Makaleler
30
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (4)
Scopus (12)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (2)
11. Investigation of the Relationship Between Middle School Students' Computational Thinking Skills and their STEM Career Interest and Attitudes Toward Inquiry
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.30, sa.4, ss.484-495, 2021 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
13. Improving Pre-Service Teachers’ Science Process Skills and Views about Scientific Inquiry
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.474-489, 2020 (TRDizin)
15. Analysis of Short Films of Prospective Teachers on Environmental Awareness
International Electronic Journal of Environmental Education
, cilt.10, sa.2, ss.136-146, 2020 (Scopus)
16. The Effect of Technology Supported Inquiry Based Learning in Science Education: Action Research
Journal of Education in Science Environment and Health
, cilt.6, sa.2, ss.120-133, 2020 (Hakemli Dergi)
17. Çocuğu Anaokuluna Devam Eden Ebeveynlerin Fen Etkinliklerine Katılımlarının İncelenmesi
Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.154-182, 2020 (TRDizin)
19. Adaptation of Physics Metacognition Inventory to Turkish
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.1, ss.125-137, 2019 (ESCI, TRDizin)
21. Analysis of Middle School Students’ Views on Scientific Inquiryin the Context of Science Achievement
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)
, cilt.9, sa.4, ss.373-388, 2018 (TRDizin)
22. Ortaokul Öğrencilerinin Gözlem Yapmaya İlişkin Algıları
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.1571-1584, 2018 (TRDizin)
23. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları FeTeMM Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.1502-1523, 2018 (TRDizin)
25. A Science Activity: Why? What for? How?
Journal of Inquiry Based Activities
, cilt.7, sa.2, ss.86-92, 2017 (TRDizin)
26. Özel Yetenekli Öğrencilerin FeTeMM’in Mühendisliği Hakkındaki İmajları
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.196-204, 2017 (TRDizin)
29. A comparison of the Attitudes of Rural and Urban Secondary School Students towards the Use of the Internet
World Journal on Educational Technology
, cilt.6, sa.2, ss.192-202, 2014 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
27
1. Difficulties experienced by prospective classroom teachers in engineering designprocess activities
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2. An investigation about learning outcomes of sciencecurriculum in terms ofscientific reasoning skills
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
3. Improving pre-servive teachers’ science process skills and views about scientific inquiry
The 13th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), 26 Ağustos - 30 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
4. Analysis of the Questions of the 5th Grade Mathematics Text Book with Daily Life
International Conference on Mathematics, 3 - 06 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
5. Draw a Mathematics Lesson: Middle School Students’ Perceptions About Mathematics Lesson
International Conference on Mathematics, 3 - 06 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
6. Determining secondary school students’ interest in mathematics
ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
7. Middle school students views on scientific inquiry: does academic achievement influence views concerning scientific inquiry?
17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
8. Adaptation of physics metacognition inventory to Turkish
17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
9. Evaluating the STEM activities prepared by prospective pre-school techers.
17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
10. Bir TÜBİTAK 4004 Projesi: Özel Yetenekli Kızlar Mühendislikle Tanışıyor
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
11. Preschool children’ metaphors of experiment
International Multidisciplinary Studies Congress, 25 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
12. Okul öncesi eğitiminde “Fetemm” konulu çalışmalardaki eğilimler
6th World Conference on Educational and Instructional Studies, 26 - 28 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
13. The investigation of 5th grade science textbooks activities in terms of scientific inquiry and engineering design process
International Multidisciplinary Studies Congress, Antalya, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
14. Bir fen bilimleri etkinliği: neden? niçin? nasıl?
8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
15. A comparative analysis of 2013 and 2017 curricula for science course
5th International Conference on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
16. Middle school studentsʹ metaphors of scientific inquiry
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
17. Multivariate assessment of middle school students’ interest in STEM career: a profile from Turkey
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
18. Üstün zekalı öğrencilerin bilimsel araştırma kavramı hakkındaki düşünceleri: bir BİLSEM örneği
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
19. Özel yetenekli öğrencilerin FeTeMM’in mühendisliği hakkındaki imajları
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
20. Cognitive and metacognitive questioning through physics in the topics of modern physics
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
21. Öğretmen gözünden kırsalda eğitim
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
22. Özel yetenekli öğrencilerin robotik uygulamalarına yönelik görüşleri
7th International Congress on New Trends in Education, 13 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
23. Science Teacher Candidates’ Epistemological Beliefs and Critical Thinking Disposition
International EJER Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
6
1. Beceri Temelli Soru Seti-IV Bileşik Değişken ve Denge Becerilerini Ölçme Soruları
Yeni Nesil Sorularla Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge Dökme, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.163-200, 2021
2. Eleştirel Düşünme Becerileri
Yeni Nesil Sorularla Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge Dökme, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.27-32, 2021
3. Bilimsel Muhakeme ve Kavram Öğretimi
Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.13-23, 2019
4. Bilişsel Gelişimi Hızlandırma Etkinlikleri-Olasılıklı Düşünme Etkinlikleri
Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.191-219, 2019
5. Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) Yöntemiyle Bilimsel Muhakeme
Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.23-33, 2019
6. Bilişsel Gelişimi Hızlandırma Etkinlikleri-Ters Orantılı Düşünme Etkinlikleri
Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.161-191, 2019
Metrikler
Yayın (WoS)
16
Yayın (Scopus)
14
Atıf (WoS)
40
H-İndeks (WoS)
3
Atıf (Scopus)
213
H-İndeks (Scopus)
8
Atıf (Scholar)
899
H-İndeks (Scholar)
17
Atıf (TrDizin)
36
H-İndeks (TrDizin)
4
Atıf (Sobiad)
150
H-İndeks (Sobiad)
7
Atıf (Diğer Toplam)
73
Proje
10
Tez Danışmanlığı
7
