Eğitim Bilgileri
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Anadolu Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Postmodern tüketici kabileleri ve sanal topluluklar: Netnografik bir araştırma
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Pazarlamada bilinçli tüketim ve tüketicilerin bilinçli tüketime ilişkin tutumlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019Pazarlama Araştırmalarında Etnografi Çalıştayı
Mesleki Eğitim
Çankaya Üniversitesi, Ankara
2014
2014NVivo Çalıştayı
Veri Analizi
NAM Nitel Araştırma Merkezi, Ankara
2013
2013Pazarlama Araştırmaları Semineri
Mesleki Eğitim
Pazarlama ve Pazarlama Araştirmaları Derneği (PPAD)
2012
201210. Araştırma Yöntemleri Semineri-Nitel Araştırma
Mesleki Eğitim
Anatolia-Detay Yayıncılık, Antalya
2011
2011Lisrel ile Yapısal Eşitlik Modellemesi
Veri Analizi
Pamukkale Üniversitesi, Denizli
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2015 - 2023
2015 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2009 - 2015
2009 - 2015Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorEğitim Öğretim Komisyonu Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDers Intibak Komisyonu Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorYatay ve Dikey Geçiş Komisyonu Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorMuafiyet ve İntibak Komisyonu Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2015 - 2023
2015 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2016 - 2020
2016 - 2020Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Uzmanlık Alan Dersi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
Tez Çalışması
Dijital Pazarlama
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Dijital Pazarlama
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorDoktora
GELENEKSEL PAZARLARDAN SANAL PAZARLARA: PSİKOLOJİK SAHİPLİK TEORİSİ BAĞLAMINDA DİJİTAL TÜKETİM
Özbölük T. (Danışman)
M.UĞUR(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Spiritüel Şifacılık Pazarı ve Şifacı Kimliği
Özbölük T. (Danışman)
A.ÇETİN(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
YAVAŞ TÜKETİM VE DİJİTAL MİNİMALİZM ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA
Özbölük T. (Danışman)
A.YEŞER(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Yavaş moda hareketi üzerine nitel bir araştırma
Özbölük T. (Danışman)
P.YILMAZ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
İslami Moda Pazarlaması Ekseninde Tesettür Modası
ÖZBÖLÜK T. (Danışman)
Z.KARAKAVAK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tüketicilerin satın alma kararında online ürün yorumlarından etkilenme düzeyinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
ÖZBÖLÜK T. (Danışman)
P.CANSU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal medya fenomenlerinin satın alma davranışı üzerine etkisi
ÖZBÖLÜK T. (Danışman)
K.AKDOĞAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (4)
Scopus (8)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (5)
2025
20251. Alternative Spiritualities and Identities on Social Media: Divination Workers' Identity Performances on YouTube
Özbölük T.
JOURNAL OF RELIGION MEDIA AND DIGITAL CULTURE , cilt.14, sa.3, ss.454-474, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20252. When brand cynicism turns into brand hate: the mediating role of brand hate on the relationship between brand cynicism and negative WOM
Kurtoğlu R., Özbölük T., Altın B.
Journal of Brand Management
, cilt.32, sa.1, ss.65-78, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Interpersonal versus Institutional Trust: Consumers’ Trust to Sharing Services and Its Impact on Continuance Intention
Ekici N., Özbölük T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRONIC MARKETING AND RETAILING
, cilt.14, sa.1, ss.87-106, 2023 (Scopus)
2023
20234. When modesty meets fashion: how social media and influencers change the meaning of hijab
Karakavak Z., Özbölük T.
JOURNAL OF ISLAMIC MARKETING
, cilt.14, sa.11, ss.2907-2927, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20225. The Role of Online Source Credibility and Influencer Identification on Consumers’ Purchase Decisions
Özbölük T., Akdoğan K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERNET MARKETING AND ADVERTISING
, cilt.16, ss.165-185, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20226. Revisiting the effects of inward negative emotions on outward negative emotions, brand loyalty, and negative WOM
Kurtoğlu R., Özbölük T., Hacıhasanoğlu P.
JOURNAL OF BRAND MANAGEMENT
, cilt.29, sa.1, ss.72-84, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
20217. The pursuit of uniqueness and craving for freedom: the meaning of luxury in the age of access
Özbölük T.
LEISURE STUDIES
, cilt.40, sa.2, ss.227-242, 2021 (SSCI, Scopus)
2019
20198. Online Yorumların Tüketici Satın Alma Kararına Etkisi: Kullanıcı Özellikleri Açısından Bir Değerlendirme
AKDENİZ P. C., ÖZBÖLÜK T.
İşletme Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.3104-3119, 2019 (TRDizin)
2019
20199. Sahipliğin Sıkıcılığından Erişimin Özgürlüğüne Kaçış: Akışkan Tüketime İlişkin Kavramsal Bir Çerçeve
ÖZBÖLÜK T.
JOURNAL OF ECONOMY CULTURE AND SOCIETY
, cilt.59, sa.1, ss.143-162, 2019 (TRDizin)
2019
201910. Escape from Burdens of Ownership to Freedom of access: A Conceptual Framework for Liquid Consumption
ÖZBÖLÜK T.
JOURNAL OF ECONOMY CULTURE AND SOCIETY
, sa.59, ss.143-162, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201811. Dijital Çağda Girişimci Pazarlama
ÖZBÖLÜK T.
Turkish Journal of Marketing
, cilt.3, sa.3, ss.223-237, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Üniversite Öğrencilerinin Emoji Kullanımları ve Emoji Kullanan Markalara Karşı Tutumları Üzerine Bir Araştırma
KURTOĞLU R., ÖZBÖLÜK T.
Business and Economics Research Journal
, cilt.9, sa.3, ss.697-713, 2018 (TRDizin)
2017
201713. NEGATIVE E-WOM AS A RESPONSE TO BRAND FAILURES: EVIDENCE FROM AN ONLINE BRAND COMMUNITY
ÖZBÖLÜK T., DURSUN Y.
International Journal of Management and Applied Science , cilt.3, sa.2, ss.141-146, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Online brand communities as heterogeneous gatherings: a netnographic exploration of Apple users
Özbölük T., Dursun Y.
JOURNAL OF PRODUCT AND BRAND MANAGEMENT
, cilt.26, sa.4, ss.375-385, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201615. Görsel İletişim Çağında Markaların Emoji ye Adaptasyonu
KURTOĞLU R., ÖZBÖLÜK T.
The Journal of Academic Social Science , cilt.4, sa.29, ss.144-155, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201516. Consumption Communities through a Marketing Lense
ÖZBÖLÜK T.
International Journal of Business and Management Studies , cilt.4, sa.2, ss.411-417, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201517. Postmodernizm Bağlamında Kabilenin Yeniden Keşfi Postmodern Tüketici Kabileleri
ÖZBÖLÜK T.
Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201518. Pazarlama Araştırmalarında Paradigmal Dönüşüm ve Etnografinin Dijitale Evrimi Netnografi
Özbölük T., Dursun Y.
ERCIYES UNIVERSITY JOURNAL OF FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES , sa.46, ss.227-247, 2015 (TRDizin)
2011
201119. Küresel finansal krizin KOBİ ler üzerindeki etkileri ve uygulanan pazarlama stratejileri
Gülmez M., Yılmaz C., Özbölük T.
Verimlilik Dergisi
, sa.3, ss.7-26, 2011 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. From Class to Mass: Consumer Motivations for Buying Second-Hand Luxury
Özbölük T.
5th International Conference On Innovative Studies Of Contemporary Sciences, Tokyo, Japonya, 14 Ocak 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. A Systematic Review on Consumer Behavior and COVID-19 Studies
ÖZBÖLÜK T.
5th International Conference on Covıd-19 Studies, Ankara, Türkiye, 24 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)
2016
20163. Negative e WOM as a Response to Brand Failures Evidence from an Online Brand Community
Özbölük T.
International Conference on Information Technology and Systems, Amsterdam, Hollanda, 6 - 07 Aralık 2016, ss.141-146, (Tam Metin Bildiri)
2015
20154. Consumption Communities Through a Marketing Lense
Özbölük T.
International Journal of Arts and Science's Conference, Vienna, Avusturya, 19 - 23 Nisan 2015, ss.411-417, (Tam Metin Bildiri)
2013
20135. Marka Kişiliği Algısı: Cep Telefon MarkalarıÜzerine Bir Araştırma
KURTOĞLU R., ÖZBÖLÜK T., HACIHASANOĞLU T.
18.Ulusal PazarlamaKongresi, Kars, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, ss.257-268, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Helal Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri
Özbölük T.
Tüm Yönleriyle Helal Tüketim Kavram, Kapsam, Süreç ve Uygulama, Özkan Bekir,Kurtoğlu Ramazan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.127-148, 2022
2019
20192. Marketing Semiotics in the Digital Age
Özbölük T., Kurtoğlu R.
The Role of Language and Symbols in Promotional Strategies and Marketing Schemes, Epure,Manuela Mihăeş,Lorena Clara, Editör, IGI Global yayınevi, New York, ss.47-64, 2019
2019
20193. The Marketer as Storyteller: Transmedia Marketing in a Participatory Culture
Özbölük T.
Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, Recep Yılmaz,M. Nur Erdem,Filiz Resuloğlu, Editör, IGI Global yayınevi, New York, ss.310-330, 2019
2016
20164. City Branding and the Power of Netnography in the Era of Social Media
Özbölük T.
Strategic Place Branding Methodologies and Theory for Tourist Attraction, Bayraktar Ahmet,Uslay Can, Editör, IGI Global yayınevi, New York, ss.202-225, 2016
Desteklenen Projeler
2017 - 2017
2017 - 2017Sorgun İş Geliştirme Merkezi (İŞGEM) için Teknik Destek Projesi
AB Destekli Diğer Projeler
(Proje Özeti)
Özbölük T., Kara M., Kurtoğlu R., Sarkım M.
2013 - 2015
2013 - 2015Postmodern Tüketici Kabileleri ve Sanal Topluluklar Netnografik Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÖZBÖLÜK T.
2013 - 2013
2013 - 2013From Local to Global (Erasmus IP Project)
Erasmus Projesi
(Proje Özeti)
Özbölük T.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2024
Ekim 2024Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022Erciyes Akademi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022JOURNAL OF ISLAMIC MARKETING
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022JOURNAL OF BRAND MANAGEMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022JOURNAL OF ISLAMIC MARKETING
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019The Role of Language and Symbols in Promotional Strategies and Marketing Schemes
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Haziran 2019
Haziran 2019Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Ocak 2018
Ocak 2018Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
Bildiri (Tam Metin)
Ocak 2018
Ocak 2018Boundary Blurred: A Seamless Customer Experience in Virtual and Real Spaces
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Haziran 2016
Haziran 2016Strategic Place Branding Methodologies and Theory for Tourist Attraction
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Ödüller
Aralık 2016
Aralık 2016Excellent Paper Award
Research World-40Th International Conference On Internet Technologies And Society
Mart 2011
Mart 2011
14. Geleneksel Tüketici Ödülleri, Bilimsel Çalışma Ödülü
Sanayi Ve Ticaret Bakanlığı (Tüketicinin Ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü)
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 132
h-indeksi (SCOPUS): 5
Jüri Üyelikleri
Haziran-2025
Haziran 2025Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Tez Savunma (Doktora)
- Erciyes Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Doktora Yeterlik Sınavı
- Erciyes Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Doktora Yeterlik Sınavı
- Erciyes Üniversitesi
Kasım-2022
Kasım 2022Doktora Yeterlik Sınavı
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Temmuz-2021
Temmuz 2021Doktora Yeterlik Sınavı
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi
Kasım-2018
Kasım 2018Doktora Yeterlik Sınavı
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Temmuz-2017
Temmuz 2017