Prof. Dr. FATMA YAMAN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Fen Bilimleri Eğitimi, Kimya Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

41

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

14

Atıf (WoS)

148

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

180

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

633

H-İndeks (Scholar)

12

Atıf (TrDizin)

10

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

26

Proje

21

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

5

Eğitim Bilgileri

2005 - 2012

2005 - 2012

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr), Türkiye

2000 - 2005

2000 - 2005

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Bilgisayara dayalı tahmin-gözlem-açıklama (TGA) etkinliklerinin öğrencilerin asit-baz kimyasına yönelik kavramsal anlamalarına etkisi: Türkiye ve ABD örneği

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Fen Bilimleri Eğitimi

Kimya Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2012 - 2019

2012 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2005 - 2011

2005 - 2011

Araştırma Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

Yönetimsel Görevler

2016 - 2019

2016 - 2019

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi

2013 - 2015

2013 - 2015

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Adjust Professor

Üniversite, University of Iowa, Teaching and Learning, Adjust Professor

2020 - 2024

2020 - 2024

Adjunct Associate Professor

Üniversite, Iowa Universitesi, Eğitim ve öğretim, Adjunct Associate Professor

2015 - 2016

2015 - 2016

Ziyaretçi Araştırmacı

Üniversite, Iowa Universitesi, Eğitim ve Öğretim, Ziyaretçi Araştırmacı

2011 - 2012

2011 - 2012

Öğretmen

Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen, Öğretmen

2009 - 2010

2009 - 2010

Ziyaretçi Araştırmacı

Üniversite, Purdue Üniversitesi, Eğitim ve Öğretim, Ziyaretçi Araştırmacı

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARGÜMANTASYON MODELLERİ

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARGÜMANTASYON MODELLERİ

Uzmanlık Alan Dersi

Tez Çalışması

Eğitim Araştırmalarında Nitel Veri Analizi

Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi

Argumantasyon Tabanlı Arastırma Yaklaşımlarının Fen Eğitiminde Kullanılması

Seminer

Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri

Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri

Fen Bilgisinde Kavram Öğretimi

Fen Eğitiminde Kavram Geliştirme ve Kavram Öğretimi

Lisans

Lisans

KİMYA II

FEN ÖĞRETİMİ II

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II

FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI

FEN ÖĞRETİMİ I

KİMYA I

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I

Fen Öğretimi 1

Kimya 1

KİMYA 1

KİMYADA ÖZEL KONULAR

FEN EĞİTİMİ

OKUL DENEYİMİ

ANALİTİK KİMYA

Kimya-3

GENEL KİMYA 2 LAB

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Topluma Hizmet Uygulamaları

Fen Bilgisi Konularında Kavram Yanılgıları

Genel Kimya 2

GENEL KİMYA 1

GENEL KİMYA 1 LAB

Fen Bilgisinde Kimya Öğretimi

ORGANİK KİMYA

Kimya-II

Genel Kimya

Genel Kimya 1 Laboratuvarı

Genel Kimya-I

Genel Kimya 2 Laboratuvarı

Fen Çalışmalarında Laboratuvar Güvenliği

Özel Öğretim Yöntemleri-II

Fen ve Teknoloji Öğretimi-I

Genel Kimya Lab. -I

Makaleler

Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (1)
Scopus (13)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

2. Improving Preservice Science Teachers’ ability to write/prepare projects to Tubitak grant programs

METİN D., YAMAN F., SEZEN VEKLİ G., ÇAVUŞ M.

2nd International Conference on New Approaches in Social Science and Humanities, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinin Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarına Etkisi

YAMAN F., Yıldız S.

V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

6. Examining Prospective Science Teachers’ Understanding on Chemical Changes Using Virtual Chemistry Laboratory

YAMAN F.

Argument-Based Inquiry Conference 2015, 5 - 07 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

7. Entertaining Scientific Activities With Drama Cases of Yozgat and its Districts

YAMAN F., SEZEN VEKLİ G., EROL M.

11th International Conference: Science Education with and for Society, 21 - 25 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

8. Bilgisayara Dayalı TGA etkinliği üzerine bir araştırma Asitlerde kuvvetlilik ve konsantrasyon kavramı örneği

YAMAN F., AYAS A.

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

9. İlkokul ve Ortaokul Kademelerinde Görev Yapan Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin 444 Eğitim Sistemine Bakışları

YAMAN F.

International Congress on Research in Education ”Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: challenges and Oppurtunities, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2010

2010

11. Using computer based interactive simulations and digital video clips to learn acid base chemistry in high school

YAMAN F., AYAS A., Mary N.

21 st Biennial Conference on Chemical Education, 1 - 05 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

14. Asitler ve Bazlar Ünitesine Yönelik Hazırlanan Bilgisayar Destekli TGA Etkinliklerinin Tanıtılması

YAMAN F., Zeynep B. K., AYAS A.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

15. Lise Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi

Zeynep B. K., YAMAN F., AYAS A.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Üretken Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Amaçlı Yazma Stratejilerinin Teknoloji İle Buluşması

YAMAN F.

Dijital Etkileşimli Öğretim Materyalleri, , Editör, Nobel, ss.283-307, 2021

2015

2015

2. Kimyada Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar

Yaman F.

Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa Ayas,Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.463-486, 2015

Desteklenen Projeler

2025 - 2027

2025 - 2027

Üç Farklı Üretken Öğrenme Ortamında Öğretmen ve Öğrencilerin Epistemik Kaynaklarının Gelişiminin ve Kullanımının İncelenmesi

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Yaman F. (Yürütücü)

2023 - 2025

2023 - 2025

Teknoloji entegreli Argümantasyon Tabalı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının yazılı ve sözlü argümantasyon bilimsel muhakeme ve gösterimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi

TÜBİTAK Projesi , 3005 - Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Projeleri Destek Programı

Yaman F. (Yürütücü)

2022 - 2022

2022 - 2022

Yeni Dünya Düzenine Uyguna Etkileşimli Öğretim Materyali Geliştirilmesi ve Tasarlanması-3

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Yaman F.

2022 - 2022

2022 - 2022

Yeni Dünya Düzenine Uyguna Etkileşimli Öğretim Materyali Geliştirilmesi ve Tasarlanması-2

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Yaman F.

2013 - 2014

2013 - 2014

"Drama İle Eğlenceli Bilim Etkinlikleri: Yozgat İli ve İlçeleri Örneği"

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

YAMAN F. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ağustos 2025

Ağustos 2025

SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2024

Haziran 2024

EDUCATIONAL RESEARCHER

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Mart 2024

Mart 2024

TÜBİTAK Projesi

2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye

Kasım 2023

Kasım 2023

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye



Burslar

2015 - 2016

2015 - 2016

Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Kimya Laboratuvarlarında Uygulanması

TÜBİTAK

2009 - 2010

2009 - 2010

bilgisayar destekli Tahmin-Gözlem-açıklama etkinliklerinin öğrencilerin kavramsal anlamalarına etkisi

YÖK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 172

h-indeksi (SCOPUS): 7