SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A Comparison of Turkish and Singaporean Textbooks in Relation to the Instructional Content on Mental Computation in Arithmetic Operations
Turkish Journal of Mathematics Education (TUJME)
, cilt.1, sa.1, ss.79-112, 2020 (Hakemli Dergi)
The Use of History of Mathematics in the Mathematics Classroom: An Action Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.92-117, 2020 (ESCI)
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Açılar Konusundaki Öğrenci Kavram Yanılgılarının Farkındalıklarının Belirlenmesi
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.35, ss.123-144, 2018 (Hakemli Dergi)
Comparing the use of number sense strategies based on student achievement levels
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.49, sa.6, ss.824-855, 2018 (ESCI)
Öğretmen Adaylarının Geometri Alan Bilgilerinin Belirlenmesi: Açı, Köşegen, Yükseklik, Dörtgen
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.2, 2017 (Hakemli Dergi)
From Babylonian Numerals to Pythagorean Triples
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.273-291, 2016 (Hakemli Dergi)
Matematik Öğretmeni Adaylarının Dörtgenleri Sınıflandırma Becerilerinin İncelenmesi
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.43-56, 2016 (Hakemli Dergi)
Impact of Using History of Mathematics on Students Mathematics Attitude: A Meta-Analysis Study
EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.3, sa.4, ss.337-349, 2015 (Hakemli Dergi)
Fenomenografik araştırma yöntemi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.77-102, 2012 (Hakemli Dergi)
Development of attitude scale toward the usage of history of mathematics
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.278-311, 2011 (Hakemli Dergi)
Örüntü ve İlişkiler Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.10, sa.3, 2011 (Hakemli Dergi)
Cebirin tarihsel gelişimi
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.198-231, 2011 (Hakemli Dergi)
Ölçme değerlendirme okuryazarlığı envanterinin Türkçeye uyarlanması
EDUCATION SCIENCES
, cilt.5, sa.3, ss.792-809, 2010 (Hakemli Dergi)
Matematiksel bilginin doğasına yönelik bir inanç ölçeği geliştirme çalışması
EDUCATION SCIENCES
, cilt.5, sa.4, ss.1993-2005, 2010 (Hakemli Dergi)
Matematik Pedagojisi ve Felsefesi
İlköğretim Online
, 2009 (Hakemli Dergi)
Öğretim amaçlı örütbağ sitesi değerlendirme ölçeği geliştirme
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.38-51, 2008 (Hakemli Dergi)
8 Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi
İlköğretim Online
, 2008 (Hakemli Dergi)
Cebri Yazma Metotlarımız Nasıl Değişim Gösterdi:Tarihe Yolculuk
İlköğretim Online
, cilt.7, sa.1, ss.218-222, 2008 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Kitabının Kritiği
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, 2008 (Hakemli Dergi)
Mısır Matematiği
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.7, sa.2, ss.537-539, 2008 (Hakemli Dergi)
V Diyagramına yönelik bir tutum ölçeǧinin geliştirilme çalışması
MILLI EGITIM
, cilt.36, sa.176, ss.72-85, 2007 (Scopus)
Matematik derslerinde kullanılan zihin haritalama tekniğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.5, sa.2, 2006 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Matematik Dersi 6–8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabının İncelenmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.5, sa.2, ss.123-125, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Çevrimiçi Öğrenme Öz Yeterlik Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik Güvenirlik Çalışması
5. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.100-101
Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarında Açı Kavramı
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.678-680
Matematik Dersi Karne Notu 4 ve 5 Olan Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Hesaplama, Sembolik Temsil ve Görsel Temsil Testlerindeki Performanslarının Karşılaştırılması
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.48-50
Kavram Karikatürleriyle İşlenen Matematik Derslerinden Yansımalar: 5. Sınıf Örneği
Uluslararası Karadenize Kıyısı olan Ülkeler Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 20 - 22 Temmuz 2019, ss.106-107
Concept of Arithmetic Mean in Turkish and Singaporean Mathematics Textbooks
ICMME 2019/International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Konya, Türkiye, 11 - 13 Temmuz 2019, ss.306-308
Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerle Çarpma İşlemi Konusunun Öğretim İçeriği Açısından Karşılaştırılması
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 Haziran 2019 - 22 Haziran 2020, ss.101-103
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Tarihi Bilgi Düzeylerinin ve Matematik Tarihini Kullanma Durumlarının Tespiti
Uluslararası 19 Mayıs Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Samsun, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2019, ss.123-124
Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerde Bölme İşlemi Konusunda Yer Verilen Problem Tipleri Açısından Karşılaştırılması
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.128-130
Matematik Tarihinin Araç Olarak Kullanımına Yönelik Hazırlanan Etkinliklerin, Matematik Tarihinin Kullanımının Önündeki Engeller Açısından Değerlendirilmesi
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.113-115
Matematik Tarihinin Matematik Eğitiminde Kullanımı Üzerine Yapılan Çalışmaların Analizi
1. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, ss.121-122
Öğretmen Adaylarının Geometri Alan Bilgilerinin Belirlenmesi: Açı, Köşegen, Yükseklik, Dörtgen
15. Geometri Sempozyumu, Amasya, Türkiye, 3 - 07 Temmuz 2017, ss.123-124
Matematik Öğretiminde Matematik Tarihinden Yararlanmanın Öğrencilerin Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 3, Afyonkarahisar, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.97-98
Investigating high achieving sixth grade students erroneous answers on the angle concept in Yozgat
IDEAL, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.154-155
Ortaokul Fen ve Matematik Sınav Sorularının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
XVIII. AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.132-133
Babil Sayılarından Pisagor Üçlülerine
II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.143-144
Matematik Tarihinin Kesik Kare Piramidin Hacim Formulünün Öğretiminde Kullanımı
Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, ss.102-103
Matematik tarihi öğrenme öğretme ortamlarında nasıl kullanılabilir Etkinlik örnekleri
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.212-213
Matematik tarihi bilgi düzeyi testinin geliştirilmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.186-187
Matematik tarihinin alternatif kullanım yolları üzerine örnek uygulamalar
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.88-90
İlköğretim Matematik Ders Kitaplarının Matematik Tarihinin Kullanım Yolları Açısından Değerlendirilmesi
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.241-242
Matematik tarihi etkinlikleriyle zenginleştirilmiş sınıf ortamından yansımalar
9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.210-211
Matematik eğitiminde uluslar arası platformda neredeyiz
Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.9-10
Kitap & Kitap Bölümleri
Merkezi Eğilim Ölçülerinin Öğretimi
Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi (3. Basım), BALTACI SERDAL, BÜTÜNER SUPHİ ÖNDER, Editör, Nobel, ss.211-240, 2024
Psikolojik Testlerin Sahip Olması Gereken Nitelikler I: Güvenirlilik
Psikolojik Testler, Mehmet Filiz,Ahmet Çağlar Özdoğan,Meral Koldaş, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.94-117, 2023
Geometri Öğrenme Alanındaki Olası Hatalar ve Kavram Yanılgıları I; Çokgenler, Açılar
Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler, Erhan Ertekin; Suphi Önder Bütüner, Editör, Vizetek, Ankara, ss.371-403, 2023
Matematiğin Kullanışlılığı
Matematiğin Duyuşsal Özellikleri, Ertekin Erhan,Dilmaç Bülent, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-208, 2021
Açı Kavramı ve Öğretimi
Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Erhan Ertekin, Melihan Ünlü, Editör, Pegem Akademi, ss.137-166, 2020
Matematik Tarihinin Öğretimde Kullanımı
Matematik Öğretiminin Temelleri: ORTAOKUL, Güney HACIÖMEROĞLU Kamuran TARIM, Editör, Anı Yayıncılık, ss.393-430, 2019
İlkokulda Matematik Tarihinin Kullanımı
Matematik Öğretiminin Temelleri: İLKOKUL, Kamuran TARIM, Güney HACIÖMEROĞLU, Editör, Anı Yayıncılık, ss.331-350, 2019