Yayınlar & Eserler

Makaleler 30
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (4)
Scopus (12)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (2)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 27

1. Difficulties experienced by prospective classroom teachers in engineering designprocess activities

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2. An investigation about learning outcomes of sciencecurriculum in terms ofscientific reasoning skills

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

3. Improving pre-servive teachers’ science process skills and views about scientific inquiry

The 13th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), 26 Ağustos - 30 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

4. Analysis of the Questions of the 5th Grade Mathematics Text Book with Daily Life

International Conference on Mathematics, 3 - 06 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

6. Determining secondary school students’ interest in mathematics

ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

7. Middle school students views on scientific inquiry: does academic achievement influence views concerning scientific inquiry?

17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

8. Adaptation of physics metacognition inventory to Turkish

17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

9. Evaluating the STEM activities prepared by prospective pre-school techers.

17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

10. Bir TÜBİTAK 4004 Projesi: Özel Yetenekli Kızlar Mühendislikle Tanışıyor

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

11. Preschool children’ metaphors of experiment

International Multidisciplinary Studies Congress, 25 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

12. Okul öncesi eğitiminde “Fetemm” konulu çalışmalardaki eğilimler

6th World Conference on Educational and Instructional Studies, 26 - 28 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

13. The investigation of 5th grade science textbooks activities in terms of scientific inquiry and engineering design process

International Multidisciplinary Studies Congress, Antalya, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

14. Bir fen bilimleri etkinliği: neden? niçin? nasıl?

8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

15. A comparative analysis of 2013 and 2017 curricula for science course

5th International Conference on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

16. Middle school studentsʹ metaphors of scientific inquiry

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

17. Multivariate assessment of middle school students’ interest in STEM career: a profile from Turkey

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

18. Üstün zekalı öğrencilerin bilimsel araştırma kavramı hakkındaki düşünceleri: bir BİLSEM örneği

5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

19. Özel yetenekli öğrencilerin FeTeMM’in mühendisliği hakkındaki imajları

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

20. Cognitive and metacognitive questioning through physics in the topics of modern physics

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

21. Öğretmen gözünden kırsalda eğitim

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

22. Özel yetenekli öğrencilerin robotik uygulamalarına yönelik görüşleri

7th International Congress on New Trends in Education, 13 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

24. 7th Grade Students' Views On Combining The Use Of Computer Simulations And Laboratory Activities In Science Teaching

Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.1173-1177, (Tam Metin Bildiri) identifier

25. An action research on teaching science through technology supported inquiry - based learning: a pilot study

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.46-52, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

26. The effect of three different teaching tools in science education on the students' attitudes towards computer

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2652-2657, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

27. Turkish elementary school students' performance on integrated science process skills

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3469-3475, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier
Kitaplar 6

1. Beceri Temelli Soru Seti-IV Bileşik Değişken ve Denge Becerilerini Ölçme Soruları

Yeni Nesil Sorularla Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge Dökme, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.163-200, 2021

2. Eleştirel Düşünme Becerileri

Yeni Nesil Sorularla Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge Dökme, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.27-32, 2021

3. Bilimsel Muhakeme ve Kavram Öğretimi

Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.13-23, 2019

4. Bilişsel Gelişimi Hızlandırma Etkinlikleri-Olasılıklı Düşünme Etkinlikleri

Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.191-219, 2019

5. Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) Yöntemiyle Bilimsel Muhakeme

Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.23-33, 2019

6. Bilişsel Gelişimi Hızlandırma Etkinlikleri-Ters Orantılı Düşünme Etkinlikleri

Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.161-191, 2019
Metrikler

Yayın

63

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

14

Atıf (WoS)

40

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

213

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

899

H-İndeks (Scholar)

17

Atıf (TrDizin)

36

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

150

H-İndeks (Sobiad)

7

Atıf (Diğer Toplam)

73

Proje

10

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları