Biyografi
Lisans: Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik öğretmenliği (2002)
Yüksek lisans: Balıkesir Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği (2006)
Doktora: Karadeniz Teknik Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği (2014)
Eğitim Bilgileri
2007 - 2014
2007 - 2014Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Matematik tarihi etkinlikleriyle zenginleştirilmiş sınıf ortamlarından yansımalar: Bir aksiyon araştırması
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr)
2006
2006Yüksek Lisans
Açılar ve üçgenler konusunun ilköğretim 7.sınıf öğrencilerine Vee diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi Uygulamaları
Veri Analizi
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Araştırma Etiği
Mesleki Eğitim
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Veri Analizinde Karar Verme Süreçleri
Veri Analizi
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Nitel Araştırma Yöntemlerine Giriş
Mesleki Eğitim
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Meta-Analiz ve CMA Kullanımı (A'dan Z'ye)
Veri Analizi
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Nicel Araştırma Yöntemleri 2
Mesleki Eğitim
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Eğitimi
Veri Analizi
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021GPower ile Güç Analizi
Veri Analizi
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Nicel Araştırma Yöntemlerine Giriş
Mesleki Eğitim
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Literatür Tarama ve Kaynaklara Ulaşma Stratejileri
Mesleki Eğitim
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Mentimeter ile Etkileşimli Sunum Eğitimi
Mesleki Eğitim
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Amos ile Yapısal Eşitlik Modellemesi Eğitimi
Veri Analizi
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021HLM Eğitimi
Veri Analizi
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2021
2021Başarı Testleri için Test ve Madde Analizi Programı (TAP)
Veri Analizi
Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi
2014
2014Meta-Analiz
Veri Analizi
Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık
2007
2007Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi: NVivo
Veri Analizi
Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2015 - 2020
2015 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorRektörlük Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2015 - 2022
2015 - 2022Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2015
2002 - 2015Matematik Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı, Devlet Ortaokulu, Matematik Öğretmeni
2002 - 2014
2002 - 2014Öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİCEL VERİ ANALİZİ
Matematiksel Kavramların Tarihsel Gelişim Sürecinin İncelenmesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Matematiksel Kavramların Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK
Eğitim Araştırmalarında Ölçek Geliştirme (Sosyal Bilimler Enstitüsü-Sınıf Öğretmenliği)
Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Sosyal Bilimler Enstitüsü-Sınıf Öğretmenliği)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Sosyal Bilimler Enstitüsü-Eğitim Yönetimi)
Eğitim İstatistiği (Fen Bilimleri Enstitüsü-Fen Bilgisi Öğretmenliği)
Eğitim İstatistiği (Sosyal Bilimler Enstitüsü-Eğitim Yönetimi)
Eğitim Araştırmalarında Veri Analizi (Sosyal Bilimler Enstitüsü-Sınıf Öğretmenliği)
Spor Bilimlerinde İstatistik (Sağlık Bilimleri Enstitüsü)
Lisans
GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ
Öğretmenlik Uygulaması II
Öğretmenlik Uygulaması I
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI
Matematik Tarihi
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme
Topluma Hizmet Uygulamaları
Matematik Felsefesi
MATEMATİK DERS KİTABI İNCELEMESİ
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
Analiz3
Analiz 1
MATEMATİK FELSEFESİ
Oyunla Matematik Öğretimi
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME
Genel Matematik 1
OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ
İstatistik
MATEMATİK TARİHİ
İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ
ANALİZ III
Sınıfiçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi (Güz)
Sınıfiçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi (Bahar)
Matematik Tarihi (4. Sınıf)
Geometri ve Ölçme Öğretimi
Matematik Tarihi (1. Sınıf)
Analiz III
Okul Deneyimi
Özel Öğretim Yöntemleri II
Öğretmenlik Uygulaması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Analiz II
Analiz I
İstatistik ve Olasılık I
İstatistik II
İstatistik ve Olasılık II
Matematik Öğretimi I
Genel Matematik
Matematik Öğretimi II
Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi (İ.Ö)
Genel Matematik I
Geometri
Genel Matematik II
Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi
İstatistik (İ.Ö)
İstatistik
Temel Matematik II
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
ÖZEL YETENEKLİ VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN PRİZMA KONUSUNDAKİ SOYUTLAMA SÜREÇLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
Bütüner S. Ö. (Danışman)
M.MURAT(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Farklı Başarı Düzeyindeki Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Örüntü Genelleme Görevlerindeki Kullandıkları Stratejilerin ve Yaklaşımların İncelenmesi
Bütüner S. Ö. (Danışman)
H.MERT(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Matematik Ders Notu 5 Olan Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sayı Hissi Stratejilerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi
Baltacı S., Bütüner S. Ö. (Eş Danışman)
T.Ebru(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI VE UYGULANMASI
Baltacı S., Bütüner S. Ö. (Eş Danışman)
E.ÇALIŞKAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kavram karikatürü uygulamalarının 5.sınıf öğrencilerinin matematiksel dil kullanımına yansımaları: Bir eylem araştırması
Hacısalihoğlu Karadeniz M., Bütüner S. Ö. (Eş Danışman)
D.AYGÜN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Creative learning environments and mathematics self-efficacy as predictors of mathematics achievement: Insights from PISA 2022 across three countries – Korea, Canada, and Türkiye
Bütüner S. Ö., Güner P., Güler M.
Thinking Skills and Creativity
, cilt.58, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. A meta-analysis on the effect of learning analytics interventions on students’ academic performance
Kokoç M., BÜTÜNER S. Ö., Güler M.
Journal of Research on Technology in Education
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Matematik Ders Notu 4 ve 5 Olan 8. Sınıf Öğrencilerinin Örüntü Genelleme Görevlerinde Kullandıkları Stratejilerin İncelenmesi
Mert H., Bütüner S. Ö.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.1-18, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Exploring high-achieving eighth grade students’ solution strategies and performance on the arithmetic mean problem
Bütüner S. Ö.
Turkish Journal of Mathematics Education , cilt.5, sa.3, ss.70-81, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. The effects of online learning self-efficacy and attitude toward online learning in predicting academic performance: The case of online prospective mathematics teachers
Bütüner S. Ö., Baltacı S.
Tuning Journal for Higher Education
, cilt.11, sa.1, ss.197-241, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
20236. Does a flipped classroom model work in mathematics education? A meta-analysis
Güler M., Kokoç M., Bütüner S. Ö.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.28, sa.1, ss.57-79, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20227. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Öz-Yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Baltacı S., Bütüner S. Ö., Çalışkan E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, ss.472-508, 2022 (TRDizin)
2022
20228. A meta-analysis of the impact of mobile learning on mathematics achievement
Guler M., Bütüner S. Ö., Danisman S., Gursoy K.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.27, sa.2, ss.1725-1745, 2022 (SSCI, ESCI, Scopus)
2022
20229. PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS’ BELIEF AND SUGGESTIONS ON THE TEACHING, LEARNING AND ASSESSMENT OF STATISTICS İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTATİSTİK DERSİNİN İSLENİŞİNE, ÖĞRENİLMESİNE VE DEĞERLENDİRMESİNE İLİŞKİN İNANÇ VE ÖNERİLERİ*
Filiz M., Bütüner S. Ö.
Milli Egitim
, cilt.51, sa.233, ss.557-580, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
202110. THE CONCEPT OF ANGLE IN TURKISH AND SINGAPOREAN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEXTBOOKS: DYNAMIC OR STATIC?
Bütüner S. Ö.
International Online Journal of Primary Education
, cilt.10, sa.1, ss.89-105, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Content and Problem Analysis in Turkish and Singaporean Mathematics Textbooks: The Case of Multiplying Fractions
Bütüner S. Ö.
REDIMAT-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LAS MATEMATICAS
, cilt.10, sa.2, ss.117-151, 2021 (ESCI)
2020
202012. Comparison of High-Achieving Sixth Grade Students' Performances on Written Computation, Symbolic Representation, and Pictorial Representation Tests
Bütüner S. Ö.
Acta Didactica Napocensia
, cilt.13, sa.2, ss.233-255, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. A Comparison of Turkish and Singaporean Textbooks in Relation to the Instructional Content on Mental Computation in Arithmetic Operations
BÜTÜNER S. Ö.
Turkish Journal of Mathematics Education (TUJME) , cilt.1, sa.1, ss.79-112, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Kavram Karikatürü Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Sembol, Terim, Kavram Kullanımına Yansımaları
Aygün D., Hacısalihoğlu Karadeniz M., Bütüner S. Ö.
International Journal of Educational Studies in Mathematics
, cilt.7, sa.3, ss.151-172, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. An evaluation of activities based on the use of the history of mathematics as a tool
Bütüner S. Ö.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.4, sa.2, ss.139-164, 2020 (Scopus)
2020
202016. Türkiye’de Okutulan Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Aritmetik Ortalama Kavramına İlişkin Öğrencilere Sunduğu Öğrenme Fırsatları
Bütüner S. Ö.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, cilt.11, sa.1, ss.157-187, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202017. A comparison of the instructional content on division of fractions in Turkish and Singaporean textbooks
BÜTÜNER S. Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.51, sa.2, ss.265-293, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
202018. The Use of History of Mathematics in the Mathematics Classroom: An Action Study
BÜTÜNER S. Ö., Baki A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.92-117, 2020 (ESCI, Scopus)
2019
201919. Problem Analysis in Turkish and Singapore Mathematics Textbooks: Division of Fraction
Onder Butuner S. Ö.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.47, ss.370-394, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201820. A Meta-Synthesis of the Studies Using History of Mathematics in Mathematics Education
Baki A., Bütüner S. Ö.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.4, ss.824-845, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201821. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Açılar Konusundaki Öğrenci Kavram Yanılgılarının Farkındalıklarının Belirlenmesi
Bütüner S. Ö., Filiz M.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.35, ss.123-144, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201822. Comparing the use of number sense strategies based on student achievement levels
BÜTÜNER S. Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.49, sa.6, ss.824-855, 2018 (ESCI, Scopus)
2018
201823. Secondary School Mathematics Teachers’ Knowledge Levels and Use of History of Mathematics
Bütüner S. Ö.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.6, sa.1, ss.9-20, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201724. Öğretmen Adaylarının Geometri Alan Bilgilerinin Belirlenmesi: Açı, Köşegen, Yükseklik, Dörtgen
Bütüner S. Ö.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.2, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma
Bütüner S. Ö., Güler M.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.12, sa.23, ss.161-184, 2017 (TRDizin)
2017
201726. Exploring Turkish Mathematics Teachers’ Content Knowledge of Quadrilaterals
Bütüner S. Ö., Filiz M.
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.3, ss.395, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201727. Exploring high-achieving sixth grade students' erroneous answers and misconceptions on the angle concept
BÜTÜNER S. Ö., Filiz M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.48, sa.4, ss.533-554, 2017 (ESCI, Scopus)
2016
201628. From Babylonian Numerals to Pythagorean Triples
Bütüner S. Ö.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.273-291, 2016 (TRDizin)
2016
201629. Matematik Öğretmeni Adaylarının Dörtgenleri Sınıflandırma Becerilerinin İncelenmesi
BÜTÜNER S. Ö., FİLİZ M.
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.43-56, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201630. The use of concrete learning objects taken from the history of mathematics in mathematics education
BÜTÜNER S. Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.47, sa.8, ss.1156-1178, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201531. Using History of Mathematics to Teach Volume Formula of Frustum Pyramids Dissection Method
Bütüner S. Ö.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.3, sa.12, ss.1034-1048, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201532. Impact of Using History of Mathematics on Students Mathematics Attitude: A Meta-Analysis Study
Bütüner S. Ö.
EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.3, sa.4, ss.337-349, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201333. 6 7 ve 8 Sınıf ders kitaplarında matematik tarihinin kullanım şekilleri
BAKİ A., BÜTÜNER S. Ö.
İlköğretim Online
, 2013 (Scopus, TRDizin)
2012
201234. Fenomenografik araştırma yöntemi
Çekmez E., Yıldız C., Bütüner S. Ö.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.77-102, 2012 (TRDizin)
2011
201135. Fen öğretiminde karşılaşılan matematik temelli sıkıntılar fen ve teknoloji öğretmenlerinin tecrübelerinden yansımalar
BÜTÜNER S. Ö., UZUN S.
Kuramsal Eğitim Bilim , 2011 (TRDizin)
2011
201136. Development of attitude scale toward the usage of history of mathematics
BÜTÜNER S. Ö., BAKİ A.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.278-311, 2011 (TRDizin)
2011
201137. Örüntü ve ilişkiler: Eski Çin matematiğinden alınmış birim küp modelleri
BÜTÜNER S. Ö.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.10, sa.3, ss.1-8, 2011 (TRDizin)
2011
201138. Örüntü ve İlişkiler Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri
Bütüner S. Ö.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.10, sa.3, 2011 (TRDizin)
2011
201139. Cebirin tarihsel gelişimi
Baki A., Bütüner S. Ö.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.198-231, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201040. 1999-2007 TIMSS fen bilimleri ve matematik sonuçlarının karşılaştırılması: Sınavda en başarılı ilk beş ülke-Türkiye örneği
UZUN S., BÜTÜNER S. Ö., YİĞİT N.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.9, sa.3, ss.1174-1188, 2010 (TRDizin)
2010
201041. Ölçme değerlendirme okuryazarlığı envanterinin Türkçeye uyarlanması
Bütüner S. Ö., Yiğit N., Odabaşı Çimer S.
EDUCATION SCIENCES , cilt.5, sa.3, ss.792-809, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201042. Dinamik Geometri Yazılımlarından Cabri ile Yansıma ve Öteleme Hareketlerinin Öğretimi
BÜTÜNER S. Ö.
İlköğretim Online , 2010 (TRDizin)
2010
201043. Matematiksel bilginin doğasına yönelik bir inanç ölçeği geliştirme çalışması
Baki A., Bütüner S. Ö.
EDUCATION SCIENCES , cilt.5, sa.4, ss.1993-2005, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201044. Öğretmenlerin öğrencilerine verdikleri dönütlerin tiplerinin ve niteliklerinin incelenmesi
ÇİMER ODABAŞI S., BÜTÜNER S. Ö., YİĞİT N.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.517-538, 2010 (TRDizin)
2009
200945. Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar
BAKİ A., BÜTÜNER S. Ö.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.8, sa.1, ss.146-158, 2009 (TRDizin)
2008
200847. Öğretim amaçlı örütbağ sitesi değerlendirme ölçeği geliştirme
YİĞİT N., BÜTÜNER S. Ö., DERTLİOĞLU K.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.38-51, 2008 (TRDizin)
2008
200848. Açılar ve üçgenler konusunun anlamlı öğrenme araçlarından V diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak öğretimi
Bütüner S. Ö., Gür H.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.1-18, 2008 (TRDizin)
2008
200849. 8 Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi
BÜTÜNER S. Ö.
İlköğretim Online , 2008 (TRDizin)
2008
200850. Cebri Yazma Metotlarımız Nasıl Değişim Gösterdi:Tarihe Yolculuk
BÜTÜNER S. Ö.
İlköğretim Online , cilt.7, sa.1, ss.218-222, 2008 (TRDizin)
2008
200851. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Kitabının Kritiği
BÜTÜNER S. Ö.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , 2008 (TRDizin)
2008
200852. Mısır Matematiği
BÜTÜNER S. Ö.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.7, sa.2, ss.537-539, 2008 (TRDizin)
2007
200753. Grafiksel Bilgi Gösterimi: Matematik Eğitiminde Etkili Araçlar Olarak Zihin ve Kavram Haritaları
BÜTÜNER S. Ö.
İlköğretim Online , 2007 (TRDizin)
2007
200754. V Diyagramına yönelik bir tutum ölçeǧinin geliştirilme çalışması
Bütüner S. Ö., Gür H.
MILLI EGITIM
, cilt.36, sa.176, ss.72-85, 2007 (Scopus)
2006
200655. Matematik derslerinde kullanılan zihin haritalama tekniğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi
Gür H., Bütüner S. Ö.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.5, sa.2, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200656. Bir anlamlı öğrenme aracı olan zihin haritalarına yönelik öğrencilerin görüşleri ve tutumları
BÜTÜNER S. Ö.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200657. İlköğretim Matematik Dersi 6–8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabının İncelenmesi
Bütüner S. Ö.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.5, sa.2, ss.123-125, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Matematik Ders Notu 5 Olan Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sayı Hissi Stratejilerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi
BALTACI S., BÜTÜNER S. Ö., Kulak T. E.
6. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Türkiye, 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Ortaokul Matematik Ders Kitapları Ne Sunuyor?, Öğrenciler Ne Biliyor?: Aritmetik Ortalama Kavramı Örneği
BÜTÜNER S. Ö.
16. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sivas, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2021
20213. Çevrimiçi Öğrenme Öz Yeterlik Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Bütüner S. Ö., Baltacı S., Çalışkan E.
5. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.100-101, (Özet Bildiri)
2020
20204. Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarında Açı Kavramı
Bütüner S. Ö.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.678-680, (Özet Bildiri)
2019
20195. Matematik Dersi Karne Notu 4 ve 5 Olan Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Hesaplama, Sembolik Temsil ve Görsel Temsil Testlerindeki Performanslarının Karşılaştırılması
Bütüner S. Ö.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.48-50, (Özet Bildiri)
2019
20196. Kavram Karikatürleriyle İşlenen Matematik Derslerinden Yansımalar: 5. Sınıf Örneği
Bütüner S. Ö.
Uluslararası Karadenize Kıyısı olan Ülkeler Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 20 - 22 Temmuz 2019, ss.106-107, (Özet Bildiri)
2019
20197. Concept of Arithmetic Mean in Turkish and Singaporean Mathematics Textbooks
Bütüner S. Ö.
ICMME 2019/International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Konya, Türkiye, 11 - 13 Temmuz 2019, ss.306-308, (Özet Bildiri)
2019
20198. Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerle Çarpma İşlemi Konusunun Öğretim İçeriği Açısından Karşılaştırılması
Bütüner S. Ö.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 Haziran 2019 - 22 Haziran 2020, ss.101-103, (Özet Bildiri)
2019
20199. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Tarihi Bilgi Düzeylerinin ve Matematik Tarihini Kullanma Durumlarının Tespiti
Bütüner S. Ö.
Uluslararası 19 Mayıs Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Samsun, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2019, ss.123-124, (Özet Bildiri)
2019
201910. Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerde Bölme İşlemi Konusunda Yer Verilen Problem Tipleri Açısından Karşılaştırılması
Bütüner S. Ö.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.128-130, (Özet Bildiri)
2019
201911. Matematik Tarihinin Araç Olarak Kullanımına Yönelik Hazırlanan Etkinliklerin, Matematik Tarihinin Kullanımının Önündeki Engeller Açısından Değerlendirilmesi
Bütüner S. Ö.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.113-115, (Özet Bildiri)
2017
201712. Matematik Tarihinin Matematik Eğitiminde Kullanımı Üzerine Yapılan Çalışmaların Analizi
Bütüner S. Ö.
1. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, ss.121-122, (Özet Bildiri)
2017
201713. Öğretmen Adaylarının Geometri Alan Bilgilerinin Belirlenmesi: Açı, Köşegen, Yükseklik, Dörtgen
Bütüner S. Ö.
15. Geometri Sempozyumu, Amasya, Türkiye, 3 - 07 Temmuz 2017, ss.123-124, (Özet Bildiri)
2017
201714. Matematik Öğretiminde Matematik Tarihinden Yararlanmanın Öğrencilerin Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Bütüner S. Ö.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 3, Afyonkarahisar, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.97-98, (Özet Bildiri)
2016
201615. Investigating high achieving sixth grade students erroneous answers on the angle concept in Yozgat
Bütüner S. Ö.
IDEAL, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.154-155, (Özet Bildiri)
2016
201616. Ortaokul Fen ve Matematik Sınav Sorularının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
Bütüner S. Ö.
XVIII. AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.132-133, (Özet Bildiri)
2015
201517. Babil Sayılarından Pisagor Üçlülerine
Bütüner S. Ö.
II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.143-144, (Özet Bildiri)
2015
201518. Matematik Tarihinin Kesik Kare Piramidin Hacim Formulünün Öğretiminde Kullanımı
Bütüner S. Ö.
Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, ss.102-103, (Özet Bildiri)
2014
201419. Matematik tarihi öğrenme öğretme ortamlarında nasıl kullanılabilir Etkinlik örnekleri
Bütüner S. Ö.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.212-213, (Özet Bildiri)
2014
201420. Matematik tarihi bilgi düzeyi testinin geliştirilmesi
Bütüner S. Ö.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.186-187, (Özet Bildiri)
2012
201221. Matematik tarihinin alternatif kullanım yolları üzerine örnek uygulamalar
Bütüner S. Ö.
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.88-90, (Özet Bildiri)
2012
201222. İlköğretim Matematik Ders Kitaplarının Matematik Tarihinin Kullanım Yolları Açısından Değerlendirilmesi
Bütüner S. Ö.
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.241-242, (Özet Bildiri)
2010
201023. Matematik tarihi etkinlikleriyle zenginleştirilmiş sınıf ortamından yansımalar
Bütüner S. Ö.
9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.210-211, (Özet Bildiri)
2009
200924. Matematik eğitiminde uluslar arası platformda neredeyiz
Bütüner S. Ö.
Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.9-10, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Merkezi Eğilim Ölçülerinin Öğretimi
BÜTÜNER S. Ö., BALTACI S.
Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi (3. Basım), BALTACI SERDAL, BÜTÜNER SUPHİ ÖNDER, Editör, Nobel, ss.211-240, 2024
2023
20232. Psikolojik Testlerin Sahip Olması Gereken Nitelikler I: Güvenirlilik
Bütüner S. Ö.
Psikolojik Testler, Mehmet Filiz,Ahmet Çağlar Özdoğan,Meral Koldaş, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.94-117, 2023
2023
20233. Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi (Güncellenmiş 2. Baskı)
Baltacı S. (Editör), Bütüner S. Ö. (Editör)
Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi (Güncellenmiş 2. Baskı), Serdal Baltacı,Suphi Önder Bütüner, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-318, 2023
2023
20234. Merkezi Eğilim Ölçülerinin Öğretimi
Bütüner S. Ö., Baltacı S.
Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi , Serdal Baltacı,Suphi Önder Bütüner, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-318, 2023
2023
20235. Geometri Öğrenme Alanındaki Olası Hatalar ve Kavram Yanılgıları I; Çokgenler, Açılar
BÜTÜNER S. Ö.
Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler, Erhan Ertekin; Suphi Önder Bütüner, Editör, Vizetek, Ankara, ss.371-403, 2023
2022
20226. Matematik Dersi İçin Temel Çalışma Becerileri
Bütüner S. Ö.
Matematik Kaygısı, Erhan Ertekin; Bülent Dilmaç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.143-174, 2022
2022
20227. Akıl Yürütme ve Örüntü
Bütüner S. Ö.
Mantıksal Akıl Yürütme, Erdem Emrullah, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.61-82, 2022
2021
20218. Matematiğin Kullanışlılığı
Bütüner S. Ö.
Matematiğin Duyuşsal Özellikleri, Ertekin Erhan,Dilmaç Bülent, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-208, 2021
2020
20209. Açı Kavramı ve Öğretimi
BÜTÜNER S. Ö.
Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Erhan Ertekin, Melihan Ünlü, Editör, Pegem Akademi, ss.137-166, 2020
2019
201910. Matematik Tarihinin Öğretimde Kullanımı
BÜTÜNER S. Ö.
Matematik Öğretiminin Temelleri: ORTAOKUL, Güney HACIÖMEROĞLU Kamuran TARIM, Editör, Anı Yayıncılık, ss.393-430, 2019
2019
201911. İlkokulda Matematik Tarihinin Kullanımı
BÜTÜNER S. Ö.
Matematik Öğretiminin Temelleri: İLKOKUL, Kamuran TARIM, Güney HACIÖMEROĞLU, Editör, Anı Yayıncılık, ss.331-350, 2019
Desteklenen Projeler
2025 - 2025
2025 - 2025Disiplinler Arası Yaklaşımlarla Bilim Ve Doğa Okulu 2
TÜBİTAK Projesi
Boyraz H.(Yürütücü), Bütüner S. Ö.
2025 - 2025
2025 - 2025Hay(M)At-Hayatın İçindeki Matematik 2
TÜBİTAK Projesi
Başün A. R.(Yürütücü), Bütüner S. Ö.
2024 - 2025
2024 - 2025Hay(M)At- Hayatin İçindeki Matematik
TÜBİTAK Projesi
Başün A. R.(Yürütücü), Bütüner S. Ö.
2022 - 2023
2022 - 2023Matematikle Eğlenerek Öğrenmeye Evet!
TÜBİTAK Projesi
Boyraz H.(Yürütücü), Bütüner S. Ö.
2022 - 2023
2022 - 2023Ortaokul Matematik Ders Kitapları Ne Sunuyor?, Öğrenciler Ne Biliyor?: Aritmetik Ortalama Kavramı Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BÜTÜNER S. Ö. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAmasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorInternational Journal of Comparative Education and Development
Editörler Kurulu Üyesi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorManisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEurasian Journal of Teacher Education
Editörler Kurulu Üyesi
2018 - 2018
2018 - 2018e-international journal of educational research
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorMatematik Eğitimi Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2025
Aralık 2025BMC PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2025
Aralık 2025BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025The Journal of Educational Research
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025APPLIED COGNITIVE PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025DISCOVER EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2025
Ekim 2025GLOBALISATION, SOCIETIES AND EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025Journal Of Pedagogical Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025International Journal of Comparative Education and Development
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025SCHOOL SCIENCE AND MATHEMATICS JOURNAL FOR ALL SCIENCE AND MATHEMATICS TEACHERS
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025EDUCATIONAL STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025EDUCATIONAL STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025SN Social Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025SCHOOL SCIENCE AND MATHEMATICS JOURNAL FOR ALL SCIENCE AND MATHEMATICS TEACHERS
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025Discover Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025International Journal of Educational Studies in Mathematics
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025Mathematical Thinking and Learning
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2025
Nisan 2025International Journal of Comparative Education and Development
ESCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2025
Nisan 2025Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2025
Ocak 2025Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024Discover Psychology
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024SN Social Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024BMC PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2024
Kasım 2024International Journal of Comparative Education and Development
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024TURKISH JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2024
Temmuz 2024EDUCATIONAL STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2024
Temmuz 2024Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Journal of Pedagogical Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Journal of Pedagogical Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023Turkish journal of mathematics Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022HAYEF: Journal of Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022International Online Journal of Primary Education (IOJPE)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2021
Mart 2021International Online Journal of Primary Education (IOJPE)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2021
Mart 2021BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2021
Mart 2021Journal of pedagogical Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Journal of pedagogical Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Journal of Pedagogical Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020Milli Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020International Journal of Educational Studies in Mathematics
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2020
Mart 2020Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019Pegem Eğitim Öğretim Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2019
Mart 2019INTERNATIONAL jOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018International Journal Of Educational Studies in Mathematics
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018CULTURA Y EDUCACION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2018
Ağustos 2018Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2018
Mart 2018İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2018
Şubat 2018EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017ıNTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2016
Aralık 2016Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2015
Aralık 2015Kırşehir ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Kasım 2025
Kasım 20257. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Türkiye
Eylül 2024
Eylül 202416. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Türkiye
Ekim 2023
Ekim 20236. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Ankara, Türkiye
Eylül 2023
Eylül 202315. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Türkiye
Ekim 2021
Ekim 2021Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 5
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Antalya, Türkiye
Mayıs 2021
Mayıs 2021
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Burdur, Türkiye
Eylül 2019
Eylül 2019Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 4
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
İzmir, Türkiye
Ekim 2018
Ekim 2018
13. Ulusal Fen ve Matematik Eğitim Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Denizli, Türkiye
Mayıs 2017
Mayıs 2017Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 3
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Afyonkarahisar, Türkiye
Eylül 2016
Eylül 2016
12. Ulusal Fen ve Matematik Eğitim Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bütüner S. Ö.
Trabzon, Türkiye
Ödüller
Mayıs 2005
Mayıs 2005
Yapılandırmacı İlköğretim Matematik 1-5 Öğretim Programının Sınıf Öğretmenlerine Tanıtımının Yapılması
Milli Eğitim Bakanlığı
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
26 Eylül 2019 - 28 Eylül 2025
26 Eylül 2019 - 28 Eylül 20254. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Oturum Başkanı
İzmir-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 150
h-indeksi (SCOPUS): 6
Jüri Üyelikleri
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
8. Sınıf Öğrencilerinin Veri İşleme Öğrenme Alanına Yönelik İstatistiksel Araştırma Süreçlerinin İncelenmesi - Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Mart-2023
Mart 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Amasya Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Mayıs-2022
Mayıs 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Çukurova Üniversitesi
Mayıs-2022
Mayıs 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
9. SINIF MATEMATİK DERS KİTAPLARINDAKİ SORULARIN PISA MATEMATİK OKURYAZARLIĞI ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ - Çukurova Üniversitesi
Temmuz-2021
Temmuz 2021Tez Savunma (Doktora)
ARCS KATEGORİLERİ İLE BÜTÜNLEŞMİŞ BİLİŞSEL ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN ÇOKGENLER VE ÜÇGENLER KONUSUNDAKİ ÖĞRENME DÜZEYLERİNE VE MOTİVASYONLARINA ETKİSİ - Balıkesir Üniversitesi
Ekim-2019
Ekim 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Kavram karikatürü uygulamalarının 5.sınıf öğrencilerinin matematiksel dil kullanımına yansımaları: Bir eylem araştırması - Giresun Üniversitesi
Ekim-2019
Ekim 2019Tez Savunma (Doktora)
Ortaokul öğrencileri için matematik tarihi destekli etkinliklerin geliştirilmesi ve öğrenciler üzerindeki yansımalarının incelenmesi - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Nisan-2019
Nisan 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yabancı uyruklu öğrencilerin matematik öğreniminde karşılaştıkları sorunların belirlenmesi - Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Nisan-2019
Nisan 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Matematik öğretmenlerinin ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ile ilgili bilgileri ve bu bilgilerinin sınıf içi uygulamalarına yansımaları - Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Nisan-2018
Nisan 2018