Eğitim Bilgileri
2011 - 2018
2011 - 2018Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ölçme Ve Değerlendirme Bölümü, Türkiye
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr. (İö), Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
İki faktör modelde (Bifactor) diklik varsayımının farklı koşullar altında sınanması
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ölçme Ve Değerlendirme Bölümü
Araştırma Alanları
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Sosyal Bilimler Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2018 - 2018
2018 - 2018Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2012 - 2018
2012 - 2018Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2020 - 2022
2020 - 2022Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ (ÖSYM), Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (6)
Scopus (8)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Moderation effect of ecological profiles on the relationship between self directed learnings self efficacy and teacher support
DAĞDEVİREN ERTAŞ B., BARIŞ PEKMEZCİ F.
Social Psychology of Education
, cilt.28, sa.1, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Career Motivation and Job Satisfaction in Türkiye: Mediating Role of Teacher İnnovativeness and İnstructional Practice
Ertaş B. D., Pekmezci F.
Asia-Pacific Education Researcher
, cilt.34, sa.1, ss.193-207, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Pre-service teachers in Türkiye in the framework of attitude towards the teaching profession, school belonging, and motivation
BARIŞ PEKMEZCİ F., DAĞDEVİREN ERTAŞ B.
Teaching and Teacher Education
, cilt.142, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Rescaling of Cognitive Flexibility Inventory by Criticism of Turkish Adaptation Form
AVŞAR V., Pekmezci F.
International Journal of Cognitive Therapy
, cilt.16, sa.4, ss.682-709, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20225. Examination of Motivation Scales: Is the Purpose Academic Promotion or the Need to Measure Psychological Constructs?
ŞENGÜL AVŞAR A., BARIŞ PEKMEZCİ F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHO-EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.11, sa.3, ss.774-791, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Initial Adaptation Study of COVID-19 Peritraumatic Distress Index (CPDI) to Turkish Sample
Kocaay F., Yigman F., Unal N., BARIŞ PEKMEZCİ F.
CYPRUS TURKISH JOURNAL OF PSYCHIATRY AND PSYCHOLOGY
, cilt.4, sa.2, ss.148-153, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20227. Bifactor and Bifactor S-1 Model Estimations with Non-Reverse-Coded Data
BARIŞ PEKMEZCİ F.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.13, sa.3, ss.244-255, 2022 (Scopus, TRDizin)
2022
20228. Tek Boyutluluktan Çok Boyutluluğa Boyutluluğun Çerçevesi
BARIŞ PEKMEZCİ F.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.3, 2022 (TRDizin)
2021
20219. The Unit Testlet Dilemma: PISA Sample
Ayan C., BARIŞ PEKMEZCİ F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.3, ss.613-632, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202110. A Guide for More Accurate and Precise Estimations in Simulative Unidimensional IRT Models
Pekmezci F., ŞENGÜL AVŞAR A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.2, ss.423-453, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202011. INVESTIGATION OF SKILLS-BASED TEST ITEMS AND SAMPLE ITEMS IN THE ENTRANCE EXAMINATION FOR HIGH SCHOOLS FOR TURKISH LESSON
ŞENGÜL AVŞAR A., BARIŞ PEKMEZCİ F.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.5, sa.12, ss.677-718, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Araştırma Görevliliğinde Tek Tip Kadro Türüne Geçişte Araştırma Görevlilerinin Görüşleri
ŞENGÜL AVŞAR A., BARIŞ PEKMEZCİ F.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.51, ss.50-71, 2020 (TRDizin)
2020
202013. Confusion of Scale Development: Investigation of Self-Efficacy Scales
BARIŞ PEKMEZCİ F., Ayan C.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.48, ss.130-151, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201914. Investigation of the Orthogonality Assumption in the Bifactor Item Response Theory
BARIŞ PEKMEZCİ F., GÜLLEROĞLU H. D.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.79, ss.69-86, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2013
201315. The Role of Parents on Turkish Students’ Reading Achievement
YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A., DEMİRTAŞLI R. N., BARIŞ PEKMEZCİ F., PEHLİVAN E. B.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201016. Tutum, Değer Ve Özyeterlik Değişkenlerinin TIMSS-1999 Ve TIMSS-2007 Sınavlarında Öğrencilerin Matematik Başarılarını Yordama Düzeyleri
DOĞAN N., BARIŞ PEKMEZCİ F.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD , cilt.1, sa.1, ss.44-50, 2010 (ESCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Ebeveynlik Stllerini Değerlendirme Ölçeği (ESDÖ)’nin Türkçe'ye Uyarlanması.
AVCI N., TAŞER POLAT T., BARIŞ PEKMEZCİ F.
Uluslararası V. Çocuk Gelişimi Kongresi, 15 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2022
20222. Pozitif ve Negatif Duygu Ölçeği’nin iki faktör (bifactor) modele göre incelenmesi
BARIŞ PEKMEZCİ F.
IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.961, (Özet Bildiri)
2021
20213. PISA Matematik Maddelerinin Bifactor S-1 ile Modellenmesi
BARIŞ PEKMEZCİ F.
XIV. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.24, (Özet Bildiri)
2018
20184. Araştırma Görevliliğinde Kadro Çeşitliliğinden Tek Tip Kadro Türüne Geçişte Araştırma Görevlilerinin Görüşleri
ŞENGÜL AVŞAR A., BARIŞ PEKMEZCİ F.
II. INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION AND ACCREDITATION CONGRESS (II.Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi), Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.71, (Özet Bildiri)
2013
20135. Students Achievement From Different School Types Comparision Of Turkey With Shanghai China Canada And France
ÇİLSALAR H., BARIŞ PEKMEZCİ F.
International Conference on New Horizons on Education (INTE), Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
20136. The Role of Parents on Turkish Students’ Reading Achievement
YALÇIN S., ŞENGÜL AVŞAR A., DEMİRTAŞLI R. N., BARIŞ PEKMEZCİ F., PEHLİVAN E. B.
Procedia-Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Tam Metin Bildiri)
2010
20107. Tutum, Değer Ve Özyeterlik Değişkenlerinin TIMSS-1999 ve TIMSS -2007 Sınavlarında Öğrencilerin Matematik Başarılarını Yordama Düzeyleri [The prediction level of attitude,value, and self-efficacy on TIMSS-1999 and TIMMS-2007 students Mathematics achievement]
DOĞAN N., BARIŞ PEKMEZCİ F.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme II. Ulusal Kongresi, 05 – 07 Mayıs, Mersin Üniversitesi., Mersin, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2010, ss.176-188, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Hemşirelerin Afet Hemşireliği Yönetiminde Yetkinliklerini Geliştirmeye Yönelik Eğitim Programının Tasarlanması Ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Bariş Pekmezci F., Kiziltan B.(Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022ÖSYM Tarafından Hazırlanan Testlerde Kullanılmak Üzere Otomatik Madde Üretimi (OMÜ) Yazılımının Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Bariş Pekmezci F. (Yürütücü), Atila Ü., Uçar M., Kodal Sevindir H., Uçan A., Şengül Avşar A.