Doç. Dr. CEYLAN GÜLER


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

53

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

23

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

53

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

35

Proje

3

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2018

2013 - 2018

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), Türkiye

2010 - 2013

2010 - 2013

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Mühendislik tasarımı odaklı bütünleşik STEM etkinliklerinde üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin kullandığı beceriler

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2013

2013

Yüksek Lisans

Öğretmen adaylarının fen eğitiminide matematiğin kullanımına yönelik faktörlerin araştırılması

İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

Araştırma Alanları

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2023 - 2023

2023 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2019 - 2023

2019 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2012 - 2019

2012 - 2019

Araştırma Görevlisi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Eğitim-Öğretim Komisyon Üyeliği

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2022 - 2023

2022 - 2023

Öğrenci Topluluğu Akademik Danışmanlığı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2020 - 2023

2020 - 2023

YOBÜ YOS Sınav Komisyonu Üyeliği

Yozgat Bozok Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2010 - 2012

2010 - 2012

İlköğretim Matematik Öğretmeni

Uğur Dershaneleri, İlköğretim Matematik Öğretmeni

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

TEZ ÇALIŞMASI

MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER

İLKOKUL VE ORTAOKULDA CEBİR ÖĞRETİMİ

EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL VERİ ANALİZİ

Lisans

Lisans

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME

MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1

MATEMATİĞİN TEMELLERİ 2

OLASILIK

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI

GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ

ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

CEBİR ÖĞRETİMİ

MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Sürdürülebilir Kalkınma

ÜSTÜN YETENKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK EĞİTİMİ

İSTATİSTİK

Makaleler

Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (6)
Scopus (10)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Elementary school students’ generalization strategies in pattern tasks: The 4th grade sample

ŞEN C., YÜCE S.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. An investigation of reasoning and modeling skills of pre-school students in pattern activities

ŞEN C., GÜLER G.

International Online Conference on Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Sınıf öğretmenlerinin toplama-çıkarma işlemlerine ilişkin kavram yanılgısı bilgileri

YÜCE S., ŞEN C.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Ortaokul 7. sınıf ders kitaplarında yer alan rasyonel sayılar ve işlemler konusu etkinliklerinin bilişsel düzeyleri

ŞEN C., YÜCE S.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. An analysis of the influence of inquiry-based mathematics instruction on students’ skills: A case of ratio and proportion subject

AY Z. S., ŞEN C.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. An analysis of Science and Arts Center (BILSEM) education process for gifted and talented students in terms of STEM

ŞEN C., KIRAY S. A., AY Z. S.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. DETERMINING PRE-SERVICE TEACHERS’ USE OF REPRESENTATION REGARDING UNIT CIRCLE

ŞEN C., GÜLER G.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Determining content and pedagogical content knowledge of mathematics teachers in relation to rational numbers and fractions

AY Z. S., ŞEN C.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. İlköğretim matematik öğretmenlerinin negatif sayılar konusuna yönelik pedagojik alan bilgilerinin belirlenmesi

ŞEN C., AY Z. S.

12. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Türk ve Amerikan ders kitaplarında oran-orantı konusunda kullanılan problemlerin karşılaştırılması

KAR T., GÜLER G., ŞEN C.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. TÜRK VE AMERİKAN DERS KİTAPLARINDA ORAN-ORANTI KONUSUNDA KULLANILAN PROBLEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI

KAR T., GÜLER G., ŞEN C.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. An Investigation on Geometrical Reasoning and Proof Skills of Pre-service Elementary Mathematics Teachers

AY Z. S., ŞEN C., GÜLER G.

VIII. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. A determination of teachers’ pedagogical content knowledge to ratio and proportion

AY Z. S., ŞEN C.

International Conference on Educational Mathematics Science and Technology (ICEMST), Bodrum, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. An investigation of teachers’ views about the integration of science and technology into teaching mathematics

ŞEN C., AY Z. S.

International Conference on Educational Mathematics Science and Technology (ICEMST), Bodrum, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Examination of elementary school students problem solving and problem posing skills

EKMEKÇİ S., ŞEN C., GÜLER G.

XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. An investigation on geometrical reasoning and proof skills of pre-service elementary mathematics teachers

AY Z. S., ŞEN C., GÜLER G.

VIII. International Congress of Educational Research (ICER), Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Determination of the elementary mathematics education teachers’ opinions for STEM

ŞEN C., SABANCI Ö.

International Association of Social Science Research (IASSR), Paris, Fransa, 3 - 06 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Examining the popular science books for kids in terms of science process skills

SABANCI Ö., ŞEN C., KINGIR S.

International Association of Social Science Research (IASSR), Paris, Fransa, 3 - 06 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

19. An investigation into error types of students’ answers in proportional reasoning problems

SABANCI Ö., KINGIR S., ŞEN C.

International Society of Educational Research (ISER), İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

20. Investigation of pre-service science teachers’ levels of using mathematics in teaching science self-efficacy and mathematical literacy self-efficacy

ŞEN C.

VI. International Congress of Educational Research (ICER), Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

21. Critical analysis of 5th grade science education textbook

ERTEN S., ŞEN C., YÜZÜAK A. V.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

22. Teachers' view on educational research

ŞEN C., BEDİR H., SARAÇ YILDIRIM E.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

23. Examination of preservice science teachers' self- efficacy levels on mathematical literacy

ŞEN C., KIRBAŞLAR F. G.

European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

24. Investigation of preservice science teachers' self-efficacy levels according to some variables for the use of mathematics in science education

ŞEN C., KIRBAŞLAR F. G.

V. International Congress of Educational Research (ICER), Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler

GÜLER C., GÜLER G.

Örneklerle Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları: Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin El Kitabı, ZEYBEK NİLÜFER, SAYGI ELİF, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.97-120, 2024

2022

2022

3. Orantısal akıl yürütme

ŞEN C.

Mantıksal akıl yürütme, Erdem, Emrullah, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.295-316, 2022

2021

2021

4. Matematik eğitiminde bütünleşik STEM ve uygulamaları

ŞEN C., AY Z. S.

Matematik eğitiminde yenilikçi teknolojiler, Yıldız, Esra; Arpacı, İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.125-143, 2021

2020

2020

5. Out-of-school mathematics environments

ŞEN C., GÜLER G.

Education research highlights in mathematics, science and technology, Zayyada, Muhammad; Unsal, Atilla Ayaz, Editör, ISRES Publishing, ss.120-133, 2020

2019

2019

6. STEM skills in the 21st century education

ŞEN C., AY Z. S., KIRAY S. A.

Research highlights in STEM education, Shelley, Mack; Kıray, Seyit Ahmet, Editör, ISRES Publishing, ss.81-101, 2019


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 53

h-indeksi (SCOPUS): 4