Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Mühendislik tasarımı odaklı bütünleşik STEM etkinliklerinde üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin kullandığı beceriler
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2013
2013Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının fen eğitiminide matematiğin kullanımına yönelik faktörlerin araştırılması
İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2023 - 2023
2023 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - 2023
2019 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2012 - 2019
2012 - 2019Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorEğitim-Öğretim Komisyon Üyeliği
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2022 - 2023
2022 - 2023Öğrenci Topluluğu Akademik Danışmanlığı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2023
2020 - 2023YOBÜ YOS Sınav Komisyonu Üyeliği
Yozgat Bozok Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2012
2010 - 2012İlköğretim Matematik Öğretmeni
Uğur Dershaneleri, İlköğretim Matematik Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
TEZ ÇALIŞMASI
MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İLKOKUL VE ORTAOKULDA CEBİR ÖĞRETİMİ
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL VERİ ANALİZİ
Lisans
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Lisans
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME
MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1
MATEMATİĞİN TEMELLERİ 2
OLASILIK
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI
GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1
CEBİR ÖĞRETİMİ
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
ÜSTÜN YETENKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK EĞİTİMİ
İSTATİSTİK
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Kuadratik Örüntüleri Genelleme ve Gerekçelendirme Süreçlerinin İncelenmesi
Güler C. (Danışman)
A.TERZİ(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Dörtgen Konusunun Öğretiminde Van Hıele Öğretim Çerçevesinin 7.Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerine Etkililiğinin Araştırılması: Bir Öğretim Deneyi Modeli
Güler C. (Danışman)
A.ÇALIŞKAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Genişleyen Örüntü Görevlerindeki Genelleme Süreçlerinin APOS Teoremi İle İncelenmesi
Şen C. (Danışman)
E.CANLI(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
4. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme yapılarının gelişimini amaçlayan bir öğretim deneyi
Şen C. (Danışman)
S.YÜCE(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (6)
Scopus (10)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (8)
2023
20231. Fifth-Grade Students’ Argumentation Structures in the Pool of Geometric Shapes
Güler C., Güler G.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.1, sa.13, ss.1-13, 2023 (TRDizin)
2022
20222. An early algebra teaching experiment aiming at the improvement of fourth-grade students' generalization and justification strategies
YÜCE S., ŞEN C.
Hayef:journal of education (Online)
, cilt.19, sa.3, ss.195-209, 2022 (TRDizin)
2022
20223. Emerging proof productions of freshmen in euclidean geometry proof tasks between conjecturing and proving
Şen C., Güler G.
INVESTIGATIONS IN MATHEMATICS LEARNING
, cilt.14, sa.4, ss.320-342, 2022 (Scopus)
2022
20224. Gifted and talented students’ views on engineering design-oriented integrated STEM
ŞEN C., AY Z. S.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.364-383, 2022 (TRDizin)
2022
20225. Examining proof-writing skills of pre-service mathematics teachers' in geometric proofs: Van Hiele Model
Şen C., Güler G.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, ss.128-176, 2022 (TRDizin)
2022
20226. Ortaokul matematik öğretmenlerinin oran ve orantı konusunda alan ve öğretme bilgisi
ŞEN C.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.309-328, 2022 (TRDizin)
2022
20227. Examining the Effectiveness of Teaching Through Definitions in the Definition and Conceptualization of Number Sets by Pre-Service Mathematics Teachers*
Şen C., Güler G.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.37, sa.3, ss.969-993, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20228. Reasoning skills of children aged between 4 and 6 years in repeating pattern tasks
Şen C., Güler G.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.53, sa.7, ss.1894-1915, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
20219. Computational thinking skills of gifted and talented students in integrated STEM activities based on the engineering design process: The case of robotics and 3D robot modeling
ŞEN C., AY Z. S., Kiray S. A.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.42, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202110. Assessment of a middle-school mathematics teacher’s knowledge for teaching the 5th-grade subject of fractions
ŞEN C.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.96-138, 2021 (TRDizin)
2020
202011. The Effectiveness of Inquiry-Based Learning on Middle School Students’ Mathematics ReasoningSkill
Şen C., Ay Z. S., Güler G.
ATHENS JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.8, ss.1-24, 2020 (Scopus)
2020
202012. The investigation of prospective mathematics teachers' non-algebraic solution strategies for word problems
Ocal M. F., Şen C., Güler G., Kar T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.51, sa.4, ss.563-584, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
202013. A design-oriented STEM activity for students' using and improving their engineering skills: the balance model with 3D printer
ŞEN C., AY Z. S., Kiray S. A.
SCIENCE ACTIVITIES-PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS IN STEM CLASSROOMS
, cilt.57, sa.2, ss.88-101, 2020 (ESCI)
2020
202014. Matematik eğitiminde model oluşturma etkinlikleri ve 3D yazıcılar
Şen C., Güler G.
Apsistek Aylık Matematik Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-5, 2020 (Hakemsiz Dergi)
2019
201915. Engineering Skills that Emerge During Model-Eliciting Activities (MEAs) Based on 3d Modeling Done with Mathematics Pre-Service Teachers
Güler G., Şen C., Ay Z. S., Çiltaş A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.7, sa.3, ss.251-270, 2019 (ESCI, Scopus)
2018
201816. Comparing the development of the multiplication of fractions in Turkish and American textbooks
Kar T., Güler G., Sen C., Özdemir E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.49, sa.2, ss.200-226, 2018 (ESCI, Scopus)
2017
201717. Effect of Strategy Teaching For the Solution of Ratio Problems on Students’s Proportional Reasoning Skills
Şen C., Güler G.
The Malaysian Online Journal of Educational Sciences (MOJES)
, cilt.5, sa.2, ss.1-15, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Investigation Of Mathematics Teachers’ Level Of Following Understanding, And Applying Educational Research
Güler G., Şen C., Sabancı Ö.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.9, sa.1, ss.40-64, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. The views of middle school mathematics teachers on the integration of science and technology in mathematics instruction
ŞEN C., AY Z. S.
IFO DICE REPORT
, cilt.3, sa.1, ss.151-170, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Effect of strategy teaching for the solution of ratio problems on students' proportional reasoning skills
Şen C., Güler G.
Malaysian Online Journal of Educational Sciences
, cilt.5, sa.2, ss.1-15, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201621. The impact of inquiry based instruction on science process skills and self-efficacy perceptions of pre-service science teachers at a university level biology laboratory
ŞEN C., SEZEN VEKLİ G.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.4, sa.3, ss.603-612, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201522. Examination of secondary school seventh graders' proof skills and proof schemes
Şen C., Güler G.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.3, sa.9, ss.617-631, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201523. A critical analysis to 5th grade elementary science education textbook
ERTEN S., ŞEN C., YÜZÜAK A. V.
International Journal of Humanities Social Sciences and Education , cilt.2, sa.1, ss.60-65, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Elementary school students’ generalization strategies in pattern tasks: The 4th grade sample
ŞEN C., YÜCE S.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. An investigation of reasoning and modeling skills of pre-school students in pattern activities
ŞEN C., GÜLER G.
International Online Conference on Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
20213. Sınıf öğretmenlerinin toplama-çıkarma işlemlerine ilişkin kavram yanılgısı bilgileri
YÜCE S., ŞEN C.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
20214. Ortaokul 7. sınıf ders kitaplarında yer alan rasyonel sayılar ve işlemler konusu etkinliklerinin bilişsel düzeyleri
ŞEN C., YÜCE S.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2017
20175. An analysis of the influence of inquiry-based mathematics instruction on students’ skills: A case of ratio and proportion subject
AY Z. S., ŞEN C.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. An analysis of Science and Arts Center (BILSEM) education process for gifted and talented students in terms of STEM
ŞEN C., KIRAY S. A., AY Z. S.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. DETERMINING PRE-SERVICE TEACHERS’ USE OF REPRESENTATION REGARDING UNIT CIRCLE
ŞEN C., GÜLER G.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Determining content and pedagogical content knowledge of mathematics teachers in relation to rational numbers and fractions
AY Z. S., ŞEN C.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20169. İlköğretim matematik öğretmenlerinin negatif sayılar konusuna yönelik pedagojik alan bilgilerinin belirlenmesi
ŞEN C., AY Z. S.
12. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Türk ve Amerikan ders kitaplarında oran-orantı konusunda kullanılan problemlerin karşılaştırılması
KAR T., GÜLER G., ŞEN C.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. TÜRK VE AMERİKAN DERS KİTAPLARINDA ORAN-ORANTI KONUSUNDA KULLANILAN PROBLEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI
KAR T., GÜLER G., ŞEN C.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. An Investigation on Geometrical Reasoning and Proof Skills of Pre-service Elementary Mathematics Teachers
AY Z. S., ŞEN C., GÜLER G.
VIII. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. A determination of teachers’ pedagogical content knowledge to ratio and proportion
AY Z. S., ŞEN C.
International Conference on Educational Mathematics Science and Technology (ICEMST), Bodrum, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. An investigation of teachers’ views about the integration of science and technology into teaching mathematics
ŞEN C., AY Z. S.
International Conference on Educational Mathematics Science and Technology (ICEMST), Bodrum, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Examination of elementary school students problem solving and problem posing skills
EKMEKÇİ S., ŞEN C., GÜLER G.
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. An investigation on geometrical reasoning and proof skills of pre-service elementary mathematics teachers
AY Z. S., ŞEN C., GÜLER G.
VIII. International Congress of Educational Research (ICER), Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. Determination of the elementary mathematics education teachers’ opinions for STEM
ŞEN C., SABANCI Ö.
International Association of Social Science Research (IASSR), Paris, Fransa, 3 - 06 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. Examining the popular science books for kids in terms of science process skills
SABANCI Ö., ŞEN C., KINGIR S.
International Association of Social Science Research (IASSR), Paris, Fransa, 3 - 06 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2015
201519. An investigation into error types of students’ answers in proportional reasoning problems
SABANCI Ö., KINGIR S., ŞEN C.
International Society of Educational Research (ISER), İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201420. Investigation of pre-service science teachers’ levels of using mathematics in teaching science self-efficacy and mathematical literacy self-efficacy
ŞEN C.
VI. International Congress of Educational Research (ICER), Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201421. Critical analysis of 5th grade science education textbook
ERTEN S., ŞEN C., YÜZÜAK A. V.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201422. Teachers' view on educational research
ŞEN C., BEDİR H., SARAÇ YILDIRIM E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201323. Examination of preservice science teachers' self- efficacy levels on mathematical literacy
ŞEN C., KIRBAŞLAR F. G.
European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201324. Investigation of preservice science teachers' self-efficacy levels according to some variables for the use of mathematics in science education
ŞEN C., KIRBAŞLAR F. G.
V. International Congress of Educational Research (ICER), Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler
GÜLER C., GÜLER G.
Örneklerle Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları: Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin El Kitabı, ZEYBEK NİLÜFER, SAYGI ELİF, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.97-120, 2024
2022
20222. Cebir uygulamaları ile ilkokul ve ortaokulda cebir öğretimi
ŞEN C., GÜLER G.
Vizetek Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
20223. Orantısal akıl yürütme
ŞEN C.
Mantıksal akıl yürütme, Erdem, Emrullah, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.295-316, 2022
2021
20214. Matematik eğitiminde bütünleşik STEM ve uygulamaları
ŞEN C., AY Z. S.
Matematik eğitiminde yenilikçi teknolojiler, Yıldız, Esra; Arpacı, İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.125-143, 2021
2020
20205. Out-of-school mathematics environments
ŞEN C., GÜLER G.
Education research highlights in mathematics, science and technology, Zayyada, Muhammad; Unsal, Atilla Ayaz, Editör, ISRES Publishing, ss.120-133, 2020
2019
20196. STEM skills in the 21st century education
ŞEN C., AY Z. S., KIRAY S. A.
Research highlights in STEM education, Shelley, Mack; Kıray, Seyit Ahmet, Editör, ISRES Publishing, ss.81-101, 2019
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Güler C.
2021 - 2023
2021 - 2023Cebir Öncesi Dönemdeki Öğrencilerin Cebirsel Düşünce Gelişimlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
GÜLER C. (Yürütücü), YÜCE S., GÜLER G., NAMLI Ş.
2015 - 2015
2015 - 2015Fen ve Matematiğin Gizemli Dünyası Keşfediliyor Küçük Mucitler İş Başında
TÜBİTAK Projesi
Güler C.