Prof. Dr. HASAN GÜNER BERKANT


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim Programları ve Öğretim

Metrikler

Yayın

192

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

9

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

104

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Diğer Toplam)

216

Toplam Atıf Sayısı

329

Proje

1

Tez Danışmanlığı

28

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye

2000 - 2002

2000 - 2002

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Dokuzuncu sınıf biyoloji dersinde yapıcı öğrenme temelli hazırlanan anlamlı nedensel düşünmeye dayalı öğretimin öğrencilerin anlamlı nedensel düşünmelerine, akademik başarılarına, kalıcılığa ve günlük yaşam davranışlarına etkisi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

Ortaöğretim biyoloji öğretiminin biyolojik nedensellik bağlamında incelenmesi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2012 - 2019

2012 - 2019

Doç. Dr.

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2008 - 2012

2008 - 2012

Yrd. Doç. Dr.

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1999 - 2010

1999 - 2010

Araştırma Görevlisi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme Anabilim Dalı

2008 - 2008

2008 - 2008

Araştırma Görevlisi

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2000 - 2008

2000 - 2008

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1999 - 1999

1999 - 1999

Araştırma Görevlisi

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1999 - 1999

1999 - 1999

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yönetimsel Görevler

2023 - 2024

2023 - 2024

Enstitü Müdürü

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2021 - 2023

2021 - 2023

MYO Müdürü

Yozgat Bozok Üniversitesi, Yozgat Meslek Yüksekokulu

2019 - 2023

2019 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2019 - 2023

2019 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri

2019 - 2023

2019 - 2023

Bölüm Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2015 - 2019

2015 - 2019

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

2009 - 2011

2009 - 2011

Bölüm Başkanı

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

2009 - 2011

2009 - 2011

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

2010 - 2010

2010 - 2010

Dekan Yardımcısı

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

2009 - 2009

2009 - 2009

Bölüm Başkanı

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRMEDE ÇAĞDAŞ FELSEFELER

ÖĞRETME VE ÖĞRENME KURAMLARI

UZMANLIK ALAN DERSİ

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME

NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

DÜŞÜNME EĞİTİMİ

PROGRAM GELİŞTİRME

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ

Lisans

Lisans

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

KAVRAM ÖĞRETİMİ

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

İLKÖĞRETİMDE KAVRAM EĞİTİMİ

İLKÖĞRETİMDE BECERİ EĞİTİMİ

MATEMATİK ÖĞRETİMİ-1

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

MATEMATİK ÖĞRETİMİ-II

İLKÖĞRETİMDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

PROGRAM GELİŞTİRME

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (75)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (29)
Diğer Yayınlar (43)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. İlkokul fen bilimleri öğretim programı öğrenme çıktıları ve süreç bileşenlerinin üst düzey düşünme becerileri açısından incelenmesi

BERKANT H. G., KILIÇ B.

Ege 12th International Conference on Social Sciences, İzmir, Türkiye, 26 - 30 Aralık 2024, cilt.4, ss.5933-5939, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Öğrenmeye yönelik algılanan duyuşsal ve bilişsel engeller ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması

BAHADIR S., BERKANT H. G.

3th International Korkut Ata Scientific Research Conference, Osmaniye, Türkiye, 22 Kasım 2024, ss.110-111, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. İlköğretim birinci sınıf rehberlik programının birleşmiş milletler çocuk hakları bildirgesi bağlamında incelenmesi

KOÇ T., BERKANT H. G.

IX. International Social Sciences Conference, Ankara, Türkiye, 27 Eylül 2024, ss.196-218, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. Öğretmen adaylarının dijital bağımlılıklarının belirlenmesi ve ihtiyaca yönelik eğitim programının geliştirilmesi

TÜREYEN H., BERKANT H. G.

Uluslararası Orta Anadolu Kongresi (UORAS), Yozgat, Türkiye, 16 Mayıs 2024, ss.329-340, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

5. COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİMDE YAŞANAN ORGANİZASYON GÜÇLÜKLERİNE İLİŞKİN BİR PAYDAŞ OLARAK YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Berkant H. G., Özdoğan A. Ç.

14.Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2023, ss.888, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

6. COVID-19 Pandemi dönemindeki uzaktan eğitimde yaşanan organizasyon güçlüklerine ilişkin bir paydaş olarak yönetici görüşlerinin incelenmesi

BERKANT H. G., ÖZDOĞAN A. Ç.

14th International Congress Social Sciences-Humanities and Education, İstanbul, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2023, ss.888, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Öğretmenlerin iş motivasyonunu etkileyen faktörlere yönelik görüşleri

BERKANT H. G., BURUN Z.

24 Kasım Başöğretmen-Uluslararası Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2019, ss.266-283, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. The investigation of teachers’ curriculum literacy and reflective thinking trends

BERKANT H. G., MANSUROĞLU C.

7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.73-74, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Exploring education faculty students’ perceptions towards hidden curriculum

BERKANT H. G., ÖZASLAN D.

7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.163-164, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçenin yozlaşmasina ilişkin görüşleri

BERKANT H. G., VARKİ E.

3rd International Zeugma Conference On Scientific Researches, Gaziantep, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019, ss.370-390, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

11. Ortaokul ve lise öğrencilerinin sabır davranışlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi

BERKANT H. G., KARAGÜLLE S.

3rd International Symposium of Education and Values, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2019, ss.176-200, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. Öğrencilerin noktalama işaretlerini kullanımlarının yazılı anlatım çalışmalarına ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi

BERKANT H. G., DEĞİRMENCİ M.

Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı-Prof.Dr. Sedat Sever’e Armağan, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.282-290, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. Lise öğrencilerinin akademik streslerinin, matematik kaygılarının ve matematiğe yönelik tutumlarının incelenmesi

BERKANT H. G., METİN Ö. F.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.720-723, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. On ikinci sınıf öğrencilerinin yükseköğretim programı seçimlerini etkileyen faktörler ve öğretmenlik programlarını tercih etme durumları

BERKANT H. G., BAHADIR S.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.239-242, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Yabancı dil ağırlıklı eğitim uygulamasına ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşleri

BERKANT H. G., ÖZASLAN D., DOĞAN E.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1298-1299, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Öğretmenlerin ve ebeveynlerin evde eğitim hizmetine yönelik görüşlerinin ve uygulama sürecinin incelenmesi

BERKANT H. G., ATILGAN G.

Çukurova II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.185-186, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerin matematik dersi becerilerini geliştirme yeterliklerinin incelenmesi.

BERKANT H. G., KANDIRMAZ M.

1. Anadolu Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, ss.380, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Öğretmenlerin bakış açısından öğretmenlik mesleğinin saygınlığı ve geleceği

BERKANT H. G., BAHADIR S.

International Congress of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, ss.651-671, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

19. Ortaokul altıncı sınıf tam sayılar konusunda uygulanan gerçekçi matematik eğitiminin öğrencilerin motivasyonlarına etkisi

BERKANT H. G., ÇETİN R.

2nd International Symposium of Education and Values, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.356-357, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. The examination of secondary school students’xx foreign language learning anxieties

BERKANT H. G., BATMAZ DERER N., DERER Ö. K.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2109-2118, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

21. Uygulamaya dayalı program geliştirme dersine yönelik bir eylem araştırması

BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.

6th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2018), Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.762-767, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. Öğretmen adaylarının eğitim programı tasarım yaklaşımı tercihlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

BERKANT H. G., ÖZASLAN D.

6th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2018), Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.855-859, (Özet Bildiri)

2018

2018

23. Eğitim fakültesi lisans ve pedagojik formasyon öğrencilerinin eğitim inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.

BERKANT H. G., ÖZASLAN D.

6th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2018), Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.835-838, (Özet Bildiri)

2018

2018

24. The investigation of secondary school students’ English vocabulary learning strategies

BERKANT H. G., DERER Ö. K., BATMAZ DERER N.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1927-1939, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

25. Öğretmen Adaylarının Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımı Tercihlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

BERKANT H. G., ÖZASLAN D.

6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

27. Ortaokul bilişim teknolojileri dersinin öğrenci görüşleri ve ders etkinlikleri bağlamında incelenmesi

BERKANT H. G., BULUT A.

ERPA 2018, International Congresses on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.163, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. Bulmaca temelli öğrenme yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve İngilizce öz yeterlik inançlarına etkisi

BERKANT H. G., DERER Ö. K.

ERPA 2018, International Congresses on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.164, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerinin incelenmesi

BERKANT H. G., BAYSAL S.

2nd International Congress on Multidiciplinary Studies, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.85, (Özet Bildiri)

2018

2018

30. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin yabancı dile yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin incelenmesi

BERKANT H. G., BAYSAL S.

2nd International Congress on Multidiciplinary Studies, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

31. Ortaokul öğrencilerinin geometri öz-yeterlik inançlarının incelenmesi

BERKANT H. G., ÇADIRLI G.

International Congress of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, ss.588-589, (Özet Bildiri)

2018

2018

32. Ortaokul öğrencilerinin geometrik düşünme becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

BERKANT H. G., ÇADIRLI G.

International Congress of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, ss.590-591, (Özet Bildiri)

2017

2017

33. Ortaokul matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumları

BERKANT H. G., KANDIRMAZ M., GÖÇER V.

ICITS 2017 (11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu), Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.769-770, (Özet Bildiri)

2017

2017

34. Üniversite öğrencilerinin yürütücü biliş becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

BERKANT H. G., ERMEYDAN Z., GÜNDOĞAN G.

II. International Strategic Research Congress, Antalya, Türkiye, 29 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.146-147, (Özet Bildiri)

2017

2017

35. Allosterik öğrenmeye dayalı fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumlarına, güdülerine ve akademik başarılarına etkisi

BERKANT H. G., GÖKÇEDAĞ O.

ICITS 2017 (11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu), Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.792, (Özet Bildiri)

2017

2017

36. Ortaokul öğrencilerinin fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

BERKANT H. G., YOĞURT M.

II. International Strategic Research Congress, Antalya, Türkiye, 29 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.150-151, (Özet Bildiri)

2017

2017

37. Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmede zihinsel risk alma ve yordayıcılarına yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

BERKANT H. G., YOĞURT M.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.438-439, (Özet Bildiri)

2017

2017

38. The implementation of graduate education to professional performance: Teachers’ perspectives

BERKANT H. G., BAYSAL S.

Eurasian Conference on LanguageSocial Sciences, Antalya, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2017, ss.20, (Özet Bildiri)

2017

2017

39. Examination of academicians’ views regarding the compatibility of central foreign language examinations with academic studies

BERKANT H. G., BAYSAL S.

Eurasian Conference on LanguageSocial Sciences, Antalya, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2017, ss.25, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Türk eğitim sisteminde eğitim felsefesi sorunu

BERKANT H. G.

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.5-6, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. Üniversite öğrencilerinin bilim-sözde bilim ayrımı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

GÜNDOĞAN G., BERKANT H. G., ERMEYDAN Z.

II. International Strategic Research Congress, Antalya, Türkiye, 29 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.136-137, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. Ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programının öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirilmesi

BERKANT H. G., İNCECİK A.

ICITS 2017 (11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu), Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.771-772, (Özet Bildiri)

2016

2016

43. Sınıf Öğretmenlerinin Düşünme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

BERKANT H. G., TÜZER L.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

44. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz Yeterlik ve Akademik Öz Yeterlik Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

BERKANT H. G., BAYSAL S.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

45. Ortaokul Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Sayısal Ders Başarılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

BERKANT H. G., TÜZER A.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

46. Sendika Üyesi Öğretmenlerin Sendikalara Yönelik Algıları ve Beklentileri

BERKANT H. G., GÜL M.

1.Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

47. İnternete Yönelik Tutum Bağlamında Sosyal Araştırmalardaki Ölçek Bulgularına Örneklem Etkisinin Araştırılması

TUNCER M., BERKANT H. G., DİKMEN M.

4.Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.6, (Özet Bildiri)

2016

2016

48. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Ders Kitaplarındaki Etkinliklere İlişkin Görüşleri

BERKANT H. G., DEĞİRMENCİ M.

9.Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

49. Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

BERKANT H. G., ATILGAN G.

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

50. Teachers Opinions Regarding the Effectiveness of DynEd Language Education System in English Language Teaching

BERKANT H. G., Derer Ö. K.

INTE 2016 (International Conference on New Horizons in Education), VİYANA, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016

2016

2016

51. Allosteric Learning Model A Sample of Daily Lesson Plan for English Lesson

BERKANT H. G., BAYSAL S.

14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

52. Altıncı Sınıf Matematik Dersi Cebir Öğrenme Alanının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi

BERKANT H. G., ÇADIRLI G.

7th International Congress on New Trends in Education-ICONTE, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.158, (Özet Bildiri)

2016

2016

53. Ortaokul Matematik Öğretim Programı Veri İşleme Öğrenme Alanının Webb in Bilginin Derinliği Seviyeleri Modeline Göre İncelenmesi

BERKANT H. G., KANDIRMAZ M.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.58-72, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

54. Evaluation of I am Learning the Publishing Unit of Information Technologies Lesson Based on Metfessel Michael Model

BERKANT H. G., İsmail Ömer K.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.309-310, (Özet Bildiri)

2015

2015

55. Evaluation of Vocational High School Students in terms of Metacognition Thinking Skills

TUNCER M., BERKANT H. G., BİLGİN B., TANAŞ R.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.502-503, (Özet Bildiri)

2015

2015

56. Investigation of Students Metacognition and Academic Support Levels In Terms of Some Variables

BERKANT H. G., TUNCER M., Tanır H.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.181-182, (Özet Bildiri)

2015

2015

57. Investigation of Secondary School Teachers Views on Developing Learner Autonomy of Students

BERKANT H. G., Eren İ.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Adana, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.123-125, (Özet Bildiri)

2015

2015

58. İmam Hatip Ortaokulunda Öğrencisi Bulunan Velilerin Okul Tercih Nedenlerine Yönelik Görüşleri

BERKANT H. G., TUNCER M., Tanır H.

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, cilt.3, ss.178-194, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

59. İngilizce ye Yönelik Tutum Ölçeği nin Türkçe ye Uyarlanması

TUNCER M., BERKANT H. G., DOĞAN Y.

6th International Congress on New Trends in Education-ICONTE, Antalya, Türkiye, 24 Nisan - 26 Mayıs 2015, cilt.4, ss.260-266, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

60. Türkiye deki Zorunlu Eğitimin Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi

BERKANT H. G., CENGİZHAN F.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.72, (Özet Bildiri)

2015

2015

61. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Öğretim Yöntem ve Tekniklerine ve Uygulanmalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri

BERKANT H. G., ARSLAN T.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.73, (Özet Bildiri)

2013

2013

62. 4 4 4 Sisteminde İlkokul ve Ortaokul Eğitiminde Yapılan Değişikliklere İlişkin Öğretmen Görüşleri

BERKANT H. G., GÖKÇEDAĞ O.

International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education-IPALTE 2013, Diyarbakır, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2013, ss.124, (Özet Bildiri)

2014

2014

63. Matematik Eğitiminde Yaşanan Sorunların Farklı Liselerde Çalışan Öğretmenler Açısından İncelenmesi

BERKANT H. G., ŞENER GENÇOĞLU S.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1350, (Özet Bildiri)

2014

2014

64. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

BERKANT H. G., KANKILIÇ D.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.597, (Özet Bildiri)

2014

2014

65. Halk Eğitimi Merkezi Kurslarının Kursiyerler Açısından Değerlendirilmesi

BERKANT H. G., ERTAŞ G.

VI. International Congress of Educational Research, 5-8 June 2014, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.62, (Özet Bildiri)

2014

2014

66. Yatılı Bölge Ortaokulu Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Okul Yaşam Kalitesine Yönelik Algılarının ve Beklentilerinin İncelenmesi

BERKANT H. G., ŞAŞ H.

International Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.63, (Özet Bildiri)

2014

2014

67. Sekizinci Sınıf T C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Güdülerine ve Tutumlarına Etkisi

BERKANT H. G., ATMACA Y.

3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.251, (Özet Bildiri)

2014

2014

68. Ortaokul Öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavı Ortaöğretim Yerleştirme Puanı ve Yılsonu Başarı Puanlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

BERKANT H. G., ALTINOK İ.

3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.139, (Özet Bildiri)

2013

2013

69. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Yetiştirme ve Atama Sistemine Yönelik Görüşleri

BERKANT H. G.

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı-Uluslararası Katılımlı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.306, (Özet Bildiri)

2013

2013

70. Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri

BERKANT H. G., ÇETİN R. B.

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.140, (Özet Bildiri)

2013

2013

71. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Görüşleri

BERKANT H. G., ÇETİNER F.

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.96, (Özet Bildiri)

2013

2013

72. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayara ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yönelik Tutumlarının ve Öz Yeterlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

BERKANT H. G.

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, ss.86, (Özet Bildiri)

2013

2013

73. Değerler Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

BERKANT H. G., SÜRMELİ Z.

V.Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, Kahramanmaraş, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

75. Problem Solving Abilities of Pre service Teachers

BERKANT H. G., EREN İ., REYHANLIOĞLU D.

New Trends on Global Education Conference, Kıbrıs (Kktc), 24 - 26 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

76. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz yeterlik Algılarının İncelenmesi

BERKANT H. G., EREN İ.

2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Bildiri Özetleri, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.147, (Özet Bildiri)

2012

2012

77. İlköğretim Matematik Bölümü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

BERKANT H. G., DUMAN A., EREN İ.

11. Matematik Sempozyumu-Anadolu’da Matematik, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.116, (Özet Bildiri)

2011

2011

78. Eğitim Bilimleri Alanında Lisansüstü Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Görüşlerinin ve Beklentilerinin Belirlenmesi

BERKANT H. G., EREN İ., REYHANLIOĞLU D.

V. Ulusal Lisansüstü Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011, ss.67, (Özet Bildiri)

2011

2011

80. Views of The Senior Students Attending to Education of Computer and Instructional Technologies Department Toward Profession and Their Professional Efficacies

BERKANT H. G., TUNCER M.

5th International Computer&Instruction Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.109-117, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

81. Faculty of Education Students Attitudes Toward Computer and Making Computer Supported Education

BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.

International Educational Technology Conference (IETC) 2011, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, ss.543-548, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

82. Öğretmen Adayı Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Fen Öğretimi Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi

BERKANT H. G., PİNER BENLİ P.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.209

2010

2010

83. Öğretmen adaylarının çoklu zekâ özelliklerine ve öğrenme stillerine göre değerlendirilmesi.

EFENDİOĞLU A., BERKANT H. G., ARSLANTAŞ Ö.

I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 Mayıs 2010, ss.274-284, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

84. Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz Yeterlik Algıları ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumları

BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.951-955, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

85. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İnternete Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi

TUNCER M., BERKANT H. G.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.956-959, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

86. Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi Özyeterlik İnançlarının ve Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesi

BERKANT H. G., TUNCER M.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.60-68, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

87. John Dewey'in Türk Maarifi Hakkında Raporu ve Türk Eğitim Sistemi

EFENDİOĞLU A., BERKANT H. G., ARSLANTAŞ Ö.

I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, AYVALIK, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.54-60, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

88. Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Özelliklerine ve Öğrenme Stillerine Göre Değerlendirilmesi

TUNCER M., BERKANT H. G.

I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, AYVALIK, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.274-284, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

89. 1998 ve 2008 Dokuzuncu Sınıf Biyoloji Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

BERKANT H. G.

The 5th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, cilt.239, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

90. Biyoloji Bölümlerinde Evrim Teorisinin Öğretimine Eleştirel Bir Bakış

BERKANT H. G., KAYRALDIZ A.

Karaburun Bilim Kongresi, İzmir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2009, ss.135, (Özet Bildiri)

2009

2009

91. Düşünme Özgürlüğü Açısından Evrim Teorisinin Öğretimi

BERKANT H. G.

International Symposium on Democracy and Democracy Education in Europe, Çanakkale, Türkiye, 11 - 12 Haziran 2009, ss.348-362, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

92. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenliği Konusunda Değerlendirilmesi

EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., BERKANT H. G.

2nd International Computer and Instructional Technologies Symposium, KUŞADASI, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, ss.1181-1189, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

93. University Students Critical Thinking Dispositions and Emotional Intelligence As A Predictor Variable

TÜMKAYA S., ÇELİK M., AYBEK B., BERKANT H. G.

6th International Congress on Higher Education “University 2008”, HAVANA, Küba, 11 - 15 Şubat 2008, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

94. The Evaluation of Primary School Teachers Views on The Application of Constructivist Learning Based Primary School Curriculum in Turkey Adana City Sample

BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.

9th International Conference on Education, ATİNA, Yunanistan, 28 - 29 Mayıs 2007, ss.269-285, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

95. The Qualitative Analysis of Teachers Views on Primary School Curriculum

KARAKUŞ M., BERKANT H. G.

Affective Education in Action, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, ss.243-261, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

97. Ortaöğretim Biyoloji Ders Kitapları İçeriğinin Biyolojik Nedensellik Kapsamında İncelenmesi

BERKANT H. G., EKİCİ G.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.523-529, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

98. Lise Öğrencilerinin Biyoloji Laboratuvar Dersine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler

EKİCİ G., BERKANT H. G.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.498-503, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

99. Ortaöğretim Biyoloji Derslerinin Biyolojik Nedenselliğe Dayalı Olarak İşlenmesi

BERKANT H. G.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.52-57, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Düşünme Becerileri Bağlamında 2024 Maarif Modeli'nin İncelenmesi

BERKANT H. G.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi, TUNCER MURAT, Editör, Vizetek, Ankara, ss.59-92, 2025

2024

2024

2. Öğretmen Hayattır

BERKANT H. G.

Öğretmen, YILDIRIM NAİL, KÜÇÜKER ERDAL, Editör, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Ankara, ss.49-82, 2024

2021

2021

3. ÖĞRETME-ÖĞRENME STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

BERKANT H. G.

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, TUNCER, MURAT, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.134-174, 2021

2020

2020

4. PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETME-ÖĞRENME

BERKANT H. G.

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME: KURAMDAN UYGULAMA ÖRNEKLERİNE, BERKANT HASAN GÜNER, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.265-302, 2020

2020

2020

5. TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE FELSEFİ SORUNLAR

BERKANT H. G.

EĞİTİME ADANMIŞ YARIM ASIR: PROF.DR. TAYİP DUMAN’A ARMAĞAN, PEKER ÜNAL DİLŞAT, DEMİR FATİH, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.178-194, 2020

2018

2018

6. Anlamlı nedensel düşünme ve günlük ders planı örneği

BERKANT H. G.

DÜŞÜNME EĞİTİMİ-KURAMDAN UYGULAMAYA, BERKANT HASAN GÜNER, Editör, PARADİGMA YAYINEVİ, Çanakkale, ss.17-49, 2018

2018

2018

7. Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlar

BERKANT H. G.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Erdoğan İrfan, Efendioğlu Akın, Hurioğlu Lili, Editör, Murat Yayınevi, Ankara, ss.106-158, 2018

2018

2018

8. Öğretim Yöntemleri

BERKANT H. G., KARABACAK K.

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Erdoğan İrfan, Efendioğlu Akın, Hurioğlu Lili, Editör, Murat Yayınevi, Ankara, ss.194-256, 2018

2018

2018

9. Öğretmen Yetiştirme Programlarının Özellikleri

TUNCER M., BERKANT H. G.

ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SİSTEMİMİZ (DÜN-BUGÜN-YARIN), Ergün Mustafa, Oral Behçet, Yazar Taha, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.93-130, 2018

2017

2017

10. Intuitive thinking in English lessons: From theoretical to practice

BERKANT H. G., BAYSAL S.

Educational Research and Practice, Koleva Irina, Duman Gökhan, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.415-424, 2017

2016

2016

11. From Theory to Practice: Allosteric Learning Model for Teaching Science and Social Studies Lesson

BERKANT H. G., BAYSAL S.

Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva Irina, Atasoy Emin, Cürebal İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.403-413, 2016

2016

2016

12. Meaningful Causal Thinking: An Instructional Model for Constructivist Theory

BERKANT H. G.

Current Advances in Education, Atasoy Emin, Efe Recep, Jazdzewska Iwona, Yaldır Hülya, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.339-346, 2016

2015

2015

13. Educational Sciences Students’ Views and Expectations about Graduate Education: Turkey Case Study

BERKANT H. G., Eren İ.

Education in 21th Century Theory and Practice, Koleva Irina, Efe Recep, Atasoy Emin, Kostova Zdravka Blagoeva, Editör, St. Kliment Ohridsky University Press, Sofija, ss.230-250, 2015

2015

2015

14. The Effect of Educational Game Based Learning in Primary School First Stage Foreign Language (English) Lessons on Students’ Academic Achievements and Retention

BERKANT H. G., Meryem Deniz A. A.

Education in 21th Century Theory and Practice, Koleva Irina, Efe Recep, Atasoy Emin, Kostova Zdravka Blagoeva , Editör, St. Kliment Ohridsky University Press, Sofija, ss.180-194, 2015

2015

2015

15. Evaluation the Levels of Eight Grade Primary School Students’ Critical Thinking Dispositions and Creativity

BERKANT H. G., Nuray A.

Education in 21th Century Theory and Practice, Koleva Irina, Efe Recep, Atasoy Emin, Kostova Zdravka Blagoeva, Editör, St. Kliment Ohridsky University Press, Sofija, ss.11-31, 2015

2010

2010

16. The Effects of Computer-Based Genetics Lessons on the Academic Achievements of Eighth Grade Students

BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.

Horizons in Education, G.T. Papanikos, N.C.J. Pappas, Editör, Athens: Athens Institute for Education and Research, ATİNA, ss.31-38, 2010

Desteklenen Projeler

2020 - 2021

2020 - 2021

COVİD-19 PANDEMİ DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN PAYDAŞ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

BERKANT H. G. (Yürütücü), ÖZDOĞAN A. Ç.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 9

h-indeksi (SCOPUS): 2