Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
2003 - 2004
2003 - 2004Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi
2016 - 2018
2016 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi
2014 - 2016
2014 - 2016Yrd. Doç. Dr.
Gaziantep Üniversitesi
2006 - 2014
2006 - 2014Öğretim Görevlisi
Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDekan
Yozgat Bozok Üniversitesi, İletişim Fakültesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorÜniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi
2018 - 2023
2018 - 2023MYO Müdürü
Uşak Üniversitesi
2015 - 2016
2015 - 2016Bölüm Başkanı
Gaziantep Üniversitesi
2015 - 2016
2015 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gaziantep Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Covid-19 pandemi sürecinin sosyal medya kullanımına etkileri: Uşak Üniversitesi örneği
Acar Şentürk Z. (Danışman)
R.ACAR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Hazır giyim sektöründe çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısının örgütsel bağlılığa etkisi
Acar Şentürk Z. (Danışman)
H.KAYRAKÇI(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
İnternet gazeteciliği ve etik problemler: Tık tuzağı
Acar Şentürk Z. (Danışman)
M.RIZA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Belediyelerin kurumsal sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: İzmir'deki ilçe belediyeler üzerine bir inceleme
Acar Şentürk Z. (Danışman)
F.BAYOĞLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Spor kulüplerinin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kulüp imajı ve marka imajına etkisi: Beşiktaş JK taraftarı üzerinde ampirik araştırma
Acar Şentürk Z. (Danışman)
Z.ANŞİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Uluslararası şirketlerin ırkçılık bağlamında kriz yönetimi
Acar Şentürk Z. (Danışman)
N.AKTAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurum imajı oluşturma sürecine katkısı: Adana Büyükşehir Belediyesi örneği
Acar Şentürk Z. (Danışman)
A.ÖZKALE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Halkla ilişkilerde şeffaflık ve hesap verebilirlik: Uygulamalı bir çalışma
Acar Şentürk Z. (Danışman)
S.YOLDAŞ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. Understanding health literacy and digital healthy diet literacy in rural women in Türkiye: a cross-sectional study on social media use and Mediterranean diet adherence
Batu Z., Kalaman S., Batu M., Acar Şentürk Z., Güler İplikçi H., Vural N. E., et al.
FRONTIERS IN PUBLIC HEALTH
, cilt.1, sa.1, ss.1, 2025 (SSCI, Scopus)
2022
20222. Yeni Medyada Dijital Aktivizm Göstergeleri: Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Örgütleri Üzerine Bir İnceleme
ACAR ŞENTÜRK Z., TOS O., DIVRAK E.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.15, sa.2, ss.702-736, 2022 (TRDizin)
2022
20223. Covid-19 Pandemi Sürecinin Sosyal Medya Kullanımına Etkileri: Uşak Üniversitesi Örneği
ACAR R., ACAR ŞENTÜRK Z.
Sobider Sosyal Bilimler Dergisi , sa.59, ss.519-539, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Sosyal Medyada Simülasyon Pazarlamasının Göstergeleri: Facebook Uygulamalarına Yönelik Göstergebilimsel Analiz
ACAR ŞENTÜRK Z., TOS O.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.14, sa.4, ss.1605-1640, 2021 (TRDizin)
2021
20215. Belediyelerin Kurumsal Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: İzmir’deki İlçe Belediyeler Üzerine Bir İnceleme
Bayoğlu F., Acar Şentürk Z.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.120, ss.36-59, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. İnternet Gazeteciliğinde Etik Bir Sorun: Tık Tuzağı Kullanımı
Peker M. R., Acar Şentürk Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL, HUMANITIES AND ADMINISTRATIVE SCIENCES , sa.42, ss.1260-1271, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Reklamlardaki Cinsiyet Kodları Üzerine Bir Alımlama Analizi
ACAR ŞENTÜRK Z., TOS O., DIVRAK E.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.35, ss.462-484, 2021 (TRDizin)
2021
20218. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamalarının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma
Kayrakçı H., Acar Şentürk Z.
Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences , cilt.8, sa.52, ss.51-71, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Covid – 19 Sürecinde Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın Kişisel İmaj Ögelerini Belirlemeye Yönelik Bir Saha Araştırması
Acar Şentürk Z., Mutlu A.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.16, sa.32, ss.4875-4906, 2020 (TRDizin)
2020
202010. Covid-19 Sürecinde Türkiye’nin İngiltere’ye Malzeme Göndermesinin İngiltere BasınındaYer Alması Üzerine Bir Çalışma
ACAR ŞENTÜRK Z., ÇELİK R. Y., YOLCU Ö. C.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.15, sa.6, ss.15-29, 2020 (TRDizin)
2020
202011. Uluslararası Şirketlerin Irkçılık Bağlamında Kriz Yönetimi
Aktaş N., Acar Şentürk Z.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , sa.107, ss.32-57, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Çin Halk Cumhuriyeti’ne Karşı Nefret Söylemi: Ekşi Sözlük Örneği
Acar Şentürk Z., Yolcu Ö., Çelik R. Y.
Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences , sa.47, ss.89-107, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Health Communication on Social Media:An Analysis on the Twitter Use of the Ministry ofHealth in Terms of Public Relations Models
BATU M., ACAR ŞENTÜRK Z., TOS O.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.805-828, 2020 (TRDizin)
2019
201914. Kuramsal Çözümleme: Get Out Filmi Üzerine Bir İnceleme
Tos O., Acar Şentürk Z.
Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences , cilt.6, sa.43, ss.627-645, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. Türkiye’de Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Alanında Çalışan Kadınların İş Yaşamında Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığına İlişkin Bakış Açıları
ŞAHİN E., ACAR ŞENTÜRK Z.
KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.321-358, 2019 (TRDizin)
2018
201816. İnternet Reklamcılığında Davranışsal Hedeflemenin Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi
TAŞDELEN H., ACAR ŞENTÜRK Z.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.175-190, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Çalışmalarında İşbirliği: “Akbank, Garanti Bankası ve Türkiye İş Bankası Üzerine Bir İnceleme”
FİDAN BARİTCİ Z., ACAR ŞENTÜRK Z.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.9, sa.4, ss.40-65, 2017 (TRDizin)
2016
201618. Sosyal Medyada İletişim ve Kadınlar Üzerine Bir Değerlendirme
FİDAN Z., ACAR ŞENTÜRK Z.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.64-82, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Kurum İçi İletişimi Etkileyen Bir Yöntem Olarak Gezinerek Yönetim
ACAR ŞENTÜRK Z., SELVİ Ö.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.534-553, 2016 (TRDizin)
2016
201620. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarında Paydaş Olarak Kadın Türkiye ve Amerika nın En Değerli 100 Markası Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma
ACAR ŞENTÜRK Z., FİDAN Z.
Nwsa Social Sciences , cilt.11, sa.2, ss.133-149, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201621. Halkla İlişkilerde Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik Türkiye nin İtibarlı 10 Kurumunun Faaliyet Raporlarının Analizi
ACAR ŞENTÜRK Z.
Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi , sa.27, ss.59-78, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Ters Yüz İnside Out Filminin İletişim Mesajları Açısından Değerlendirilmesi
ACAR ŞENTÜRK Z., FİDAN Z.
Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Dergisi , sa.10, ss.325-342, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. İş İlanları Üzerinden Halkla İlişkilerin Mesleki Profili
Acar Şentürk Z., Fidan Z.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.107-129, 2016 (TRDizin)
2016
201624. Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal Duyarlılık Projesi Dersinin Önemi Gaziantep Üniversitesi Örneği
SELVİ Ö., ACAR ŞENTÜRK Z.
İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.139-160, 2016 (TRDizin)
Kitaplar
2022
20221. SİNEMADA ŞİDDETİN ESTETİZE EDİLMESİNİN “KATİL DOĞANLAR” FİLMİ ÜZERİNDEN İNCELENMESİ
ACAR ŞENTÜRK Z., İNCE P., AKYAR D.
A’dan Z’ye İletişim Çalışmaları -8, , Editör, İksad Yayınevi, ss.349-367, 2022
2022
20222. Sustainable Goodness: An Assessment on Social Responsibility Activities in The Covid-19 Pandemic Process,
KUDUZ N., ACAR ŞENTÜRK Z.
SOSYAL BİLİMLERDE SEÇME KONULAR, Prof. Dr. Sadettin PAKSOY Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör, İksad Yayınevi, ss.353-380, 2022
2022
20223. MARKA İMAJININ ÜLKE İMAJINA ETKİSİ: ÜLKELERİN MARKA DEĞERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
ACAR ŞENTÜRK Z., TOS O.
SOSYAL BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XIX, Nedim Sarıgüzel, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.285-301, 2022
2021
20214. THE PANDEMIC THEME DEPICTED IN THE NOVELS: BEING ABLE TO LOOK AT THE PLAGUE FROM COMMUNICATION VIEWPOINT
ACAR ŞENTÜRK Z., TOS O., ÇELİK R. Y.
COMMUNICATION STUDIES DURING THE PANDEMIC PERIOD,, ACAR ŞENTÜRK ZÜLFİYE, KILINÇARSLAN YASEMİN, Editör, PETERLANG, KÖLN, ss.7-28, 2021
2021
20215. Sağlık Bakanlığının Kamu Spotlarının Göstergebilimsel Analizi
ACAR ŞENTÜRK Z., MUTLU A.
Covid 19 Sürecinde İletişimin Değişen Yüzü, Gülsüm Çalışır, Ersin Diker, Editör, Eğitim Yayınevi, Uşak, ss.78-99, 2021
2021
20216. Dijitalleşen Dünyada Etiğe Erişim; Yeni Medya ile Gelen Etik Problemlere Genel Bir Bakış
ACAR ŞENTÜRK Z., AYYILDIZ A.
Medya Çalışmaları Tarih, Dijitalleşme ve Dönüşüm, Erkam Temir, Editör, Nobel Yayınevi, Uşak, ss.109-137, 2021
2020
20207. Seek for Ideology in Advertising Messages: Presentation of Feminism and Gender in Advertising
ŞAHİN E., ACAR ŞENTÜRK Z.
Ideology and Communication: Symbolic Reflections of Intellectual Designs,, Gultekin Akcay, Z. Akgul, M., Editör, Peter Lang GmbH, Berlin, ss.13-40, 2020
2019
20198. Kişilerarası İletişim ve Katılım
ACAR ŞENTÜRK Z., TOS O.
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları Yeni Eğilimler, Özgür Selvi, Zülfiye Acar Şentürk, Editör, Eğitim Kitabevi, ss.281-306, 2019
2019
20199. Halkla İlişkiler
ACAR ŞENTÜRK Z., SELVİ Ö.
Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları, Özgür SELVİ, Zülfiye ACAR ŞENTÜRK, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.9-32, 2019
2018
201810. Sembolik Etkileşimcilik ve Erving Goffman’ın Benlik Sunumu
ACAR ŞENTÜRK Z., BARİTCİ F.
İletişim Sosyolojisi, AYHAN BÜNYAMİN, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.339-358, 2018
2017
2017