Dr. Öğr. Üyesi MEHMET KARA


İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme

Üretim Yönetimi ve Pazarlama


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama


Yayınlardaki İsimler: Academia, ResearchGate

Metrikler

Yayın

57

Atıf (Scholar)

377

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

37

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

52

Toplam Atıf Sayısı

95

Proje

2

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1998 - 2004

1998 - 2004

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye

1995 - 1998

1995 - 1998

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1991 - 1995

1991 - 1995

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

Pazarlama Mühendisliği Yazılımları Modellerinin Pazarlama Performansı Üzerine Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)

1998

1998

Yüksek Lisans

Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmeler, İç Pazar Ve İhracatta Karşılaştıkları Pazarlama Sorunları Ve Çözüm Önerileri: Trabzon Sanayinde Örnek Uygulama

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Pazarlama

İşletme

Pazarlama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme

2007 - Devam Ediyor

2007 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme

2004 - 2007

2004 - 2007

Öğretim Görevlisi Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu

2001 - 2004

2001 - 2004

Öğretim Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu

1997 - 2001

1997 - 2001

Araştırma Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Merkez Müdürü

Yozgat Bozok Üniversitesi, Girişimcilik ve Üniversite-Sanayi İşbirliği Uygulama ve Araştırma Merkezi

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Yozgat Bozok Üniversitesi

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme

2008 - 2021

2008 - 2021

Bölüm Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Rektörlük, Beden Eğitimi ve Spor

2008 - 2011

2008 - 2011

Merkez Müdür Yardımcısı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi

2008 - 2011

2008 - 2011

Bölüm Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme

2007 - 2008

2007 - 2008

Bölüm Başkan Yardımcısı

Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme

2003 - 2005

2003 - 2005

Bölüm Başkanı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu, Pazarlama Ve Reklam

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tüketici Davranışları

Genel İşletme

Tutundurma

Stratejik Pazarlama Yönetimi

Üretim Yönetimi

Pazarlama İlkeleri

Üretim Planlaması

Uluslararası Pazarlama

Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

İşletme Bilimine Giriş

Girişimcilik I

Pazarlama İlkeleri

Girişimcilik

Pazarlama Yönetim

Genel İşletme

Kişisel Gelişim

Yönetilen Tezler

2017

2017

Yüksek Lisans

Sendikaların kurumsal imajı

KARA M. (Danışman)

K.AFŞİN(Öğrenci)

2017

2017

Yüksek Lisans

TR 72'de girişimcilik profilinin analizi

KARA M. (Danışman)

T.YILDIZ(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (26)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (16)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. TR72' de Girişimcilik ve Bölgesel Kalkınmaya Etkileri

KARA M., Yıldız T.

III. Uluslararası Bozok Sempozyumu, Yozgat, Türkiye, 03 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

2. TÜRK VE AZERİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ETNOSENTRİK EĞİLİMLERİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA

VARİNLİ İ., KURTOĞLU R., KARA M.

12. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Kazan, Rusya, 30 Ağustos - 06 Eylül 2014, cilt.1, ss.649-659, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

3. HELAL TURİZM PAZARI: DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE MEVCUT DURUM ANALİZİ VE ÖNERİLER

VARİNLİ İ., KURTOĞLU R., KARA M.

12. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Kazan, Rusya, 30 Ağustos - 06 Eylül 2014, cilt.1, ss.673-680, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

4. Bozok Üniversitesi Meslek Yüksekokulunda Hizmet Kalitesinin Ölçümü

KARA M., ALTINDAŞ M.

3. Uluslararası Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Ardahan, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

5. Müşteri İletişimi ve Bankacılık Sektöründe Müşteri-Çalışan İletişimin Etkinliğinin Ölçülmesine İlişkin Bir Uygulama

KARA M., KIRKBİR F., TEPEGÖZ Ş. M.

4. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, Kalkandelen, Makedonya, 10 Eylül 2012, cilt.1, ss.593-604, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

6. Hastanelerde Algılanan Yatan Hasta Şikayetlerinin Hasta Sadakatine Etkisine Yönelik Bir Saha Araştırması

VARİNLİ İ., KIRKBİR F., KARA M.

2. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, Prizren, Sırbistan, 30 Mayıs 2010, cilt.1, ss.1495-1512, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

7. Global Mali Krizin İşletmelerin Pazarlama stratejilerine Etkileri ve Türk Hazır Giyim Sektöründe Bir Uygulama ( AHP)

VARİNLİ İ., KARA M., Karaca Y.

2. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, Prizren, Sırbistan, 30 Mayıs 2010, cilt.1, ss.1277-1294, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

8. YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ CONJOİNT ANALİZİNİN KULLANILMASI: ÖRNEK BİR UYGULAMA

KARA M., KURTOĞLU R.

ULUSLARARASI DAVRAZ KONGRESİ, Isparta, Türkiye, 24 - 27 Eylül 2009, ss.2436-2451, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

9. Üniversite Öğrencilerinin Sağlık Hizmetlerinden Beklentileri Hizmet Kalitesi Ölçümü ve Bozok Üniversitesi'nde Bir Uygulama

KARA M., ÖZÇETİN N., GÜRCÜ M., ESER A.

Yönetim ve Ekonomi Bilimleri Konferansı, İzmir, Türkiye, 24 - 25 Eylül 2009, ss.537-550, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

10. Türk Dünyasında Bilgi Teknolojileri Temelli Ortak Girişim Modellemesi

KARA M., HACIMURTAZAOĞLU M.

Proceedıngs of the ınternatıonal congress ıntegratıon and economıc development ın transıtıon economıes, Bishkek, Kırgızistan, 09 Ekim 2008, cilt.1, ss.178-183, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

11. Türk Dünyasında Enerji Kaynaklarının Dağıtımına İlişkin Pazarlama Stratejileri ve Enerjide Yapısal Girişim Modeli

KARA M., ŞEHİTOĞLU Y.

Beşinci Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Calalabat, Kırgızistan, 11 Haziran 2007, cilt.1, ss.131-140, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

13. Yeni Ekonomik Koşullarda Değişen Bilgi Teknolojileri ve Pazarlama Kararlarına Etkileri

KARA M.

4. Ulusal Meslek Yüksek Okulları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 Mayıs 2007, cilt.2, ss.403-405, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

3. KOBİLERDE SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA VE STRATEJİK ÖNERİLER

KARA M., KARAMAN M.

İktisadi ve İdari Bilimler Modern Değerlendirmeler ve Araştırmalar, AKÇAY ÖZTÜRKÇÜ Aysel, ÖZKAN Selçuk M., Editör, LIVRE DE LYON, Lyon, ss.111-141, 2023

2022

2022

4. GİRİŞİMCİ PAZARLAMA VE TÜKETİM

ALTIN B., KARA M., ALTIN Ş.

SOSYAL BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XV, Filiz Tufan Emini, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.113-130, 2022

2022

2022

5. Uzay Turizminde Sadakat Programları

KARA M.

Uzay Turizmi, Apaydın, Fahri, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.173-191, 2022

2022

2022

6. GİRİŞİMCİ PAZARLAMA VE TÜKETİM

ALTIN B., KARA M., ALTIN Ş.

SOSYAL BEŞERI VE IDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XV, Doç. Dr. Filiz Tufan Emini, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.113-130, 2022

2021

2021

8. İşletme Bilimine Giriş

TASLAK S., KARA M.

Ekin Yayınevi, Bursa, 2021

2021

2021

9. Dini Değerler ve Dindarlığın Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi

KARA M.

Tüketici Davranışları-II Güncel Akademik Çalışmalar, Dr. Davut Karaman, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.249-279, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

11. Tüketici Haklarının Tarihçesi

COŞKUN H., GENÇDOĞAN B., KARAGÖZ YERDELEN B., EBREN F., ÖZGÖZ A., BELBER B. G., et al.

Tüketici Davranışları, Mustafa Paksoy, Mehmet Kara, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.247-256, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

12. Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları

FIRAT D., YILDIZ S., YILDIZ E., ZERENLER M., AYYILDIZ H., CENGİZ E., et al.

Pazarlamanın Temelleri Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı, Prof. Dr. Asım Günal ÖNCE, Editör, Nobel, Ankara, ss.190-216, 2013

2013

2013

13. Perakendeciler, Toptancılar ve Strateji Planlaması

KARA M., AYYILDIZ H., YILDIZ S.

Pazarlamanın Temelleri Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı, Asım Günal ÖNCE, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.292-318, 2013

2008

2008

15. Kalite ve Kalite İle İlgili Kavramlar

KARA M., BUZLU H. B., KIRDAR S. S., ÖRGEV C., MISTIKOĞLU G., DELİBALTA M. S., et al.

Kalite Güvence ve Standartları, Mehmet Kara, Seval S. Kırdar, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.9-34, 2008