıflar almaktadır.
Doktora sonrası çalışmalarına genel anlamda tüketici davranışı, pazarlama ve reklam alanında devam eden Dr. Simge Aksu, şuan Yozgat Bozok Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde Bölüm başkanı olarak 4 yıldır akademik ve idari görevlerine devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr), Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli), Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın Ve Yayın Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Planlı davranış teorisi kapsamında tüketicilerin yeşil tüketim davranışlarını açıklamaya yönelik bir model önerisi
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr)
2013
2013Yüksek Lisans
Lüks markaların sosyal medya kullanımı: Facebook üzerine bir inceleme
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Halkla İlişkiler
Reklamcılık ve Tanıtım
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi
2020 - 2020
2020 - 2020Dekan Yardımcısı
Yozgat Bozok Üniversitesi
Verdiği Dersler
Lisans
Yeni Medya ve Reklamcılık
Tüketim Toplumu Tartışmaları
Reklamcılığa Giriş II
Bilinçaltı Reklamcılık
Medya Planlaması
Kariyer Planlama
Sosyal Medyada Kimlik Yönetimi
Reklamcılık
Halkla İlişkilere Giriş I
Görsel Kültür
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Halkla İlişkilere Giriş II
Kitle Psikolojisi
Medya Okuryazarlığı
Halkla İlişkiler
Kamera ve Kurgu Tekniklerine Giriş
Makaleler
2024
20241. Factors Affecting Consumers Online Purchasing Attitudes Towards Ads Guided by Artificial Intelligence
Aksu S., Çepni Şener B.
İmgelem (Online)
, cilt.1, sa.14, ss.373-400, 2024 (TRDizin)
2024
20242. An Examination of the Utilization of Artificial Intelligence Technologies by Advertising Agencies
Bir G., Aksu S.
Yeni Medya (Online)
, sa.16, ss.19-37, 2024 (TRDizin)
2023
20233. HEDONİK TÜKETİCİ DEĞERLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERE İLİŞKİN BİR MODEL ÖNERİSİ
Aksu S.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.32, ss.394-408, 2023 (TRDizin)
2023
20234. DOVE ÖZGÜVEN PROJESİ ÜZERİNE BİR ELEŞTİREL SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ
AKSU S.
Kritik Iletisim Calismalari Dergisi , sa.1, ss.158-179, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. ALIŞVERİŞ BAĞIMLILIĞI VE HEDONİK TÜKETİM İLİŞKİSİ
AKSU S.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.773-802, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Çevreye Duyarlı Ürün Tüketim Davranışı Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlilik Güvenilirlik Çalışması
KARADAĞ Ş., GEÇKİL T., AKSU S.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.540-553, 2023 (TRDizin)
2022
20227. Covid 19 Pandemisinde Hedonik ve Faydacı Tüketim Davranışlarının İncelenmesine Yönelik Bir Çalışma
Aksu S.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-15, 2022 (TRDizin)
2021
20218. COVID 19 SÜRECİNDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYADA VAKİT GEÇİRME SÜRECİNDEKİ ARTIŞIN, SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI, GÖSTERİŞÇİ TÜKETİM VE NARSİSTİK KİŞİLİK ÜZERİNE ETKİSİ
Aksu S., Karadağ Ş.
Düzce Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.1-24, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Luxury Perception of Low and Middle Income Generation Z and Their Luxury Consumption Motivations
AKSU S.
International Journal of Social, Political and Economic Research
, cilt.7, sa.4, ss.939-959, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. KURUMSAL İTİBAR VE İMAJIN DEVLET VE ÖZELHASTANELERE YÖNELİK GÜVENE ETKİSİ
Aksu S., Karadağ Ş.
Social Sciences Studies Journal , cilt.6, sa.73, ss.4954-4967, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201911. POST-TRUTH İÇERİKLER VE PAYLAŞILMA MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Aksu S., Çetin S.
Kurgu , cilt.27, sa.4, ss.158-169, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. YEŞİL ÜRÜN İLETİŞİMİ KAPSAMINDA TÜKETİCİLERİN YEŞİL ÜRÜNLERE YÖNELİK ALGI VE BİLGİ DÜZEYLERİ
Aksu S.
Atatürk İletişim Dergisi
, sa.17, ss.21-38, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201913. K VE Z KUŞAĞININ SİYASİ SEÇİM KAMPANYALARINA YÖNELİK GÜVENİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME
Aksu S.
International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR) , cilt.6, sa.40, ss.2016-2025, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Green consumption behaviours of consumers within the scope of TPB
Emekci S.
JOURNAL OF CONSUMER MARKETING
, cilt.36, sa.3, ss.410-417, 2019 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. EFFECTIVE DIGITAL ADVERTISING STRATEGIES TO REACH AD-AVOIDANT CONSUMERS
AKSU S.
UMTEB - XIV INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Napoli, İtalya, 14 - 15 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. DIGITAL TRANSFORMATIONS IN ADVERTISING AND MARKETING COMMUNICATION FROM MARKETING 1.0 TO 5.0
AKSU S.
VI.INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Ağustos 2023, ss.368-369, (Özet Bildiri)
2023
20233. PAZARLAMA İLETİŞİMİN GELECEĞİ: YAPAY ZEKÂNIN MÜŞTERİ DENEYİMİ ÜZERİNE ETKİSİ
AKSU S.
7. ULUSLARARASI İZMİR İKTİSAT KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 17 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Sosyal Medyada Özçekim ve Paylaşım Takıntısı
AKSU S.
Uluslararası Çankaya Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 Nisan 2023, ss.585-586, (Özet Bildiri)
2022
20225. FACTORS AFFECTING SUSTAINABLE CONSUMER BEHAVIOUR
AKSU S.
UMTEB INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS-XII, Delhi, Kanada, 13 Ağustos 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. STRATEGIES AND TACTICS TO PROTECT BRAND LOYALTY DURING THE ECONOMIC CRISIS
AKSU S.
IV. ULUSLARARASI ANKARA MULTİDİSİPLİNLER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 - 31 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
2021
20217. Küresel Pandemi Söylemine Karşın Muhalif Söylemler: "Her Açıdan" Televizyon Programının İzleyici Kitlesi Üzerinde Bir İnceleme
AKSU S.
International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Aralık 2021, ss.540-552, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. COVID-19 SÜRECİNDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYADA VAKİT GEÇİRME SÜRECİNDEKİ ARTIŞIN SOSYAL MEDYA BAĞİMLİLİĞİ, GÖSTERİŞÇİ TÜKETİM VE NARSİSTİK KİŞİLİK ÜZERİNE ETKİSİ
AKSU S., KARADAĞ Ş.
4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON COVID-19 STUDIES, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)
2020
20209. Orta Gelirli Z Kuşağının Lüks Algısı ve Lüks Tüketim Motivasyonları
AKSU S.
ANKARA III. ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202010. KURUMSAL İTİBAR VE İMAJIN DEVLET VE ÖZEL HASTANELERE YÖNELİK GÜVENE ETKİSİ
AKSU S., KARADAĞ Ş.
3rd Cultural Informatıcs, CommunıcatıonMedıa Studıes Conference, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2019
201911. Post-Truth İçerikler ve Paylaşılma Motivasyonları Üzerine Bir İnceleme
EMEKÇİ S., ÇETİN S.
Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, cilt.27, ss.1-185, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Understanding Trust And Reputation In Health Industry
EMEKÇİ S., İSPİR N. B.
2nd International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies, MİDİLLİ, Yunanistan, 13 - 15 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Z KUŞAĞININ SİYASİ SEÇİM KAMPANYALARINA YÖNELİK GÜVENİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME
EMEKÇİ S.
CUMHURİYET 1. ULUSLARARASI MULTİ DİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Sivas, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2019, cilt.6, ss.2016-2025, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. YEŞİL ÜRÜN İLETİŞİMİ KAPSAMINDA TÜKETİCİLERİN YEŞİL ÜRÜNLERE YÖNELİK ALGI VE BİLGİ DÜZEYLERİ
EMEKÇİ S.
1st International Cultural Informatics CommunicationMedia Studies Conference 3-4 May 2018 Kusadası, Aydın, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.554, (Tam Metin Bildiri)
2012
201215. Lüks Marka İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı: Gucci ve Vakko Örneği
AKSU S.
17. Türkiye'de İnternet Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 07 Kasım 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. YAPAY ZEKÂ ÇAĞINDA TÜKETİCİ DAVRANIŞI Dijital Profiller ve Büyük Verinin Etkisi
Aksu S., Dönmez İ.
NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, 2024
2023
20232. TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA MARKA İLETİŞİMİ, REKLAMLAR, VE MEDYADA GÜZELLİĞİN TEMSİLİ
AKSU S.
SOSYAL BİLİMLER PERSPEKTİFİNDE CİNSİYET VE TOPLUMSAL CİNSİYET TARTIŞMALARI, Hülya Çakır, Esra Gedik, Editör, İKSAD PUBLISHING HOUSE, Ankara, ss.91-108, 2023
2022
20223. QUALITY EDUCATION, DIGITALIZATION IN EDUCATION, STUDENTS AND ACADEMICIANS’ SATISFACTION IN THE PANDEMIC PROCESS WITHIN THE SCOPE OF 2030 SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
AKSU S.
COVID COMMUNICATION II, Ömer AYDINLIOĞLU, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.117-136, 2022
2022
20224. Metaverse Dünyasında Yeni Nesil Pazarlama ve Reklamın Geleceği
AKSU S.
Dijital İletişime Disiplinlerarası Yaklaşımlar, Duygu Tosunay Gencelli, Gülçin Salman, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.94-110, 2022
2022
20225. THE IMPORTANCE OF PROMOTION ACTIVITIES AND PROTECTING THE LOYAL CONSUMER IN PERIODS OF ECONOMIC CRISIS
AKSU S.
COVID COMMUNICATION I, Zekiye Tamer Gencer, Editör, SRA Academic Publishing, ., ss.107-124, 2022
2021
20216. Dissenting Discourse Against the Global Pandemic Discourse: A Study of the Audience of " Every Angle” T
Aksu S.
Communication Studies in Pandemic: The Panoroma of Turkey, Zekiye Tamer Gencer, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.1-15, 2021
2021
20217. Dissenting Discourse Against the Global Pandemic Discourse: A Study of the Audience of " Every Angle” Television Program
AKSU S.
Communication Studies in Pandemic: The Panoroma of Turkey, Zekiye Tamer Gencer, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.137-160, 2021
2021
20218. Reklamın İşleyiş Sürecinde Etki Hiyerarşisi Modelleri ve Sosyal Medya
Aksu S.
Disiplinlerarası Yaklaşımla Sosyal Medya, Ali Emre Dingin, Editör, LİTERATÜRK ACADEMIA, Konya, ss.121-142, 2021
2021
20219. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA KAPSAMINDA YEŞİL TÜKETİM, YEŞİL PAZARLAMA VE YEŞİL PAZARLAMADA YAŞANAN ZORLUKLAR
Aksu S.
A’DAN Z’YE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI-1, Doç. Dr. Mihalis (Michael) KUYUCU,Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör, İKSAD YAYINEVİ, Ankara, ss.79-131, 2021
2021
202110. Reklamın İşleyiş Sürecinde Etki Hiyerarşisi Modelleri ve Sosyal Medya
AKSU S.
Disiplinlerarası Yaklaşımla Sosyal Medya II, Ali Emre Dingin, Editör, Literatürk Akademia, Konya, ss.121-142, 2021
2020
202011. Sosyal Medya ve İşletmeler
AKSU S.
Dijital Yönetim, H.Tezcan UYSAL, Cenk AKSOY, Fatma YILMAZ, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.297-313, 2020
2020
202012. Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Etkileri
AKSU S.
Disiplinlerarası Yaklaşımla Sosyal Medya, Ali Emre Dingin, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.77-96, 2020
2014
201413. Lüks Markaların Sosyal Medya Kullanımı
AKSU S.
Türkiye Alim Kitapları, Saarbrücken, 2014
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020Kurumsal İtibar ve İmajın Devlet ve Özel Hastanelere Yönelik Güvene Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AKSU KARAKAYA S. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2025
Ağustos 2025Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025İmgelem (Online)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025JOURNAL OF CONSUMER MARKETING
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2025
Ocak 2025JOURNAL OF ECONOMY CULTURE AND SOCIETY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024İmgelem (Online)
Diğer Dergiler
Ağustos 2024
Ağustos 2024Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Diğer Dergiler
Ağustos 2024
Ağustos 2024Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi
Diğer Dergiler
Mayıs 2024
Mayıs 2024Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi İfade Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023Toplum Ekonomi ve Yönetim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Diğer Dergiler
Mayıs 2023
Mayıs 2023Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Erciyes İletişim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020TUJOM (Turkish Journal of Marketing)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Tübitak
Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık, Türkiye
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Tübitak
Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık, Türkiye
2022 - 2022
2022 - 2022Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Tübitak
Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 163
h-indeksi (SCOPUS): 1
Jüri Üyelikleri
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Giresun Üniversitesi
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Giresun Üniversitesi
Şubat-2022
Şubat 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Nisan-2021
Nisan 2021Akademik Personel Sınavı
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Şubat-2021
Şubat 2021