Makaleler
39
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (7)
Scopus (9)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (15)
5. Reasoning skills of children aged between 4 and 6 years in repeating pattern tasks
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.53, sa.7, ss.1894-1915, 2022 (ESCI, Scopus)
7. The investigation of prospective mathematics teachers' non-algebraic solution strategies for word problems
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.51, sa.4, ss.563-584, 2020 (ESCI, Scopus)
12. Comparing the development of the multiplication of fractions in Turkish and American textbooks
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.49, sa.2, ss.200-226, 2018 (ESCI, Scopus)
13. Effect of Strategy Teaching For the Solution of Ratio Problems on Students’s Proportional Reasoning Skills
The Malaysian Online Journal of Educational Sciences (MOJES)
, cilt.5, sa.2, ss.1-15, 2017 (Hakemli Dergi)
16. Effect of strategy teaching for the solution of ratio problems on students' proportional reasoning skills
Malaysian Online Journal of Educational Sciences
, cilt.5, sa.2, ss.1-15, 2017 (Hakemli Dergi)
23. Mathematics Education Studies in Turkey between 2009 and 2014: A Descriptive Study
MAJER Middle Eastern African Journal of Educational Research
, cilt.15, ss.46-65, 2015 (Hakemli Dergi)
24. Analysis of the Proof Processes of Pre-Service Teachers regarding Function Concept
International Journal of Education and Research
, cilt.2, sa.11, ss.161-176, 2014 (Hakemli Dergi)
27. Examining prospective mathematics teachers' proof processes for algebraic concepts
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.45, sa.4, ss.475-497, 2014 (ESCI, Scopus)
32. Evaluation Of Turkish Students Selection Examination Questions For Mathematics 2 Algebra
Journal of Quality Measurement and Analysis
, cilt.8, sa.1, ss.73-83, 2012 (Hakemli Dergi)
35. The visual representation usage levels of mathematics teachers and students in solving verbal problems
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCE
, cilt.1, sa.11, ss.145-154, 2011 (Hakemli Dergi)
36. PROBLEM BASED LEARNING IN LINEAR ALGEBRA
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCE
, cilt.1, sa.10, ss.187-196, 2011 (Hakemli Dergi)
37. Modüler Aritmetik kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.91-108, 2011 (Hakemli Dergi)
39. Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) Matematik Soruları ile Ortaöğretim Matematik Dersi Yazılı Sınav Sorularının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi’ne Göre Değerlendirilmesi
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, ss.27-48, 2011 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
38
5. 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ZEKA TÜRLERİNE GÖRE MATEMATİKSEL MODELLEME PROBLEMİ ÇÖZEBİLME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
I. International Scientific and Vocational Studies Congress, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
6. Evaluation of Turkish Undergraduates’ Images of Scientist
International LUMAT Symposium, Helsinki, Finlandiya, 22 - 24 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
8. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Bölme İşlemine Yönelik Alan Bilgisinin İncelenmesi
16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
9. Öğretmen Adaylarının Matematikçi İmajlarının İncelenmesi
16th International Primary School Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
10. ÖĞRETMEN ADAYI GÖZÜNDEN MATEMATİK ÖĞRETMENİ
16th International Primary Teacher Education SymposiumEuropean University of Lefke, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
11. Geogebra’xxnın ”İzi Aç” Özelliğinin Kullanımı ve Çeşitli Uygulamaları
16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
15. Examination of elementary school students problem solving and problem posing skills
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
17. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
International Conference on New Horizons in Education (INTE) 2015, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
18. Fonksiyon Kavramının Öğretiminde Yaşanan Güçlüklere Yönelik Akademisyen Görüşleri
II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
19. Matematik Öğretmeni Adaylarının İkili İşlem Kavramına Yönelik İspat ve Ters Örnek Oluşturma Performansları
II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
20. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının 1 1/3x4 İşlemine Kurdukları Problemlerin Kavramsal ve Semantik Analizi
6th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
21. Matematik Öğretmeni Adaylarının Ardışık Tek Sayıların İspatına Yönelik Model Oluşturma Süreçlerinin İncelenmesi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
22. Matematik Öğretmenlerinin Konu Temelli Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
25. Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar
3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
29. Elementary School Mathematics Education Students' Cognitive Models About Sequences And Series
3rd World Conference of Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, (Özet Bildiri)
32. Ülkemizde Matematik Eğitimi Araştırmaları: Bir İçerik Analizi Çalışması
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
33. Determining the Views of Prospective Mathematics Teachers About Proving
2nd International Symposium on Sustainable Development, Sarajevo, Bosna-Hersek, 8 - 09 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)
35. Farklı Perspektiflerden Öğretmen Yeterlikleri
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
38. Cebir Karoları ile Cebirsel İfadelerin Çarpımı Konusunun Öğretiminde Yaşanan Güçlükler
XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
9
2. Matematiksel Problem Kurma Sürecine İlişkin Modeller
Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma, Kemal ÖZGEN,Tuğrul KAR,Selin ÇENBERCİ,Yılmaz ZENGİN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.399-418, 2023
6. Akıl Yürütme ve İspat İlişkisi
MATEMATİKSEL İSPAT VE ÖĞRETİMİOkul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.89-112, 2020
7. Rasyonel Sayı Kavramı ve Hesaplama
Zorlanan Çocuklar için İlköğretim Matematik Öğretimi, Mehmet Fatih Öçal, Tuğrul Kar, Editör, Anı Yayıncılık, ss.111-135, 2018
8. Vektör Geometrisi
Geometri Öğretimi ve Öğrenimi, Burçin Gökkurt Özdemir, Tuğba Uygun, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.175-188, 2017
9. Deneysel Araştırma Deseni
Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz, Aypay Ahmet, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.255-291, 2015
Metrikler