Makaleler
57
Tümü (57)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (10)
Scopus (16)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (18)
4. Exploring high-achieving eighth grade students’ solution strategies and performance on the arithmetic mean problem
Turkish Journal of Mathematics Education
, cilt.5, sa.3, ss.70-81, 2024 (Hakemli Dergi)
16. Türkiye’de Okutulan Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Aritmetik Ortalama Kavramına İlişkin Öğrencilere Sunduğu Öğrenme Fırsatları
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, cilt.11, sa.1, ss.157-187, 2020 (Scopus, TRDizin)
17. A comparison of the instructional content on division of fractions in Turkish and Singaporean textbooks
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.51, sa.2, ss.265-293, 2020 (ESCI, Scopus)
18. The Use of History of Mathematics in the Mathematics Classroom: An Action Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.92-117, 2020 (ESCI, Scopus)
20. A Meta-Synthesis of the Studies Using History of Mathematics in Mathematics Education
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.4, ss.824-845, 2018 (ESCI, TRDizin)
21. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Açılar Konusundaki Öğrenci Kavram Yanılgılarının Farkındalıklarının Belirlenmesi
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.35, ss.123-144, 2018 (Hakemli Dergi)
22. Comparing the use of number sense strategies based on student achievement levels
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.49, sa.6, ss.824-855, 2018 (ESCI, Scopus)
24. Öğretmen Adaylarının Geometri Alan Bilgilerinin Belirlenmesi: Açı, Köşegen, Yükseklik, Dörtgen
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.2, 2017 (Hakemli Dergi)
27. Exploring high-achieving sixth grade students' erroneous answers and misconceptions on the angle concept
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.48, sa.4, ss.533-554, 2017 (ESCI, Scopus)
28. From Babylonian Numerals to Pythagorean Triples
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.273-291, 2016 (TRDizin)
29. Matematik Öğretmeni Adaylarının Dörtgenleri Sınıflandırma Becerilerinin İncelenmesi
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.43-56, 2016 (Hakemli Dergi)
30. The use of concrete learning objects taken from the history of mathematics in mathematics education
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.47, sa.8, ss.1156-1178, 2016 (ESCI, Scopus)
32. Impact of Using History of Mathematics on Students Mathematics Attitude: A Meta-Analysis Study
EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.3, sa.4, ss.337-349, 2015 (Hakemli Dergi)
33. 6 7 ve 8 Sınıf ders kitaplarında matematik tarihinin kullanım şekilleri
İlköğretim Online
, 2013 (Scopus, TRDizin)
34. Fenomenografik araştırma yöntemi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.77-102, 2012 (TRDizin)
36. Development of attitude scale toward the usage of history of mathematics
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.278-311, 2011 (TRDizin)
38. Örüntü ve İlişkiler Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.10, sa.3, 2011 (TRDizin)
39. Cebirin tarihsel gelişimi
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.198-231, 2011 (Hakemli Dergi)
41. Ölçme değerlendirme okuryazarlığı envanterinin Türkçeye uyarlanması
EDUCATION SCIENCES
, cilt.5, sa.3, ss.792-809, 2010 (Hakemli Dergi)
43. Matematiksel bilginin doğasına yönelik bir inanç ölçeği geliştirme çalışması
EDUCATION SCIENCES
, cilt.5, sa.4, ss.1993-2005, 2010 (Hakemli Dergi)
46. Matematik Pedagojisi ve Felsefesi
İlköğretim Online
, 2009 (TRDizin)
47. Öğretim amaçlı örütbağ sitesi değerlendirme ölçeği geliştirme
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.38-51, 2008 (TRDizin)
50. Cebri Yazma Metotlarımız Nasıl Değişim Gösterdi:Tarihe Yolculuk
İlköğretim Online
, cilt.7, sa.1, ss.218-222, 2008 (TRDizin)
52. Mısır Matematiği
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.7, sa.2, ss.537-539, 2008 (TRDizin)
54. V Diyagramına yönelik bir tutum ölçeǧinin geliştirilme çalışması
MILLI EGITIM
, cilt.36, sa.176, ss.72-85, 2007 (Scopus)
55. Matematik derslerinde kullanılan zihin haritalama tekniğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.5, sa.2, 2006 (Hakemli Dergi)
57. İlköğretim Matematik Dersi 6–8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabının İncelenmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.5, sa.2, ss.123-125, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
24
3. Çevrimiçi Öğrenme Öz Yeterlik Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik Güvenirlik Çalışması
5. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.100-101, (Özet Bildiri)
4. Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarında Açı Kavramı
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.678-680, (Özet Bildiri)
5. Matematik Dersi Karne Notu 4 ve 5 Olan Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Hesaplama, Sembolik Temsil ve Görsel Temsil Testlerindeki Performanslarının Karşılaştırılması
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.48-50, (Özet Bildiri)
6. Kavram Karikatürleriyle İşlenen Matematik Derslerinden Yansımalar: 5. Sınıf Örneği
Uluslararası Karadenize Kıyısı olan Ülkeler Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 20 - 22 Temmuz 2019, ss.106-107, (Özet Bildiri)
7. Concept of Arithmetic Mean in Turkish and Singaporean Mathematics Textbooks
ICMME 2019/International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Konya, Türkiye, 11 - 13 Temmuz 2019, ss.306-308, (Özet Bildiri)
8. Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerle Çarpma İşlemi Konusunun Öğretim İçeriği Açısından Karşılaştırılması
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 Haziran 2019 - 22 Haziran 2020, ss.101-103, (Özet Bildiri)
9. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Tarihi Bilgi Düzeylerinin ve Matematik Tarihini Kullanma Durumlarının Tespiti
Uluslararası 19 Mayıs Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Samsun, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2019, ss.123-124, (Özet Bildiri)
10. Türk ve Singapur Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerde Bölme İşlemi Konusunda Yer Verilen Problem Tipleri Açısından Karşılaştırılması
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.128-130, (Özet Bildiri)
11. Matematik Tarihinin Araç Olarak Kullanımına Yönelik Hazırlanan Etkinliklerin, Matematik Tarihinin Kullanımının Önündeki Engeller Açısından Değerlendirilmesi
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.113-115, (Özet Bildiri)
12. Matematik Tarihinin Matematik Eğitiminde Kullanımı Üzerine Yapılan Çalışmaların Analizi
1. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, ss.121-122, (Özet Bildiri)
13. Öğretmen Adaylarının Geometri Alan Bilgilerinin Belirlenmesi: Açı, Köşegen, Yükseklik, Dörtgen
15. Geometri Sempozyumu, Amasya, Türkiye, 3 - 07 Temmuz 2017, ss.123-124, (Özet Bildiri)
14. Matematik Öğretiminde Matematik Tarihinden Yararlanmanın Öğrencilerin Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 3, Afyonkarahisar, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.97-98, (Özet Bildiri)
15. Investigating high achieving sixth grade students erroneous answers on the angle concept in Yozgat
IDEAL, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.154-155, (Özet Bildiri)
16. Ortaokul Fen ve Matematik Sınav Sorularının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
XVIII. AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.132-133, (Özet Bildiri)
17. Babil Sayılarından Pisagor Üçlülerine
II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.143-144, (Özet Bildiri)
18. Matematik Tarihinin Kesik Kare Piramidin Hacim Formulünün Öğretiminde Kullanımı
Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, ss.102-103, (Özet Bildiri)
19. Matematik tarihi öğrenme öğretme ortamlarında nasıl kullanılabilir Etkinlik örnekleri
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.212-213, (Özet Bildiri)
20. Matematik tarihi bilgi düzeyi testinin geliştirilmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.186-187, (Özet Bildiri)
21. Matematik tarihinin alternatif kullanım yolları üzerine örnek uygulamalar
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.88-90, (Özet Bildiri)
22. İlköğretim Matematik Ders Kitaplarının Matematik Tarihinin Kullanım Yolları Açısından Değerlendirilmesi
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.241-242, (Özet Bildiri)
23. Matematik tarihi etkinlikleriyle zenginleştirilmiş sınıf ortamından yansımalar
9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.210-211, (Özet Bildiri)
24. Matematik eğitiminde uluslar arası platformda neredeyiz
Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.9-10, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
11
1. Merkezi Eğilim Ölçülerinin Öğretimi
Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi (3. Basım), BALTACI SERDAL, BÜTÜNER SUPHİ ÖNDER, Editör, Nobel, ss.211-240, 2024
2. Psikolojik Testlerin Sahip Olması Gereken Nitelikler I: Güvenirlilik
Psikolojik Testler, Mehmet Filiz,Ahmet Çağlar Özdoğan,Meral Koldaş, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.94-117, 2023
5. Geometri Öğrenme Alanındaki Olası Hatalar ve Kavram Yanılgıları I; Çokgenler, Açılar
Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler, Erhan Ertekin; Suphi Önder Bütüner, Editör, Vizetek, Ankara, ss.371-403, 2023
8. Matematiğin Kullanışlılığı
Matematiğin Duyuşsal Özellikleri, Ertekin Erhan,Dilmaç Bülent, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-208, 2021
9. Açı Kavramı ve Öğretimi
Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Erhan Ertekin, Melihan Ünlü, Editör, Pegem Akademi, ss.137-166, 2020
10. Matematik Tarihinin Öğretimde Kullanımı
Matematik Öğretiminin Temelleri: ORTAOKUL, Güney HACIÖMEROĞLU Kamuran TARIM, Editör, Anı Yayıncılık, ss.393-430, 2019
11. İlkokulda Matematik Tarihinin Kullanımı
Matematik Öğretiminin Temelleri: İLKOKUL, Kamuran TARIM, Güney HACIÖMEROĞLU, Editör, Anı Yayıncılık, ss.331-350, 2019
Metrikler
Yayın (WoS)
13
Yayın (Scopus)
16
Atıf (WoS)
98
H-İndeks (WoS)
5
Atıf (Scopus)
147
H-İndeks (Scopus)
6
Atıf (Scholar)
1537
H-İndeks (Scholar)
22
Atıf (TrDizin)
257
H-İndeks (TrDizin)
9
Atıf (Sobiad)
512
H-İndeks (Sobiad)
13
Proje
5
Tez Danışmanlığı
5