Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2000 - 2001
2000 - 2001Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Bütünleşik Doktora
İnsan endokrin sistemi konusunda probleme dayalı bilgisayar destekli materyalin geliştirilmesi ve uygulanması
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - 2013
2012 - 2013Öğretim Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2006 - 2012
2006 - 2012Araştırma Görevlisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2010 - 2010
2010 - 2010Diğer
Missouri Üniversitesi-Columbia, Faculty of Education, Information Science Learning Technologies
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi
2015 - 2016
2015 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi
2014 - 2015
2014 - 2015Bölüm Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2010
2010 - 2010Misafir Araştırmacı/Visiting Scholar
University of Missouri / Information Science Learning Technologies (Ocak 2010-Haziran 2010), Misafir Araştırmacı/Visiting Scholar
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
UZMANLIK ALAN DERSİ II
UZMANLIK ALAN DERSİ
TEZ ÇALIŞMASI
UZMANLIK ALAN DERSİ I
IFE 533 EĞİTİMDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I
IFE 531 FEN EĞİTİMİNDE OKUL DIŞI UYGULAMALAR
EĞİTİMDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL VERİ ANALİZİ
FEN EĞİTİMİNDE OKUL DIŞI UYGULAMALAR
ÇEVRE BİLİMİ VE ÇEVRE EĞİTİMİ
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİ
FEN EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ
Lisans
Lisans
OMES401 OKUL DENEYİMİ
IFB401 BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR
IFB302 GGENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ
IFEGKS2 TEKNOLOJİ VE PROJE TASARIMI 2
FBE106AZ BİYOLOJİ 1
IFB 201 GENEL BİYOLOJİ I
FBE204AZ BİYOLOJİ 3
IFB 203 GENEL BİYOLOJİ LAB. I
GENEL BİYOLOJİ II
FBE203AZ BİYOLOJİ 2
IFB301 İNSAN ANATOMİ VE FİZYOLOJİSİ
OMES402 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
IFB403 EVRİM
GENEL BİYOLOJİ LAB. II
IFB 302 GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ
IFB 204 GENEL BİYOLOJİ LAB II
IFB 312 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
IFB 202 GENEL BİYOLOJİ II
IFESEC210 TEKNOLOJİ VE PROJE TASARIMI 1
IOO 103 İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ
SIN 103 GENEL BİYOLOJİ
IFB 301 İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİ
SIN 301 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ 1
OMES 309 FEN ÖĞRETİMİ LAB. UYG. 1
IFB 301 INSAN ANATOMİİSİ VE FİZYOLOJİSİ
IFB 203 GENEL BİYOLOJİ LAB I
OMES 303 ÖĞRETİM TEK. VE MAT. TASARIMI
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) rapor formatına göre raporlaştırmanın bilimsel süreç becerisine, sorgulama becerisine ve yazılı argüman kalitesine etkisi
SEZEN VEKLİ G. (Danışman)
C.NAZLI(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (9)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. Effectiveness of treatments teaching the topic ‘cell division’ in improving students’ academic performance: a meta-analysis study
Çalık M., Sezen Vekli G.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION , cilt.4, ss.1-19, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Birinci Konur, K., Şeyihoğlu, A., Sezen Vekli, G., Tekbıyık, A., vd. (t.y.). AFET EĞİTİMİ KONUSUNDA DİSİPLİNLERARASI ÖĞRENME TEMELİNDE TASARLANAN PROJENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Birinci Konur K., Şeyihoğlu A., Sezen Vekli G., Tekbıyık A., Kartal A.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.45-55, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Design of Online Digital Disaster Training Program for Pre-Service Teachers1,2
Şeyihoğlu A., Kartal A., Sezen Vekli G., Tekbıyık A., Birinci Konur K.
JOURNAL OF LEARNING AND TEACHING IN DIGITAL AGE , cilt.9, sa.2, ss.129-144, 2024 (TRDizin)
2023
20234. YEREL SOSYOBİLİMSEL KONULAR ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN GENEL EĞİLİMİNİN İNCELENMESİ: BİR SİSTEMATİK DERLEME
Gül E., sezen vekli g., Capkinoglu E.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.1345-1364, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Afet Eğitimi ve Disiplinlerarası Öğretim: Öğretmenler Ne Düşünüyor?
BİRİNCİ KONUR K., VEKLİ G. S., ŞEYİHOĞLU A., TEKBIYIK A., KARTAL A.
Afet ve Risk Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.575-596, 2023 (Scopus, TRDizin)
2023
20236. The Effect of Web-Based Biology Learning Environment on Academic Performance: A Meta-analysis Study
Vekli G., Çalik M.
Journal of Science Education and Technology
, cilt.32, sa.3, ss.365-378, 2023 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2022
20227. Examining the effect of reporting based on science writing heuristic approach on written argument quality in general biology laboratory
SEZEN VEKLİ G., Nazli C.
JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION
, cilt.56, sa.3, ss.256-270, 2022 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2021
20218. Are Pre-Service Science Teachers Qualified Enough to Teach Human Reproductive System?
Sezen Vekli G., Birinci Konur K.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.5, ss.48-59, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. What Factors Affect Middle School Students\u2019 Perceptions of Inquiry Learning Towards Science?
Sezen Vekli G.
Pedagogical Research
, cilt.6, 2021 (Scopus)
2021
202110. The Design and Implementation of A Teacher Training Program for Improving Teachers' Disaster Literacy: Interdisciplinary Disaster Education Program (IDEP)
Şeyihoğlu A., Kartal A., Tekbıyık A., Sezen Vekli G., Birinci Konur K.
Problems of Education in the 21st Century
, cilt.79, ss.781-803, 2021 (ESCI)
2020
202011. Multivariate assessment of prospective science teachers' attitudes towards nanobiotechnology
SEZEN VEKLİ G.
JOURNAL OF NANOPARTICLE RESEARCH
, cilt.22, sa.11, 2020 (SCI-Expanded, Scopus)
2020
202012. Examination of Prospective Science Teachers’ Levels of Designing Project Directed to National Support Programs: A Profile of Turkey
SEZEN VEKLİ G.
Journal of Science Learning , cilt.3, sa.2, ss.38-45, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. TÜBİTAK 4004 DOĞA LAB: DOĞADA SORGULAMA TEMELLİ BİLİM PROJESİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİM İNSANI İMAJ VE GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ
SEZEN VEKLİ G., ÇİLSALAR H., YAMAN F.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.149-167, 2020 (TRDizin)
2019
201914. An Activity Based on Inquiry Driven Science In Nature: Biodiversity is Under Threat At National Park!
SEZEN VEKLİ G.
Journal of Inquiry Based Activities , cilt.9, sa.2, ss.150-163, 2019 (TRDizin)
2019
201915. Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi
METİN D., YAMAN F., SEZEN VEKLİ G., ÇAVUŞ M.
International Journal of Social Sciences and Education Research
, cilt.5, sa.1, ss.78-90, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201816. Türkiye’de Biyoloji Öğretiminde Yaşanılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Akademisyen Perspektifi
SEZEN VEKLİ G.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.12, sa.26, ss.311-329, 2018 (TRDizin)
2018
201817. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine Dayalı Deney Tasarlama ve Uygulama Becerilerinin İncelenmesi
SEZEN VEKLİ G.
SUJE , cilt.8, sa.3, ss.128-141, 2018 (TRDizin)
2017
201718. Probleme Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Materyalinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Algılarındaki Gelişime Etkisi
SEZEN VEKLİ G., ÇİMER A.
Bayburt Eğitimi Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.24, ss.809-830, 2017 (TRDizin)
2017
201719. High School Students’ Written Argumentation Qualities with Problem-Based Computer-Aided Material (PBCAM) Designed about Human Endocrine System
SEZEN VEKLİ G., ÇİMER A.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.5, ss.848-861, 2017 (Scopus)
2016
201620. The impact of inquiry based instruction on science process skills and self-efficacy perceptions of pre-service science teachers at a university level biology laboratory
ŞEN C., SEZEN VEKLİ G.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.4, sa.3, ss.603-612, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
201321. Summer Science Camp For Middle School Students A Turkish Experience
SEZEN VEKLİ G.
Asia-Pasific Form on Science Learning and Teaching
, cilt.14, sa.1, ss.1-26, 2013 (Scopus)
2013
201322. How does Reflection Help Teachers to Become Effective Teachers
ÇİMER A., ODABAŞI ÇİMER S., SEZEN VEKLİ G.
International J. Educational Research , cilt.1, sa.4, ss.133-149, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201323. Aktif Öğrenmeye Dayalı Bir Yaz Bilim Kampının Öğrenciler Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
TEKBIYIK A., ŞEYİHOĞLU A., SEZEN VEKLİ G., BİRİNCİ KONUR K.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.6, sa.1, ss.1383-1406, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201224. Determination of High School Students Perceived Problem Solving Skill
SEZEN VEKLİ G., PALİÇ ŞADOĞLU G.
Journal of Educational and Instructional Studies in The World , cilt.2, sa.1, ss.89-93, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201125. Evaluation of a Science Camp Enjoyable Discovery of Mysterious World
Birinci Konur K., Şeyihoğlu A., Sezen Vekli G., Tekbıyık A.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE , cilt.11, sa.3, ss.1589-1608, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201026. Fen ve Teknoloji Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerde Öğretim Teknolojilerinin Kullanılabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri
BİRİNCİ KONUR K., SEZEN VEKLİ G., TEKBIYIK A.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.560-566, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Ortaokul Öğrencilerinin Fene Yönelik Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
SEZEN VEKLİ G.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 13 - 14 Mart 2020, (Özet Bildiri)
2018
20182. Improving Preservice Science Teachers’ ability to write/prepare projects to Tubitak grant programs
METİN D., YAMAN F., SEZEN VEKLİ G., ÇAVUŞ M.
2nd International Conference on New Approaches in Social Science and Humanities, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2016
20163. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi Dersine Yönelik Görüşleri
Bolattaş Gürbüz F., Sezen Vekli G.
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCESUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION.Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2014
20144. Entertaining Scientific Activities With Drama Cases of Yozgat and its Districts
YAMAN F., SEZEN VEKLİ G., EROL M.
11th International Conference: Science Education with and for Society, 21 - 25 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2012
20125. Evaluating computer assisted problem based learning environment for endocrine system in human beings in view of professionals
SEZEN VEKLİ G., Cimer A.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.218-224, (Tam Metin Bildiri)
2012
20126. Designing computer assisted problem based learning environment in the subject of endocrine system in human beings for high school biology
SEZEN VEKLİ G., Cimer A.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.303-310, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025
Bozok'ta İklim Değişikliklerine Uyum: Bilim Ve Teknoloji Entegrasyonlu Uygulamalar 2
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Korkman N.(Yürütücü), Çavuş M., Metin M., Sezen Vekli G., Kanbur Çavuş H., Yıldız A. K., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024Disiplinlerarası Afet Eğitimi--2 (DAFET-2), 4005 – Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
TÜBİTAK Projesi
Kartal A.(Yürütücü), Sezen Vekli G., Şeyihoğlu A., Tekbıyık A., Birinci Konur K.
2022 - 2024
2022 - 2024Ortaokul Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Deprem Okuryazarlığı Düzeylerinin ve İlişkili Değişkenlerin Belirlenmesi ve Deprem Okuryazarlığının Geliştirilmesi Amacıyla Disiplinlerarası Etkinliklerin Tasarlanması
TÜBİTAK Projesi
Sezen Vekli G., Tekbıyık A.(Yürütücü), Birinci Konur K.
2022 - 2024
2022 - 2024Fen bilimleri öğretmen adaylarının yerel sosyobilimsel konulara ilişkin argümantasyon ve sosyobilimsel muhakeme becerilerinin geliştirilmesi: Kızılırmak Deltası Örneği
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Sezen Vekli G. (Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Disiplinlerarası Afet Eğitimi--2 (DAFET-2), 4005 – Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
TÜBİTAK Projesi
Sezen Vekli G., Tekbıyık A., Şeyihoğlu A.(Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Bozok'ta İklim Değişikliğine Uyum:Bilim ve Teknoloji Entegrasyonlu Uygulamalar
TÜBİTAK Projesi
Sezen Vekli G., Korkman N.(Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Araştırıyorum, Sorguluyorum, Bilimi Çok Seviyorum
TÜBİTAK Projesi
Sezen Vekli G.
2022 - 2023
2022 - 2023Bilim ve Toplum / 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları: Bozok'ta İklim Değişikliklerine Uyum: Bilim Ve Teknoloji Entegrasyonlu Uygulamalar
TÜBİTAK Projesi
Kılıç T., Sezen Vekli G., Metin M., Çavuş M., Meşe C., Aydöner Çoban G., et al.
2022 - 2022
2022 - 20223. ve 4. Sınıf Fen Bilgisi, Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Yönelik Dijital Afet Eğitimi-2
TÜBİTAK Projesi
Sezen Vekli G.
2022 - 2022
2022 - 20223. ve 4. Sınıf Fen Bilgisi, Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Yönelik Dijital Afet Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Sezen Vekli G.
2020 - 2020
2020 - 2020Disiplinlerarası Afet Eğitimi (DAFET) 4005 – Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
TÜBİTAK Projesi
SEZEN VEKLİ G.
2018 - 2019
2018 - 2019
Fen-Sosyal-Matematik Entegrasyonuyla Disiplinler Arası Tematik Öğretim Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
SEZEN VEKLİ G.
2018 - 2019
2018 - 2019
Doğa Lab: Doğada Sorgulama Temelli Bilim
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Çilsalar Sagnak H., Şeyihoğlu A., Tekbıyık A., Birinci Konur K., Sezen Vekli G. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Doğa_Lab: Doğada Sorgulama Temelli Bilim
TÜBİTAK Projesi
Peker Ünal D., Sezen Vekli G.
2018 - 2019
2018 - 2019Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 4006Tübitak Bilim Fuarları ve 4007 TübitakBilim Şenliği Destekleme ProgramlarınaYönelik Proje Yazma/HazırlamaBecerilerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
SEZEN VEKLİ G.
2010 - 2012
2010 - 2012Biyoloji Eğitiminde Bilgisayar Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
SEZEN VEKLİ G.