Metrikler
Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Bilgisayara dayalı tahmin-gözlem-açıklama (TGA) etkinliklerinin öğrencilerin asit-baz kimyasına yönelik kavramsal anlamalarına etkisi: Türkiye ve ABD örneği
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Fen Bilimleri Eğitimi
Kimya Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - 2019
2012 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2005 - 2011
2005 - 2011Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Yönetimsel Görevler
2016 - 2019
2016 - 2019Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi
2013 - 2015
2013 - 2015Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAdjust Professor
Üniversite, University of Iowa, Teaching and Learning, Adjust Professor
2020 - 2024
2020 - 2024Adjunct Associate Professor
Üniversite, Iowa Universitesi, Eğitim ve öğretim, Adjunct Associate Professor
2015 - 2016
2015 - 2016Ziyaretçi Araştırmacı
Üniversite, Iowa Universitesi, Eğitim ve Öğretim, Ziyaretçi Araştırmacı
2011 - 2012
2011 - 2012Öğretmen
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen, Öğretmen
2009 - 2010
2009 - 2010Ziyaretçi Araştırmacı
Üniversite, Purdue Üniversitesi, Eğitim ve Öğretim, Ziyaretçi Araştırmacı
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARGÜMANTASYON MODELLERİ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARGÜMANTASYON MODELLERİ
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Çalışması
Eğitim Araştırmalarında Nitel Veri Analizi
Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi
Argumantasyon Tabanlı Arastırma Yaklaşımlarının Fen Eğitiminde Kullanılması
Seminer
Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri
Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri
Fen Bilgisinde Kavram Öğretimi
Fen Eğitiminde Kavram Geliştirme ve Kavram Öğretimi
Lisans
Lisans
KİMYA II
FEN ÖĞRETİMİ II
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II
FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
FEN ÖĞRETİMİ I
KİMYA I
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I
Fen Öğretimi 1
Kimya 1
KİMYA 1
KİMYADA ÖZEL KONULAR
FEN EĞİTİMİ
OKUL DENEYİMİ
ANALİTİK KİMYA
Kimya-3
GENEL KİMYA 2 LAB
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Topluma Hizmet Uygulamaları
Fen Bilgisi Konularında Kavram Yanılgıları
Genel Kimya 2
GENEL KİMYA 1
GENEL KİMYA 1 LAB
Fen Bilgisinde Kimya Öğretimi
ORGANİK KİMYA
Kimya-II
Genel Kimya
Genel Kimya 1 Laboratuvarı
Genel Kimya-I
Genel Kimya 2 Laboratuvarı
Fen Çalışmalarında Laboratuvar Güvenliği
Özel Öğretim Yöntemleri-II
Fen ve Teknoloji Öğretimi-I
Genel Kimya Lab. -I
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin kavramsal anlamalarına, çoklu gösterim kullanma ve argümantasyon becerilerine etkisinin incelenmesi
Yaman F. (Danışman)
S.ERDEM(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Teknoloji destekli argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının yazılı argümantasyon, çoklu gösterim ve muhakeme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
Yaman F. (Danışman)
A.NUR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin karışımlar konusundaki kavramsal anlamalarına etkisinin incelenmesi
Yaman F. (Danışman)
S.YILDIZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının yazılı argümanlarındaki çoklu gösterimlerin ve modsal betimlemelerin gelişiminin incelenmesi
YAMAN F. (Danışman)
D.YALÇIN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (1)
Scopus (13)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. A Longitudinal Study Examining the Role of Generative Laboratory Environments in the Utilization of Argument, Representation, and Reasoning
YAMAN F., Hand B.
Journal of Research in Science Teaching
, cilt.62, sa.9, ss.2029-2059, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Exploring the Role of Dialogue and Technology in Students’ Development and Utilization of Representations in Chemistry
Yaman F., Hand B.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION , cilt.102, sa.9, ss.3793-3806, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20253. Exploring the effect of a technology-supported science writing heuristic approach on pre-service science teachers’ written argumentation, representation, and reasoning
Inan A. N., Yaman F., Hand B.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE , cilt.1, sa.1, ss.1-19, 2025 (SSCI)
2025
20254. The Use of Technology-Integrated Writing-to-Learn Activities in Science Classroom: The Views and Practices of Pre-Service Teachers
İNAN A. N., YAMAN F.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi , 2025 (TRDizin)
2024
20245. Exploring Conditions for Utilizing Representations in Chemistry in an Argument-Based Inquiry Environment: Laboratory Only, Technology Only, or a Combination of Laboratory and Technology
YAMAN F., Hand B.
Journal of Chemical Education
, cilt.101, sa.6, ss.2231-2243, 2024 (SCI-Expanded, Scopus)
2024
20246. Examining the link between oral and written reasoning within a generative learning environment: the impact of the Science Writing Heuristic approach
YAMAN F., Hand B.
International Journal of Science Education
, cilt.46, sa.8, ss.750-772, 2024 (SSCI, Scopus)
2022
20227. Examining pre-service science teachers' development and utilization of written and oral argument and representation resources in an argument-based inquiry environment
Yaman F., Hand B.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.23, sa.4, ss.948-968, 2022 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2021
20218. Examining the interdependence in the growth of students' language and argument competencies in replicative and generative learning environments
Cikmaz A., Fulmer G., YAMAN F., Hand B.
JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING
, cilt.58, sa.10, ss.1457-1488, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20219. Examining students' quality and perceptions of argumentative and summary writing within a knowledge generation approach to learning in an analytical chemistry course
YAMAN F.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.22, sa.4, ss.985-1002, 2021 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2020
202010. Pre-Service Science Teachers' Development and Use of Multiple Levels of Representation and Written Arguments in General Chemistry Laboratory Courses
YAMAN F.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.50, sa.6, ss.2331-2362, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202011. TÜBİTAK 4004 DOĞA LAB: DOĞADA SORGULAMA TEMELLİ BİLİM PROJESİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİM İNSANI İMAJ VE GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ
SEZEN VEKLİ G., ÇİLSALAR H., YAMAN F.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.149-167, 2020 (TRDizin)
2019
201912. Teoriden Uygulamaya Argümantaston Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımı:Kimya Laboratuvarlarında Uygulama Örneği
YAMAN F., Çıkmaz A., Şahin E., Hand B.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.260-286, 2019 (TRDizin)
2019
201913. Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Ortaokul Öğrencilerinin Kavramsal Anlamalarına ve Fendeki Gösterimleri Kullanmayla İlgili Görüşlerine Etkisi
YAMAN F.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.399-413, 2019 (TRDizin)
2019
201914. Öğrencilerin Sanal Kimya Laboratuvarı Kullanarak Hazırladıkları Argümantasyona Dayalı Yazma Etkinliklerinin Çoklu Gösterimler Açısından İncelenmesi
YAMAN F.
İlköğretim Online
, cilt.18, sa.1, ss.207-225, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201915. Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi
METİN D., YAMAN F., SEZEN VEKLİ G., ÇAVUŞ M.
International Journal of Social Sciences and Education Research
, cilt.5, sa.1, ss.78-90, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Facilitating grade 11 students' conceptual understanding of fundamental acid-base models
YAMAN F., AYAS A., Calik M.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.8, sa.1, ss.16-32, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201817. Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Madde ve Isı Ünitesindeki Kavramsal Anlamalarına Etkisi
YAMAN F.
Sakarya University Journal of Education , cilt.8, sa.4, ss.89-108, 2018 (TRDizin)
2018
201818. Effects of the Science Writing Heuristic Approach on the Quality of Prospective Science Teachers' Argumentative Writing and Their Understanding of Scientific Argumentation
YAMAN F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.16, sa.3, ss.421-442, 2018 (SSCI, Scopus)
2015
201519. Assessing changes in high school students' conceptual understanding through concept maps before and after the computer-based predict-observe-explain (CB-POE) tasks on acid-base chemistry at the secondary level
YAMAN F., AYAS A.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.16, sa.4, ss.843-855, 2015 (SCI-Expanded, Scopus)
2013
201320. THE EFFECTIVENESS OF PREDICT-OBSERVE-EXPLAIN TECHNIQUE IN PROBING STUDENTS' UNDERSTANDING ABOUT ACID-BASE CHEMISTRY: A CASE FOR THE CONCEPTS OF pH, pOH, AND STRENGTH
Kala N., YAMAN F., AYAS A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.11, sa.3, ss.555-574, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201321. Assessing prospective chemistry teachers' understanding of gases through qualitative and quantitative analyses of their concept maps
Kibar Z. B., YAMAN F., AYAS A.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.14, sa.4, ss.542-554, 2013 (SCI-Expanded, Scopus)
2010
201022. Visualizing Chemical Reactions: An Online Student Tutorial
Freemyer S., Rovira Figueroa N., Weller J., YAMAN F., Harle M., Nakhleh M.
The Hoosier Science Teacher , cilt.36, sa.1, ss.20-26, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. The Impact of Teachers’ Epistemic Orientations on Growth of Representation Competence
Çıkmaz A., Hand B., Fulmer G., YAMAN F.
NARST, 31 Mart - 03 Nisan 2019
2018
20182. Improving Preservice Science Teachers’ ability to write/prepare projects to Tubitak grant programs
METİN D., YAMAN F., SEZEN VEKLİ G., ÇAVUŞ M.
2nd International Conference on New Approaches in Social Science and Humanities, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. Doğa Lab: Doğada Sorgulama Temelli Bilim
SEZEN VEKLİ G., ÇİLSALAR H., ŞEYİHOĞLU A., BİRİNCİ KONUR K., TEKBIYIK A., YAMAN F.
UFMEK, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174. Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinin Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarına Etkisi
YAMAN F., Yıldız S.
V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Öğrencilerin Argümantasyona Dayalı Yazma Etkinliklerinin Makroskobik, Mikroskobik ve Sembolik Seviyedeki Gösterimler Açısından İ̇ncelenmesi
YAMAN F.
V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2015
20156. Examining Prospective Science Teachers’ Understanding on Chemical Changes Using Virtual Chemistry Laboratory
YAMAN F.
Argument-Based Inquiry Conference 2015, 5 - 07 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2014
20147. Entertaining Scientific Activities With Drama Cases of Yozgat and its Districts
YAMAN F., SEZEN VEKLİ G., EROL M.
11th International Conference: Science Education with and for Society, 21 - 25 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2013
20138. Bilgisayara Dayalı TGA etkinliği üzerine bir araştırma Asitlerde kuvvetlilik ve konsantrasyon kavramı örneği
YAMAN F., AYAS A.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
20139. İlkokul ve Ortaokul Kademelerinde Görev Yapan Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin 444 Eğitim Sistemine Bakışları
YAMAN F.
International Congress on Research in Education ”Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: challenges and Oppurtunities, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2011
201110. Bilgisayar ortamında hikayesel analojilerin Tahmin Gözlem Açıklama (TGA ) stratejisi içerisine yerleştirilmesi ve geliştirilmesi süreci
YAMAN F., AYAS A.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 05 Temmuz 2011 - 08 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2010
201011. Using computer based interactive simulations and digital video clips to learn acid base chemistry in high school
YAMAN F., AYAS A., Mary N.
21 st Biennial Conference on Chemical Education, 1 - 05 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)
2010
201012. Prospective chemistry teachers’ competency of evaluation of chemical experiments in terms of science process skills
KARSLI BAYDERE F., YAMAN F., AYAS A.
WCES-2010, 4 - 08 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201013. Using POE Strategy to Investigate Student Teachers’ Understanding About The Effect of Substance Type on Solubility
İPEK AKBULUT H., KALA N., YAMAN F., AYAS A.
WCES-2010, 4 - 08 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200914. Asitler ve Bazlar Ünitesine Yönelik Hazırlanan Bilgisayar Destekli TGA Etkinliklerinin Tanıtılması
YAMAN F., Zeynep B. K., AYAS A.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200915. Lise Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
Zeynep B. K., YAMAN F., AYAS A.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2007
200716. Kimya Öğretmen Adaylarının Asit-Baz Kavramlarını Anlama Seviyelerinin ve Kavram Yanılgılarının Kavram Haritaları Kullanılarak Belirlenmesi
YAMAN F., ER NAS S., AYAS A.
1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2006
200617. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Dayalı Geliştirilen Etkinliklerin Öğrencilerin Asit ve Baz Kavramlarını Anlamaları Üzerine Etkisi
YAMAN F., DEMİRCİOĞLU G., AYAS A.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Üretken Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Amaçlı Yazma Stratejilerinin Teknoloji İle Buluşması
YAMAN F.
Dijital Etkileşimli Öğretim Materyalleri, , Editör, Nobel, ss.283-307, 2021
2015
20152. Kimyada Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar
Yaman F.
Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa Ayas,Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.463-486, 2015
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027Üç Farklı Üretken Öğrenme Ortamında Öğretmen ve Öğrencilerin Epistemik Kaynaklarının Gelişiminin ve Kullanımının İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Yaman F. (Yürütücü)
2023 - 2025
2023 - 2025Teknoloji entegreli Argümantasyon Tabalı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının yazılı ve sözlü argümantasyon bilimsel muhakeme ve gösterimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 3005 - Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Projeleri Destek Programı
Yaman F. (Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024STEM entegreli Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının 7.sınıf öğrencilerinin Işığın kırılması ve Mercekler Konusundaki Kavramsal Anlamalarına ve 21.yy Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Yaman F.
2023 - 2024
2023 - 2024Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin 6. Sınıf öğrencilerinin ses ve özellikleri ünitesindeki kavramsal anlamalarına gösterim ve bilimsel muhakeme becerilerine etkisinin incelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Yaman F.
2023 - 2024
2023 - 2024Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının 8.sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma konusundaki Bilimsel Muhakeme Becerileri ve Fen Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamalarına Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Yaman F.
2023 - 2024
2023 - 2024Bilgisayar Destekli Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının 7.Sınıf Öğrencilerinin Ampullerin Bağlanma Şekilleri Konusundaki Kavramsal Anlamalarına ve FeTeMM Farkındalıklarına Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Yaman F.
2023 - 2024
2023 - 2024Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin 6. Sınıf öğrencilerinin elektriksel direnç ve bağlı olduğu faktörler konusundaki kavramsal anlamalarına ve yaşam becerilerine etkisinin incelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Yaman F.
2022 - 2024
2022 - 2024Öğrencilerin yazılı ve sözlü argümanlarının çoklu gösterimlerinin ve muhakemelerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme ortamlarında incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YAMAN F. (Yürütücü), KOYUNLU ÜNLÜ Z.
2022 - 2022
2022 - 2022Yeni Dünya Düzenine Uyguna Etkileşimli Öğretim Materyali Geliştirilmesi ve Tasarlanması-3
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yaman F.
2022 - 2022
2022 - 2022Yeni Dünya Düzenine Uyguna Etkileşimli Öğretim Materyali Geliştirilmesi ve Tasarlanması-2
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yaman F.
2021 - 2021
2021 - 2021YENİ UYGUNYENİ DÜNYA DÜZENİNE UYGUN ETKİLEŞİMLİ MATERYALLERİNİNETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI GELİŞTİRİLMESİTASARLANMASI VE GELİŞTİRİLMESİ
TÜBİTAK Projesi
Yaman F., Dönmez Usta N.(Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Doğa Lab: Doğada Sorgulama Temelli Bilim
TÜBİTAK Projesi
Çavuş M., Sezen Vekli G.(Yürütücü), YAMAN F.
2018 - 2019
2018 - 2019Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları ve 4007 TÜBİTAK Bilim Şenliği Destekleme Programlarına Yönelik Proje Yazma/Hazırlama Becerilerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Yaman F., Metin Peten D.(Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Yaparak Yazarak Bilim Öğrenme YYBÖ Yaklaşımının Ortaokul Öğrencilerinin Kavramsal Anlamalarına ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Bakış Açılarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAMAN F. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının Kimya Laboratuarlarında Uygulanması
TÜBİTAK Projesi
Yaman F. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014"Drama İle Eğlenceli Bilim Etkinlikleri: Yozgat İli ve İlçeleri Örneği"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YAMAN F. (Yürütücü)
2008 - 2010
2008 - 2010Ortaöğretim Kimya Müfredatında Yer Alan Kavramlara Yönelik Farklı Öğrenme Kuramlarına Uygun Materyallerin Geliştirilmesi Uygulanması ve Etkiliğinin İncelenmesi KTÜ BAP
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAMAN F.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2025
Ağustos 2025SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2024
Haziran 2024EDUCATIONAL RESEARCHER
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mart 2024
Mart 2024TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye
Kasım 2023
Kasım 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye
Burslar
2015 - 2016
2015 - 2016Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Kimya Laboratuvarlarında Uygulanması
TÜBİTAK
2009 - 2010
2009 - 2010