Doç. Dr. SİMGE AKSU KARAKAYA


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Reklamcılık


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), İletişim


Avesis Araştırma Alanları: Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım


Yayınlardaki İsimler: https://scholar.google.com.tr/citations?user=9vVY07sAAAAJ&hl=tr

E-posta: simge.aksu@bozok.edu.tr
Web: https://avesis.bozok.edu.tr/simge.aksu
Posta Adresi: Erdoğan Akdağ Kampüsü İletişim Fakültesi Yozgat Merkez

Metrikler

Yayın

43

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

40

Atıf (Scopus)

163

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

5

Proje

1

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Simge Aksu, 1988 Gölcük, Kocaeli doğumludur. Lisans eğitimini 2011 yılında Anadolu Üniversitesi Basın ve Yayın Bölümü'nde tamamlamıştır. Yüksek Lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde tamamlamıştır. 2011-2013 yılları arasında danışmanlığını Prof. Dr. Nevzat Bilge İspir'in gerçekleştirdiği "Lüks Markaların Sosyal Medya Kullanımı" tezi ile Türkiye'de gelişmekte olan lüks sektörüne sosyal medyada kurumsal kimlik, imaj ve itibarlarını geliştirmelerine yönelik bir çalışma yürütmüştür. Doktora eğitimine de Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde devam eden Dr. Simge Aksu, Prof. Dr. Nevzat Bilge İspir'in danışmanlığını yaptığı doktora tez çalışmasında Ajzen'in Planlı Davranış Teorisi Modeli'nden yararlanarak yeşil tüketici davranışını açıklamaya yönelik bir model önerisi geliştirmiştir. Journal of Consumer Behaviour Dergisi'nde makale olarak yayınlanan çalışma, SSCI, SCI, ESCI dergilerden dünya çapında atıflar almaktadır. 

Doktora sonrası çalışmalarına genel anlamda tüketici davranışı, pazarlama ve reklam alanında devam eden Dr. Simge Aksu, şuan Yozgat Bozok Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde Bölüm başkanı olarak 4 yıldır akademik ve idari görevlerine devam etmektedir. 

Eğitim Bilgileri

2013 - 2018

2013 - 2018

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr), Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli), Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın Ve Yayın Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Planlı davranış teorisi kapsamında tüketicilerin yeşil tüketim davranışlarını açıklamaya yönelik bir model önerisi Sürdürülebilir Kalkınma

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr)

2013

2013

Yüksek Lisans

Lüks markaların sosyal medya kullanımı: Facebook üzerine bir inceleme

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Halkla İlişkiler

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi

2020 - 2020

2020 - 2020

Dekan Yardımcısı

Yozgat Bozok Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yapay zeka İle Reklamcılık

Yeni Medya ve Reklamcılık

Seminer

Lisans

Lisans

Yeni Medya ve Reklamcılık

Tüketim Toplumu Tartışmaları

Reklamcılığa Giriş II

Bilinçaltı Reklamcılık

Medya Planlaması

Kariyer Planlama

Sosyal Medyada Kimlik Yönetimi

Reklamcılık

Halkla İlişkilere Giriş I

Görsel Kültür

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Halkla İlişkilere Giriş II

Kitle Psikolojisi

Medya Okuryazarlığı

Halkla İlişkiler

Kamera ve Kurgu Tekniklerine Giriş

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. EFFECTIVE DIGITAL ADVERTISING STRATEGIES TO REACH AD-AVOIDANT CONSUMERS

AKSU S.

UMTEB - XIV INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Napoli, İtalya, 14 - 15 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

2. DIGITAL TRANSFORMATIONS IN ADVERTISING AND MARKETING COMMUNICATION FROM MARKETING 1.0 TO 5.0

AKSU S.

VI.INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Ağustos 2023, ss.368-369, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. PAZARLAMA İLETİŞİMİN GELECEĞİ: YAPAY ZEKÂNIN MÜŞTERİ DENEYİMİ ÜZERİNE ETKİSİ

AKSU S.

7. ULUSLARARASI İZMİR İKTİSAT KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 17 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Sosyal Medyada Özçekim ve Paylaşım Takıntısı

AKSU S.

Uluslararası Çankaya Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 Nisan 2023, ss.585-586, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. FACTORS AFFECTING SUSTAINABLE CONSUMER BEHAVIOUR

AKSU S.

UMTEB INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS-XII, Delhi, Kanada, 13 Ağustos 2022, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

6. STRATEGIES AND TACTICS TO PROTECT BRAND LOYALTY DURING THE ECONOMIC CRISIS

AKSU S.

IV. ULUSLARARASI ANKARA MULTİDİSİPLİNLER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 - 31 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. Küresel Pandemi Söylemine Karşın Muhalif Söylemler: "Her Açıdan" Televizyon Programının İzleyici Kitlesi Üzerinde Bir İnceleme

AKSU S.

International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Aralık 2021, ss.540-552, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

9. Orta Gelirli Z Kuşağının Lüks Algısı ve Lüks Tüketim Motivasyonları

AKSU S.

ANKARA III. ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

10. KURUMSAL İTİBAR VE İMAJIN DEVLET VE ÖZEL HASTANELERE YÖNELİK GÜVENE ETKİSİ

AKSU S., KARADAĞ Ş.

3rd Cultural Informatıcs, CommunıcatıonMedıa Studıes Conference, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Post-Truth İçerikler ve Paylaşılma Motivasyonları Üzerine Bir İnceleme

EMEKÇİ S., ÇETİN S.

Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, cilt.27, ss.1-185, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. Understanding Trust And Reputation In Health Industry

EMEKÇİ S., İSPİR N. B.

2nd International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies, MİDİLLİ, Yunanistan, 13 - 15 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. Z KUŞAĞININ SİYASİ SEÇİM KAMPANYALARINA YÖNELİK GÜVENİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME

EMEKÇİ S.

CUMHURİYET 1. ULUSLARARASI MULTİ DİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Sivas, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2019, cilt.6, ss.2016-2025, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

14. YEŞİL ÜRÜN İLETİŞİMİ KAPSAMINDA TÜKETİCİLERİN YEŞİL ÜRÜNLERE YÖNELİK ALGI VE BİLGİ DÜZEYLERİ

EMEKÇİ S.

1st International Cultural Informatics CommunicationMedia Studies Conference 3-4 May 2018 Kusadası, Aydın, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.554, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

15. Lüks Marka İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı: Gucci ve Vakko Örneği

AKSU S.

17. Türkiye'de İnternet Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 07 Kasım 2012, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

2. TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA MARKA İLETİŞİMİ, REKLAMLAR, VE MEDYADA GÜZELLİĞİN TEMSİLİ

AKSU S.

SOSYAL BİLİMLER PERSPEKTİFİNDE CİNSİYET VE TOPLUMSAL CİNSİYET TARTIŞMALARI, Hülya Çakır, Esra Gedik, Editör, İKSAD PUBLISHING HOUSE, Ankara, ss.91-108, 2023

2022

2022

4. Metaverse Dünyasında Yeni Nesil Pazarlama ve Reklamın Geleceği

AKSU S.

Dijital İletişime Disiplinlerarası Yaklaşımlar, Duygu Tosunay Gencelli, Gülçin Salman, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.94-110, 2022

2022

2022

5. THE IMPORTANCE OF PROMOTION ACTIVITIES AND PROTECTING THE LOYAL CONSUMER IN PERIODS OF ECONOMIC CRISIS

AKSU S.

COVID COMMUNICATION I, Zekiye Tamer Gencer, Editör, SRA Academic Publishing, ., ss.107-124, 2022

2021

2021

6. Dissenting Discourse Against the Global Pandemic Discourse: A Study of the Audience of " Every Angle” T

Aksu S.

Communication Studies in Pandemic: The Panoroma of Turkey, Zekiye Tamer Gencer, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.1-15, 2021

2021

2021

7. Dissenting Discourse Against the Global Pandemic Discourse: A Study of the Audience of " Every Angle” Television Program

AKSU S.

Communication Studies in Pandemic: The Panoroma of Turkey, Zekiye Tamer Gencer, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.137-160, 2021

2021

2021

8. Reklamın İşleyiş Sürecinde Etki Hiyerarşisi Modelleri ve Sosyal Medya

Aksu S.

Disiplinlerarası Yaklaşımla Sosyal Medya, Ali Emre Dingin, Editör, LİTERATÜRK ACADEMIA, Konya, ss.121-142, 2021

2021

2021

9. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA KAPSAMINDA YEŞİL TÜKETİM, YEŞİL PAZARLAMA VE YEŞİL PAZARLAMADA YAŞANAN ZORLUKLAR

Aksu S.

A’DAN Z’YE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI-1, Doç. Dr. Mihalis (Michael) KUYUCU,Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör, İKSAD YAYINEVİ, Ankara, ss.79-131, 2021

2021

2021

10. Reklamın İşleyiş Sürecinde Etki Hiyerarşisi Modelleri ve Sosyal Medya

AKSU S.

Disiplinlerarası Yaklaşımla Sosyal Medya II, Ali Emre Dingin, Editör, Literatürk Akademia, Konya, ss.121-142, 2021

2020

2020

11. Sosyal Medya ve İşletmeler

AKSU S.

Dijital Yönetim, H.Tezcan UYSAL, Cenk AKSOY, Fatma YILMAZ, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.297-313, 2020

2020

2020

12. Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Etkileri

AKSU S.

Disiplinlerarası Yaklaşımla Sosyal Medya, Ali Emre Dingin, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.77-96, 2020

2014

2014

13. Lüks Markaların Sosyal Medya Kullanımı

AKSU S.

Türkiye Alim Kitapları, Saarbrücken, 2014

Desteklenen Projeler

2019 - 2020

2019 - 2020

Kurumsal İtibar ve İmajın Devlet ve Özel Hastanelere Yönelik Güvene Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

AKSU KARAKAYA S. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ağustos 2025

Ağustos 2025

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2025

Temmuz 2025

İmgelem (Online)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2025

Haziran 2025

JOURNAL OF CONSUMER MARKETING

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2025

Ocak 2025

JOURNAL OF ECONOMY CULTURE AND SOCIETY

ESCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

İmgelem (Online)

Diğer Dergiler

Ağustos 2024

Ağustos 2024

Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Diğer Dergiler

Ağustos 2024

Ağustos 2024

Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi

Diğer Dergiler

Mayıs 2024

Mayıs 2024

Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi İfade Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

Toplum Ekonomi ve Yönetim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Mayıs 2023

Mayıs 2023

Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2022

Ocak 2022

Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2021

Haziran 2021

Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2021

Şubat 2021

Erciyes İletişim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

TUJOM (Turkish Journal of Marketing)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Bilimsel Danışmanlıklar

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

Tübitak

Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık, Türkiye

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

Tübitak

Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık, Türkiye

2022 - 2022

2022 - 2022

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

Tübitak

Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık, Türkiye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 163

h-indeksi (SCOPUS): 1

Jüri Üyelikleri

Haziran-2025

Haziran 2025

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Giresun Üniversitesi

Haziran-2025

Haziran 2025

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Giresun Üniversitesi

Şubat-2022

Şubat 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Yozgat Bozok Üniversitesi

Nisan-2021

Nisan 2021

Akademik Personel Sınavı

- Yozgat Bozok Üniversitesi

Şubat-2021

Şubat 2021

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Yozgat Bozok Üniversitesi